Danes ni več preprosto. Tudi podjetja v razredu poslovnih avtov ne gledajo več zgolj nemških in francoskih znamk in ne več zgolj limuzinskih in karavanskih oblik. Zasebna uporaba, smernice in tudi lastnosti jih vlečejo k športnim terencem in redkim enoprostorcem. Velja le, da še vedno obstaja veliko razhajanje med klasično in premijsko ponudbo, za samo vsebino oziroma tehniko pa to ne velja več toliko kot pred leti.
Dizelski motorji so že dolgo zakoreninjeni, še zlasti v tem razredu, zato sta bila limuzina ali karavan v 95 odstotkih opremljena s tresočim se strojem velikosti okoli dva litra, moči dobrih sto kilovatov in porabo okoli šest litrov. Cene pred desetletjem so nihale med 25 in 40 tisočaki, enoprostorci so bili redki, športni terenci preveč robustni, požrešni in neprimerni za vozne parke, vse je bilo preprosto ... Zdaj je drugače zaradi hitrega razvoja tehnologij ter večje raznolikosti karoserijskih oblik in zasnov. Smernice so spodbudile razvoj in ponudbo športnih terencev, ki so že zdavnaj z makadama zapeljali na ceste in se naučili cestnih manir, danes porabijo le odtenek več kot limuzine, so le za spoznanje počasnejši, okornejši ... Dober dokaz za to je novi renault espace, ki je enoprostorsko zasnovo zamenjal za obliko crossoverja, nekakšno mešanico med karavanom in športnim terencem. Pritisk športnih terencev na klasike je poleg barvitosti ponudbe sprožil tudi upad cen klasičnih limuzin in karavanov, ki so se nenadoma znašli v senci, njihova prodaja pa se še vedno zmanjšuje.
Znižanje cen jim je zvišalo vrednost, nove tehnologije še izboljšale vozniško izkušnjo in znižale stroške z njimi, zato so danes v boljši formi kot kadarkoli in zato spet polnijo večino mest v finalu PAL. Danes za dobrih 25 tisoč evrov ponujajo opremo, pred leti značilno za precej večje in dražje avtomobile. Radarski tempomat, ksenonski ali LED-žarometi, popolna varnostna oprema s sistemi za preprečevanja naleta v mestu postajajo del serijske opreme. Sodobnim dizelskim motorjem, ki jim je moč v osrčju ponudbe zrasla in se umirila pri sto do 140 kilovatih, pa so se pridružili tudi zelo sodobni bencinski turbomotorji. Ti kljub veliki moči, odlični prožnosti, skromnejši porabi kot v preteklosti in še vedno nižjim cenam v primerjavi z dizelskimi stroji sicer še niso bolj množično zapeljali na nakupni seznam kupcev.