Avto

Kar zmore Audi, naredi tudi BMW

Tudi štirikolesno gnani BMW mora biti zabaven, zato so inženirji 60 odstotkov moči speljali na zadnji par.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
03.01.2013 22:30
Čas branja: 3 min

BMW je v preteklosti brezpogojno stavil na zadnji pogon, tekmec Audi pa je medtem zgradil ugled okoli imena quattro - najslavnejše oznake za štirikolesni pogon. Povsem zdrava diferenciacija, bi lahko rekli, vse dokler niso audiji začeli prehitevati BMW na zasneženih cestah proti smučiščem.

Zato so konec devetdesetih let v Münchnu pljunili v roke in se vrgli še v ta segment. Danes si lahko pri kar 66 avtih iz hleva BMW izberete model s štirikolesnim pogonom xDrive, le roadster Z4 se po cestah poganja le prek zadnjega para.

bmw

Pogonu ukazuje elektronika

Srce beemvejevega štirikolesnega pogona xDrive je elektronika, ki omogoča kar najboljši oprijem koles v različnih razmerah. Elektronika zato lahko zaznava dogajanje na cesti in se z razporeditvijo moči med sprednji in zadnji kolesni par odzove, še preden se vklopita sistem za nadzor zdrsa in uravnavanje stabilnosti. V kritičnih položajih, denimo pri podkrmarjenju, zna povsem odvzeti moč sprednjim kolesom in nasprotno. Razporeditev moči uravnava sklopka, ki v ovinkih avtomatsko izklopi sprednji pogon, in sicer zaradi boljše vodljivosti.

Prednje gnan, ko je treba

Prav tako sistem sam prepozna, kdaj avto parkiramo ali ostro zavijamo, takrat deluje le sprednji pogon. Podobno se dogaja pri hitrostih nad 200 kilometrov na uro, ko se začne sistem pregrevati. Sklopka samodejno preklopi na zadnji kolesni par, da se hidravlično olje v sklopki spet zadosti ohladi. Vnovičen vklop pogona vseh štirih koles je samodejen in nezaznaven.

Še bolj prefinjen sistem za X5 in X6

Novost in posebnost je še sistem dynamic performance control, na voljo je le v modelih X5M ter X6 in X6M. Ta omogoča še brezstopenjski prenos moči med zadnjima kolesoma. V zavoju zavira zadnje notranje, preostalim trem pa doda toliko moči več, kolikor se je izgubi pri zaviranju notranjega zadnjega kolesa v zavoju.

Najprej po cesti

Dovolj teorije! Štirikolesni pogon najbolje preizkusiš v slabih vremenskih razmerah, zato smo se odpravili na BMW-dogodek Winter Technic Drive v zasneženi avstrijski Sölden. Tam so nam pripravili celotno paleto xDrive BMW, od serije ena do sedem, in nas sprva dražili na razmočenih vijugastih cestah. Tu smo preizkušali različne nastavitve elektronike, ki uravnava zdrs in stabilnost.

BMW 650i kljub ogromno moči ni prinesel največjih užitkov na snegu. To je uspelo izjemno okretnemu

335i xDrive, malo manj pa majhnemu 120d. Najbolj suveren je bil na snegu BMW X3, medtem ko v orjaško sedmico sploh nismo sedli.

Nato še na sneg

Na zasneženi cesti in pozneje na ustvarjenem poligonu, napolnjenem s stožci tik ob smučišču, smo preizkušali še speljevanje, drsenje in druge vragolije na snegu. Preizkus je dokazal, da le dober pogon ni idealen v vseh razmerah, veliko pomagajo še nastavitve elektronike in delovanja menjalnika.

Učili so nas speljevati

Za uporabno rešitev pri speljevanju po klancu navzgor pri zelo spolzki podlagi je najbolje voziti v programu eco pro, v drugi prestavi samodejnega menjalnika, in nato čim prej menjati pri nizkih vrtljajih, da se kolesa ne zavrtijo v prazno. V tem programu je tudi stopalka za plin manj občutljiva ter bolj zvezno in počasi dodaja plin.

In zavirati

Na zasneženi cesti je dober trik tudi pri zaviranju s pomočjo elektronske ročne zavore. Ta zavira z največ 50 odstotki zavorne moči. Če imaš občutek na pedalu zavore in zaviraš ravno do meje vklopa sistema ABS, tudi brez elektronske zavore dosežeš najkrajšo možno zavorno pot.

Po poučnih vajah so nas spustili z vajeti, med stožce s polnim plinom in z več različnimi nastavitvami elektronike.

Če drsijo, drsijo prek zadnjih koles

V vsakem programu so BMW drseli prek zadnjih koles, predvsem pa so odlično grabili v sneg. V osnovni nastavitvi DSC (ta prinaša maksimalno stabilnost avtomobila) elektronika še vedno dovoljuje manjše zdrse. S postopnim izklapljanjem pa je teh seveda še več. Pri terenskih X5 in X6 pa tudi pri izklopljeni elektroniki še vedno deluje sistem tilt protection, ki zaznava nevarnost prevračanja. V tem primeru samodejno zavira, da stabilizira in prepreči prevračanje avtomobila.

Noro, kako gre v zasnežen hrib

Za volanom 650i s prek 300 kilovati je bilo kar strašljivo, kako hitro avto pospešuje v zasnežen klanec. Dejansko se je na zasneženi cesti odrival v hrib, grabil z vsemi štirimi kolesi, se boril z elektroniko, ki je vseskozi zavirala zdrse in vnovič spuščala salve moči h kolesom.

Največ zabave v trojki

Pa vseeno, 650i kljub ogromno moči ni prinesel največjih užitkov na snegu. To je uspelo izjemno okretnemu 335i xDrive, malo manj pa majhnemu 120d. Najbolj suveren je bil na snegu BMW X3, medtem ko v orjaško sedmico sploh nismo sedli.

Zgodovina štirikolesno gnanih BMW

[A] 6524Untitled-55.1357240734.jpg

1938 prvi BMW s štirikolesnim pogonom - model 326; izdelanih jih je bilo 3.225

[A] 2186Untitled-56.1357240760.jpg

1985 325ix, izdelanih 30 tisoč

[A] 21cdUntitled-57.1357240774.jpg

1991 525ix, izdelanih 10 tisoč

[A] 5628Untitled-58.1357240786.jpg

1999 X5, izdelanih 500 tisoč

[A] 12b2Untitled-59.1357240807.jpg

2000 serija 3, izdelanih 120 tisoč

[A] 875bUntitled-60.1357240814.jpg

2004 X3, izdelanih 610 tisoč

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

05.02.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge