Nemški mercedes-benz je danes predstavil novi GLA, 4,42 metra dolgi športni terenec s pogonom na prednja ali vsa štiri kolesa ter dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Pri nas bo marca s ceno od 30 tisoč evrov.
Novi GLA je nadaljevanje razvoja malih oziroma kompaktnih mercedes benzov s pogonom na prednja kolesa. Novo, bolj mladostno in dostopno družino mercedesov je pred dvema letoma ustanovil enoprostorski B, lani mu je sledil petvratni A, letos še limuzinski kupe CLA, sedaj pa še športni terenec GLA.
Mali mercedesi si režejo že 15 odstotkov prodaje
Prvi trije so lani našli 173 tisoč kupcev, okoli 15 odstotkov skupne prodaje osebnih avtov te znamke, novi GLA bo prihodnje leto prodajo družine dvignil precej prek 200 tisoč vozil. Proizvodna kapaciteta kompaktnih mercedesov pa sega do 400 tisoč vozi. Vsi avtomobili omenjene družine imajo skupno zasnovo, motorje, menjalnik, tudi v potniški kabini so razen nekaterih podrobnosti skorajda enaki.
Najbolje reže zrak
Prepoznavna je tudi zunanja oblika, v primeru GLA je karoserija bolj mišičasta kot pri drugih. Kljub temu ima GLA najboljšo aerodinamiko v tem razredu, količnik je 0,29 (količnik nemških tekmecev je 0,32). V potniški kabini pri Daimlerju obljubljajo prostornost na ravni razreda B, ki je za osem centimetrov krajši, prtljažnik se s 421 litri uvršča med A in B.
Dizel s porabo 4,3 litre
Novi GLA je terenski predstavnik družine, z dolžino 4,42 metra, širino 1,8 metra in višino 1,49 metra pa se uvršča neposredno ob bok tekmecema BMW X1 in audi Q3. Osnovni modeli GLA bodo gnani le na prednja kolesa, zaradi zahtev kupcev, ugodnejše cene in manjše porabe goriva. Najvarčnejši GLA 200 CDI s 2,1 litrskim turbodizlom in močjo sto kilovatov bo v povprečju porabil le 4,3 litra nafte na sto kilometrov, obljublja tovarna.
Cene od 30 tisoč evrov
Njegova cena v Sloveniji pa bo po naši oceni okoli 31 tisoč evrov, tisočaka manj od CLA 200 CDI. Še cenejši bo bencinski GLA 200 s 1,6 litrskim turbom in močjo 115 kilovatov, stal bo okoli 30 tisoč evrov. Nad njima pa se bosta zvrstila GLA 220 CDI s 125 kilovati, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom ter bencinski GLA 250 s 155 kilovati. Osnovnih motorjev z oznako 180 iz razredov A in B (bencinski in dizelski) v GLA ne bo na voljo.
Samodejno zavira v obeh smereh
Na varnostnem področju bo GLA poseben po sistemu samodejnega zaviranja. Ta deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro, avto popolnoma ustavi pri hitrostih do 30 kilometrov na uro in deluje tudi pri vzvratni vožnji pri hitrostih do 20 kilometrov na uro.