Avto

Mercedesova mega GTI

Po dirkališču z mercedes-benzom A 45 AMG edition 1, po cestah s CLA 45 AMG s 360 konji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.06.2013 09:02
Čas branja: 4 min

Številke so zgovorne: dva litra prostornine, dvojni turbo polnilnik, 360 konjev, štirikolesni pogon in 4,6 sekunde do stotice. Tudi v praksi mali A konkretno pospešuje, zavira, razgraja in z lahkoto požira hitre ovinke povsem novega dirkališča Bilster Berg v Nemčiji, kjer smo ga včeraj preizkušali.

AMG1.1371794752.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-benza A 45 AMG (levo) in CLA 45 AMG z le dvolitrskim motorjem, a kar 360 konji in pospeškom do stotice v 4,6 sekunde.

AMG tudi za najmanjša

Mercedes se zadnje čase bori z vsemi silami, za številke predvsem z novo generacijo kompaktnih avtov kamor sodijo A, B, CLA, prihaja še GLA,... Z njimi vstopa v znane razrede in delno napada tudi množične znamke. Za boj z BMW serije 1 in volkswagnom golfom hkrati, pa mora imeti močno orožje tudi v športnem, po domače GTI razredu. Različica A 250 sport s 155 kilovati in 6,6 sekundnim pospeškom do stotice je bila le uvod v športno zgodbo, ki jo pri tej znamki vselej piše oznaka AMG. Ta pri mercedes-benzu pomeni enako kot M pri BMW in S, še raje RS pri Audiju. AMG je športni oddelek te znamke, ki civilne mercedes-benze spreminja v razkošne in zelo hitre cestne dirkalnike z mogočnimi V8 ali V12 stroji, od poslovnega C do orjaškega S in GL.

AMG2.1371794754.jpg.o.600px.jpg
Klasični A 45 AMG in različica edition 1 (desno) s kričečimi dodatki, 19 palčnimi kolesi,...

Edition 1 za postavljače

Mali je vseeno drugačen, oblikovno je bolj izrazit že brez AMG dodatkov. Če pa si omislite različico edition 1 s polico nad zadnjim steklom in poslikavo karoserije, se boste na cesti merili z imprezami STi in lancerjem EVO.

Športno okolje, novi sedeži

V kabini je AMG, model A in CLA, dodelan v podrobnostih. Oba imata nove prednje sedeže z odličnim oprijemom v naslonskem delu in malo slabšim v sedalnem delu. Imata tudi športen volan, mini ročico menjalnika sedemstopenjske avtomatike z dvema sklopkama, rdeče šive na sedežih, volanu in še kje, športne merilnike, imitacijo ogljikovih vlaken na armaturi in še kaj.

AMG3.1371794754.jpg.o.600px.jpg
Znana potniška kabina s športnimi dodatki, rdečimi šivi usnja, mini ročico športnega menjalnika, AMG volanom,...

Rezanje valjev z namenom

Pod prednjim pokrovom ne tiči osem, ampak le štirivaljni stroj. Pogon je vselej štirikolesni, cena pa je s 48.800 evrov za A 45 AMG (CLA bo nekaj tisočakov dražji) močno nižja od drugih mercedesov s to oznako. Oznaka 45 ob tem označuje letnico delovanja oddelka AMG, s prostornino motorja nima nič skupnega.

Konfekcijski AMG? Niti ne, saj krčenje valjev na štiri in prostornine na le dva litra prinaša tudi prednosti, denimo v teoriji zelo skromno porabo le 6,9 litra na sto kilometrov in ustreznost emisijskim predpisom Euro VI. V praksi je sicer nekaj drugače, nežna desna noga porabo spravi na sedem do osem litrov, bolj dinamična na 12 litrov.

AMG4.1371794755.jpg.o.600px.jpg
AMG različici imata nova prednja sedeža, ki odlično držita v naslonskem delu, ponujata tudi veliko udobja.

Do stotice v 4,6 sekunde

Podatki so vseeno ugodni za najmočnejši serijski štirivaljnik, ko gre za litrsko moč - zmore kar 181 konjev na liter oziroma 360 iz dveh litrov prostornine. Moč na cesto spravlja prek vseh štirih koles, navdušencem pa serijsko ponuja tudi sistem za hiter štart - launch control, ki ga do stotice izstreli v le 4,6 sekundah.

AMG5.1371794755.jpg.o.600px.jpg
Karavano A 45 AMG sta na dirkališči vodila bela SLS AM% s profesionalnima dirkačema za volanom.

Na zahtevni progi

Malo zverino smo zapeljali na še vroč dirkaški asfalt dirkališča Bilster Berg južno od Hannovra. Četico mercedesov A sta vodila profesionalna dirkača v modelu SLS AMG. Zahtevna proga, ki ponuja od dolgih in hitrih, kratkih S zavojev, do nepreglednih spustov in dvigov, je bila odličen poligon za preizkušanje malega A 45 AMG. Na dirkališče so nas najprej spustili z A 250, šele nato z A 45, ki je pokazal na konkretne razlike med bratoma. AMG je pospeševal kot nor, od dva do pet tisočakov odločno in zvezno, med pet in šest tisočaki pa je ponudil še dodatno brco v hrbet. Sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama je prestave menjal še hitreje kot v šibkejšem A 250 in poskrbel še za pokanje med menjavami.

Se je A odlično znašel

Športna nastavitev ESP je dovoljevala zdrse prek vseh štirih koles, velika količina moči pa je avto vselej pognala v pravi smeri. Zavore se niso utrudile tudi po nekaj grobo odpeljanih krogih, AMG pa je iz kroga v krog risal večji nasmešek na obraze novinarjev, ki so se kot odvezani psi gnali v koloni za SLS v ospredju. Ta pa je dobrovoljno požiral zavoje z le polovico plina in gromkim V8 grmenjem.

AMG6.1371794755.jpg.o.600px.jpg
Kroženje po razgretem asfaltu dirkališča Bilster Berg je včeraj trajalo do štirih popoldne

Toča nas je pregnala s steze

Vse dokler se nad Bilster Bergom niso nagnetli temni oblaki in nas pregnali pod streho. Čez nekaj minut je po razgretem asfaltu že tolkla toča, nekaj ovinkov na progi in kletne prostore stavbe ob njem pa je preplavila voda.

AMG7.1371794756.jpg.o.600px.jpg
Nato so se nad njim zgrnili temno oblaki,...

In na običajne ceste s CLA 45 AMG

Po končanem neurju smo se zato s CLA 45 AMG zapeljali po okoliških cestah in ugotovili, da ima za odtenek drugačen značaj. Motor manj poka in ropota, vzmetenje je za odtenek bolj prijazno, tudi videz je manj agresiven. Mercedesovi možje pravijo, da so želeli narediti razliko med A in CLA. Prvi je pravi kompaktni dirkalnik, drugi pa dizajnerski avto z zelo športno dušo. Tudi različica CLA edition 1 je manj kričeče poslikana, na zadku ni velikega spojlerja,...

IMG-0314.1371794757.jpg.o.600px.jpg
CLA 45 AMG s paketom performance (desno) in običajen. Razlika je tudi v zaključku izpuha in ropota.

AMG8.1371794756.jpg.o.600px.jpg

IMG-0320.1371794756.jpg.o.600px.jpg
Mercedes A 45 AMG in CLA 45 AMG; dirkalisce Bilster Berg, Nemcija; foto: milos milac; 20.6.2013

IMG-0299.1371794757.jpg.o.600px.jpg
CLA 45 AMG edition 1

IMG-0251.1371794758.jpg.o.600px.jpg
Sedemstopenjska avtomatika AMG speedshift DCT z dvojno sklopko prestavlja hitreje od klasične avtomatike v A 250.

IMG-0255.1371794758.jpg.o.600px.jpg

IMG-0206.1371794759.jpg.o.600px.jpg
Mercedes A 45 AMG in CLA 45 AMG; dirkalisce Bilster Berg, Nemcija; foto: milos milac; 20.6.2013

IMG-0244.1371794759.jpg.o.600px.jpg
Zmogljivejše zavore

IMG-0205.1371794760.jpg.o.600px.jpg
Najmočnejši serijski štirivaljnik na svetu z litrsko močjo 181 konjev.

IMG-0143.1371794760.jpg.o.600px.jpg
SLS AMG

IMG-0125.1371794761.jpg.o.600px.jpg

IMG-0108.1371794761.jpg.o.600px.jpg
Kolo z AMG oznako, vrhunsko tehniko in ceno 6.900 evrov.

12C1281-113.1371794762.jpg.o.600px.jpg
Postavljaški A

IMG-0085.1371794762.jpg.o.600px.jpg
in bolj elegantni CLA 45 AMG

IMG-0087.1371794762.jpg.o.600px.jpg
Mercedes A 45 AMG in CLA 45 AMG; dirkalisce Bilster Berg, Nemcija; foto: milos milac; 20.6.2013

IMG-0094.1371794763.jpg.o.600px.jpg
Dirkališče Bilster Berg južno od Hannovra

IMG-0100.1371794763.jpg.o.600px.jpg

IMG-0114.1371794763.jpg.o.600px.jpg

IMG-0116.1371794764.jpg.o.240px.jpg

12C1359-19.1371794764.jpg.o.600px.jpg

IMG-0069.1371794765.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.03.2015
29.06.2015
FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.