Avto

Maybach odhaja, bogataši prihajajo

Zakaj Daimlerjev maybach ni zdržal tempa s superluksuznima tekmecema rolls-royceom in bentleyjem.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.12.2011 22:30
Čas branja: 3 min

Zvezde so bile Maybachu, razkošni znamki Mercedes-Benza, resnično nenaklonjene. Razkošje na štirih kolesih je po komaj devetih letih vnovičnega življenja zaradi pomanjkanja drugačnosti in dediščine ugasnilo v času milijardnih dobičkov in rasti števila milijonarjev.

[A] maybach_avto3_xx.1323970965.jpg
Dediščina klasičnih maybachov je bila predaleč, da bi se znova obujena znamka leta 2002 oblikovno naslonila nanjo. Zato se je zgledovala po mercedes-benzu razreda S, kar je bila najbrž njena največja napaka.

Prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche je bil odločen, v začetku decembra letos je napovedal upokojitev luksuzne znamke, ki jo je Daimler leta 2002 obudil od mrtvih po 61 letih. V znamko je Daimler v zadnjih devetih letih vložil več kot milijardo evrov, ki se niso in se ne bodo nikoli več vrnili. Prodaja maybachov s ceno med 300 in 560 tisoč evri se v vseh teh letih namreč nikoli ni postavila na noge oziroma kolesa, da bi lastniku lahko povrnila vložena sredstva. Dosegala je številke od dobrih sto do 300 vozil na leto, lani pa je maybach našel le 157 kupcev.

Maybach odhaja, bogataši prihajajo

In vse to se dogaja v časih, ko Rusija in Kitajska na široko odpirata vrata super razkošnim avtomobilom, kamor poleg maybacha sodita še rolls-royce in bentley, in ko se je število multimilijonarjev, ki ob pogledu na ceno enega od teh avtomobilov niti ne trznejo z očesom, letos povečalo na 90 tisoč. V prihodnjem desetletju pa se bo po napovedih število bogatašev povečalo za še dodatnih 35 tisoč.

Maybachovi tekmeci so medtem rasli in rasli. Prav tako znova obujeni, a nikdar pozabljeni rolls-royce je z nekaj sto primerki lani zrasel na 2.711 prodanih vozil. Dolgoročno pa šef znamke Rolls-Royce Torsten Mulles-Otvos napoveduje prodajo deset tisoč luksuznih angležev v lasti nemškega BMW na leto. Še bolje gre malo dostopnejšemu Bentleyju, ki je že lani presegel prodajo pet tisoč vozil.

[A] maybach_avto2_xx.1323970907.jpg
Maybach je v prejšnjem desetletju na trg super luksuza prinesel nova merila razkošja. Potnika na zadnjih sedežih sta dobila izjemno prostornost, iz sedečega v ležeči položaj pomična sedeža, mehko usnje, les, hladilnik, DVD-predvajalnik in intimno okolje, za katero je skrbela brezhibna zatesnitev kabine.

Manjkali drugačnost in dediščina

Zakaj je maybach znova potonil? Razlag je več, mi pa razmišljamo takole. Maybach 57 in 62, gre za podobna avtomobila z različno medosno razdaljo, sta leta 2002 na trg prinesla le nekoliko dodelano obliko mercedes-benza razreda S, s čimer razvajeni kupci niso bili zadovoljni. Želeli so ekskluzivnost, nastopaštvo ali rolls-royceovo mogočnost in prepoznavnost v množici dostopnejših limuzin, tudi luksuznih mercedes-benzov razreda S, ki so namenjeni širšim množicam kot maybachi. Vse to vsekakor ponujata Maybachova tekmeca Rolls-Royce in Bentley.

Drugi razlog je pomanjkanje dediščine in prepoznavnosti. Sicer je res, da je bil Maybach nekdaj zelo slovita znamka odličnih avtomobilov, a ime je zamrlo leta 1941, ko se je znamka preusmerila v izdelavo motorjev za tanke nemške vojske. Spomin večine kupcev ne sega tako daleč, zato maybach nikoli ni mogel biti statusni simbol, sanje posameznika od otroških let, kot denimo uspeva vsaj rolls-royceu.

[A] maybach_avto1_xx.1323970944.jpg
Maybach je leta 2008 obudil sloviti polkabriolet z imenom landaulet in ceno 560 tisoč evrov brez dajatev. Njegova posebnost sta bila odprta druga polovica strehe in odličen razgled z razkošnih zadnjih sedežev. Desno je njegov predhodnik iz tridesetih let prejšnjega stoletja.

Madonna, Franc Riemer in Jay-Z

Med preostale razloge sodijo še številna druga dejstva, denimo 12-valjnik, ki je bil v osnovi enak kot v velikih mercedes-benzih, morda premalo spretna promocija znamke, saj s to Daimlerju nikoli ni uspelo doseči kultnega videza. Tudi slavni kupci, denimo ameriški igralec Samuel L. Jackson, Madonna, raper Jay-Z in nekateri drugi, Maybachu niso prinesli potrebne slave. Nič boljši ambasador znamke ni bil slovenski kupec, konjiški podjetnik Franc Riemer.

Prva znamenja ugašanja so bila vidna že lani, ko je Daimler poskušal oživiti znamko in izboljšati poslovni rezultat s prenosom razvoja in proizvodnje novih maybachov na angleškega Astona Martina, a dogovora nikoli ni bilo.

Propadel posel z Astonom Martinom je bil začetek konca nekdaj slovite znamke, ki je prvič ugasnila leta 1941, drugič pa se bo iz visokih krogov poslovila leta 2013, ko bo Mercedes-Benz na njeno mesto postavil razkošnejše različice mercedes-benza novega razreda S.

Kdo je bil Wilhelm Maybach

[A] Wilhelm-Maybach.1323970994.jpg

Ustanovitelj Maybacha Wilhelm Maybach je bil konec 19. stoletja tehnični direktor družbe Daimler Motoren Gesellschaft, sodeloval je neposredno z ustanoviteljem Daimlerja Gottliebom Daimlerjem. Nato je leta 1909 stopil na samostojno pot. Skupaj s sinom Karlom Maybachom je sprva razvijal in izdeloval dizelske in plinske motorje za zračna plovila znamke Zeppelin, pozneje tudi motorje za različna železniška vozila. Wilhelm Maybach se je podpisal pod številne tehnične izume, med njimi je najpomembnejša bobnasta zavora, ki so jo počasi začele izrivati kolutne zavore šele v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Leta 1919 je Maybach izdelal prvi eksperimentalni avto, prvi serijski model pa je bil predstavljen dve leti pozneje na berlinskem avtomobilskem salonu. Med letoma 1921 in 1941 je Maybach izdeloval klasične razkošne avtomobile. Nato ga je ustavila druga svetovna vojna, ko je namesto avtomobilov izdeloval le še motorje za samovozne topove in tanke.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

19.11.2014
FINANCE
Avto
Dolžina je pomembna, pravijo petični Mercedesovi kupci z Daljnega vzhoda
Avto
AvtoUroš Božin Dolžina je pomembna, pravijo petični Mercedesovi kupci z Daljnega vzhoda 7

Kar 547 centimetrov, oziroma 18 centimetrov več od ''običajnega'', meri razkošni mercedes-maybach razreda S. Nad dodatnimi centimetri in sijajem se najbolj navdušujejo na Kitajskem

FINANCE
Avto
Daimler rekordni dobiček deli z zaposlenimi
FINANCE
Avto
Trikraka zvezda, ki pooseblja napredek in uspeh
Avto
AvtoMatej Kačič Trikraka zvezda, ki pooseblja napredek in uspeh

Pokukali smo v zgodovino in sedanjost prestižne avtomobilske znamke.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Daimler ohranja primat med elito
FINANCE
Avto
Kako šef Daimlerja delničarje miri pred strahovi kitajskega prevzema
Avto
AvtoMiloš Milač Kako šef Daimlerja delničarje miri pred strahovi kitajskega prevzema

"Ob možnosti sovražnega prevzema imamo seveda pripravljen scenarij, a tega ne komuniciramo, saj bi s tem izgubil polovico učinka," pravi šef Daimlerja Dieter Zetsche

FINANCE
Avto
Daimler: karizmatični Zetsche se poslavlja od uprave, na vrh Šved Källenius
Avto
AvtoMiloš Milač Daimler: karizmatični Zetsche se poslavlja od uprave, na vrh Šved Källenius

Do zamenjave v vrhu nemške skupine bo prišlo 22. maja prihodnje leto. Takrat bo povelje Daimlerja prevzel 49-letni Šved Ola Källenius, zdaj član uprave Daimlerja, odgovoren za raziskave in razvoj.

FINANCE
Avto
Zdaj je uradno, rolls-royce za blato bo cullinan
Avto
AvtoMiloš Milač Zdaj je uradno, rolls-royce za blato bo cullinan

Ime cullinan je dobil po največjem brezhibnem diamantu, ki ga je vodja rudnika v Južni Afriki, Thomas Cullinan, našel daljnega leta 1905