Mali Bavarec s svojo kupejevsko podobo mlade in mlade po duši zabava približno leto dni, z letošnjim poletjem pa se mu je pri resnem osvajanju pridružil nič kaj sramežljivi brat, BMW serije 2 cabrio. Z vetrom v laseh se je izkazal kot ležerni uživač, ki se ob morski obali, slikovitih jezerih ali barvitem podeželju lahko umirjeno vleče, kot da ima ves čas na tem svetu, ko pa zaide med ovinke, srčni utrip hipoma skoči nekam v anaerobno območje.
Za slednje je v različici 228i poskrbel ravno prav glasen in zmogljiv dvolitrski turbo štirivaljnik s 180 kilovati (245 KM), ki obenem razvaja s 350 Nm navora med 1.250-4.800 vrtljaji. Že večkrat preizkušen motor se je namreč odlično ujel z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, čvrstim podvozjem, filigranske uravnoteženosti, zadnjim pogonom (na voljo je tudi štirikolesni xDrive) ter elegantno športno obliko, ki jo je tudi optično poudaril M paket.
Pri BMW vsekakor znajo poskrbeti za atraktivno podobo svojih vozil (niso edini, seveda), v očeh publike in drugih voznikov pa skorajda ni modela, ki ne bi »zažgal« in nase pritegnil vsaj nekaj pogledov. Med njimi je tudi kupejevska serija 2, še za odtenek bolj atraktivna pa je njena enako dolga (443 centimetrov) kabrioletska različica - seveda s platneno streho, kot se za pravega predstavnika tovrstnih užitkov tudi spodobi.
Platno še poudarja prestiž, osnovno kupejevsko različico pa podraži za okoli 4.500 evrov na najmanj 34.250 evrov (220i cabrio), seveda pa raznorazni dodatki z dolgega in ne ravno poceni seznama dodatne opreme ceno iz 43 mimogrede dvignejo na 56 tisočakov, kolikor je zaradi številnih dodatkov (vrhunski samodejni menjalnik, M paket, navigacija, biksenonski žarometi, aktivni tempomat, prepoznavanje znakov, ogrevani prednji sedeži,...) stal testni model.
Če ste ljubitelji prepiha in svobode nad glavo, potem gre vendarle za dobro naložen denar, zvočno zelo dobro izolirano streho pa si lahko omislite v treh barvah: črni, antracitni s srebrnim učinkom in rjavi. Za odpiranje (in zapiranje) seveda poskrbi elektrika, ki ob držanju gumba med sedežema v 20 sekundah in pri hitrosti vse do 50 km/h opravi "umazano" delo ter čutilom mimogrede odpre prosto pot ali pa vas brez postanka obvaruje pred manj prijetnimi vremenskimi vplivi.
Strešni balet, ki ga v razmeroma kratkem času uprizorita platno in strešni mehanizem je obenem predstava, ki si jo ob priložnosti velja pozorno ogledati. Vožnja z zaprto streho sicer precej spominja na občutke v kupeju, a ko je vreme pravo, o tem ne gre razmišljati - soncu, zraku in svobodi le pustite prosto pot. Na čepico za zaščito pred soncem le nikar ne pozabite, šal pa lahko pustite tudi doma.
Aerodinamika si namreč zasluži vse pohvale, ob spuščeni strehi, dvignjenih stranskih steklih ter nameščeni vetrni mreži vetra v kabini skorajda ni moč čutiti, tudi pogovor o čem lepem bo pri avtocestnih hitrostih potekal povsem nemoteno.
Za pristnejši kabrioletski prepih bo treba spustiti vsaj zadnja stekla, za tiste prave občutke svobode pa vsa štiri in z nežno uporabo desnice sklopiti še vetrno mrežo. Popotovanje vzdolž morske obale takrat dobi povsem novo dimenzijo, štirivaljnik deluje mirno in tiho, menjalnik ga za uglajena križarjenja namreč drži pri precej nizkih vrtljajih.
Ko se vozniku zahoče pa dvojka kabrio hitro pokaže svoj drugi obraz, tisti, ob katerem z mesta do 100 m/h potrebuje le šest sekund, doseže najvišjo hitrost 250 km/h ter prepeva vse do 7.000 vrtljajev. Za pristne športne vozniške občutke velja nastavitve delovanja motorja, menjalnika in volana preklopiti v Sport ali Sport+ način. Menjalnik je dovolj hiter, pri prestavljanju si lahko pomagamo tudi ročno s pomočjo ročke med sedežema ali ušes ob volanu, motorne moči pa je toliko, da lahko na ukaz kadarkoli igrivo spodnese zadek.
BMW serije 2 je bržkone zadnji Mohikanec med malimi bavarskimi kupeji, saj izhaja iz enke, ta pa v novi generaciji dobi prednji pogon. Zadnji pogon (edinstveno v razredu) je tako eden izmed njenih adutov in garancija za zabavo ter velik nasmešek - ne glede na različico s trdo ali platneno streho.
V različici zgoraj brez vse skupaj pride še bolj do izraza, sploh ker ta v vožnji ni nič manj agilen od kupeja. Za to so poskrbeli tudi športno M podvozje in športni sedeži, nagibanje karoserije je tako v prid užitka, blaženje precej učinkovito (nastavitev Comfort), nekaj več tresljajev s slabše podlage pa v kabino prenesejo tudi runflat pnevmatike s tršimi boki.
Kupe z 2,0-litrskim dizlom v nosu se je lani izkazal za odlično kombinacijo. Tudi v cabriu si ga je moč omisliti, a ko se z naraščanjem vrtljajev vse bolj sliši glas bencinarja in ko skozi izpušne cevi ob prestavljanju všečno zabrbota je jasno: vsaj 228i naj bo. Poraba gor ali dol. V povprečju se je namreč sukala okoli 9,5 litra, z umirjeno vožnjo sicer pade na okoli osem, ob priganjanju pa se spogleduje z 12 litri (tovarna: 8,8/5,3/6,6). Dvojka cabrio ob tem ni kak suhec, zaradi podkožne varnosti tehta 1.630 kg oziroma dobrih 150 kg več od kupeja.
V notranjosti glede na brata s trdo streho ni nobenih sprememb. Varnostni lok je skrit pred očmi, za dodatno mero varnosti poskrbi ojačano vpetje varnostnih pasov, zadnja klop je zaradi precej pokončnega naslona zgolj za silo uporabna, v prtljažnik gre za tip vozila sprejemljivih 280-335 litrov oziroma dobrih sto manj kot ponuja kupe.
Za držanje sicer prijeten in ravno prav debel volanski obroč bi vendarle lahko bil tudi manjši, pretežno črna notranjost manj dolgočasna in merilniki preglednejši - številsko so namreč poudarjene sode vrednosti, pri nas so pretežno v veljavi lihe.
Monotonijo v notranjosti delno razbijejo aluminijasti vložki, kljub sicer zelo všečni in značilni M kombinaciji alkantare in blaga pa bi si v kabrioletu želeli usnja. Ledeniško srebrnemu se dobro poda rdeča barva, obenem usnje bolje prenaša različne vremenske vplive.
Če smo pred letom dni z najmanjšim bavarskim kupejem uživali v vožnji, ki jo ponuja kombinacija zmogljivega dizla, igrivega zadnjega pogona in odličnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, je izkušnja v kabriju še za odtenek boljša. Uživaški mali kabriolet z eleganco in suverenim nastopom zlahka osvoji kako novo trofejo.
Foto: Dejan Ipavec