Številke so zgovorne: dva litra prostornine, dvojni turbo polnilnik, 360 konjev, štirikolesni pogon in 4,6 sekunde do stotice. Tudi v praksi mali A konkretno pospešuje, zavira, razgraja in z lahkoto požira hitre ovinke povsem novega dirkališča Bilster Berg v Nemčiji, kjer smo ga včeraj preizkušali.
AMG tudi za najmanjša
Mercedes se zadnje čase bori z vsemi silami, za številke predvsem z novo generacijo kompaktnih avtov kamor sodijo A, B, CLA, prihaja še GLA,... Z njimi vstopa v znane razrede in delno napada tudi množične znamke. Za boj z BMW serije 1 in volkswagnom golfom hkrati, pa mora imeti močno orožje tudi v športnem, po domače GTI razredu. Različica A 250 sport s 155 kilovati in 6,6 sekundnim pospeškom do stotice je bila le uvod v športno zgodbo, ki jo pri tej znamki vselej piše oznaka AMG. Ta pri mercedes-benzu pomeni enako kot M pri BMW in S, še raje RS pri Audiju. AMG je športni oddelek te znamke, ki civilne mercedes-benze spreminja v razkošne in zelo hitre cestne dirkalnike z mogočnimi V8 ali V12 stroji, od poslovnega C do orjaškega S in GL.
Edition 1 za postavljače
Mali je vseeno drugačen, oblikovno je bolj izrazit že brez AMG dodatkov. Če pa si omislite različico edition 1 s polico nad zadnjim steklom in poslikavo karoserije, se boste na cesti merili z imprezami STi in lancerjem EVO.
Športno okolje, novi sedeži
V kabini je AMG, model A in CLA, dodelan v podrobnostih. Oba imata nove prednje sedeže z odličnim oprijemom v naslonskem delu in malo slabšim v sedalnem delu. Imata tudi športen volan, mini ročico menjalnika sedemstopenjske avtomatike z dvema sklopkama, rdeče šive na sedežih, volanu in še kje, športne merilnike, imitacijo ogljikovih vlaken na armaturi in še kaj.
Rezanje valjev z namenom
Pod prednjim pokrovom ne tiči osem, ampak le štirivaljni stroj. Pogon je vselej štirikolesni, cena pa je s 48.800 evrov za A 45 AMG (CLA bo nekaj tisočakov dražji) močno nižja od drugih mercedesov s to oznako. Oznaka 45 ob tem označuje letnico delovanja oddelka AMG, s prostornino motorja nima nič skupnega.
Konfekcijski AMG? Niti ne, saj krčenje valjev na štiri in prostornine na le dva litra prinaša tudi prednosti, denimo v teoriji zelo skromno porabo le 6,9 litra na sto kilometrov in ustreznost emisijskim predpisom Euro VI. V praksi je sicer nekaj drugače, nežna desna noga porabo spravi na sedem do osem litrov, bolj dinamična na 12 litrov.
Do stotice v 4,6 sekunde
Podatki so vseeno ugodni za najmočnejši serijski štirivaljnik, ko gre za litrsko moč - zmore kar 181 konjev na liter oziroma 360 iz dveh litrov prostornine. Moč na cesto spravlja prek vseh štirih koles, navdušencem pa serijsko ponuja tudi sistem za hiter štart - launch control, ki ga do stotice izstreli v le 4,6 sekundah.
Na zahtevni progi
Malo zverino smo zapeljali na še vroč dirkaški asfalt dirkališča Bilster Berg južno od Hannovra. Četico mercedesov A sta vodila profesionalna dirkača v modelu SLS AMG. Zahtevna proga, ki ponuja od dolgih in hitrih, kratkih S zavojev, do nepreglednih spustov in dvigov, je bila odličen poligon za preizkušanje malega A 45 AMG. Na dirkališče so nas najprej spustili z A 250, šele nato z A 45, ki je pokazal na konkretne razlike med bratoma. AMG je pospeševal kot nor, od dva do pet tisočakov odločno in zvezno, med pet in šest tisočaki pa je ponudil še dodatno brco v hrbet. Sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama je prestave menjal še hitreje kot v šibkejšem A 250 in poskrbel še za pokanje med menjavami.
Se je A odlično znašel
Športna nastavitev ESP je dovoljevala zdrse prek vseh štirih koles, velika količina moči pa je avto vselej pognala v pravi smeri. Zavore se niso utrudile tudi po nekaj grobo odpeljanih krogih, AMG pa je iz kroga v krog risal večji nasmešek na obraze novinarjev, ki so se kot odvezani psi gnali v koloni za SLS v ospredju. Ta pa je dobrovoljno požiral zavoje z le polovico plina in gromkim V8 grmenjem.
Toča nas je pregnala s steze
Vse dokler se nad Bilster Bergom niso nagnetli temni oblaki in nas pregnali pod streho. Čez nekaj minut je po razgretem asfaltu že tolkla toča, nekaj ovinkov na progi in kletne prostore stavbe ob njem pa je preplavila voda.
In na običajne ceste s CLA 45 AMG
Po končanem neurju smo se zato s CLA 45 AMG zapeljali po okoliških cestah in ugotovili, da ima za odtenek drugačen značaj. Motor manj poka in ropota, vzmetenje je za odtenek bolj prijazno, tudi videz je manj agresiven. Mercedesovi možje pravijo, da so želeli narediti razliko med A in CLA. Prvi je pravi kompaktni dirkalnik, drugi pa dizajnerski avto z zelo športno dušo. Tudi različica CLA edition 1 je manj kričeče poslikana, na zadku ni velikega spojlerja,...