Avto

Kaj ponujata clio in golf med motocikli

Honda NC750SA in yamaha MT-07 motoristu ponudita veliko, kljub podobni ceni in prostornini pa imata popolnoma različen značaj.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.08.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Dostopni in tako kompromisni motocikli, kot sta honda NC750SA in yamaha MT-07, so pošteno zaživeli šele med krizo, pred njo je bil namreč nakup motocikla precej tesneje povezan s čustvi kot danes. Tudi prodajne številke pred letom 2008 pravijo, da so po vrhovih lestvic posegali precej skrajni motocikli, superšportniki z ekstremnimi zmogljivosti, ležerne križarke oziroma čoperji ter potovalni enduro motocikli. Zdaj je drugače, v promet gredo motocikli, ki znajo veliko in za svoje talente ne zahtevajo previsoke cene. Opis v celoti ustreza obema japoncema, ki sta se znašla na nakupnem seznamu novopečenih motoristov, tistih, ki se v srednjih letih vračajo v vihrava leta, pa so v tem času zaradi družine, službe in emša postali bolj umirjeni, in tudi avtošol, ki za svoje učence potrebujejo vsestranski, ne prešibak in premočan ter predvsem vzdržljiv in dostopen motocikel.

milac-mont.1409250211.1409250867.jpg.o.600px.jpg
Honda NC750SA (na sliki zgoraj) je motocikel, ki ponuja najboljši kompromis med nezahtevnostjo, uporabnostjo in zmogljivostmi za skromnih 6.190 evrov, za 150 evrov cenejša yamaha MT-07 pa priskrbi precej več vozniških užitkov. Fotomontaža: Sandi Baumkirher

S cenovnega dna, a z veliko talenti

Vse te lastnosti imata honda NC750 SA in yamaha MT-07, dvokolesnika s ceno 6.190 oziroma 6.050 evrov (yamaha), ki zaradi lastnosti, prilagojenih časom, posegata po vrhovih prodajnih lestvic, MT-07 je letos s 125 motocikli v prvem polletju najbolje prodajan motocikel v Sloveniji, Hondina družina NC750 je na tretjem mestu s 46 motocikli. Njuna priljubljenost je primerljiva z najbolje prodajanimi avtomobili, pri nas sta to renault clio in volkswagen golf, tudi zanju pa velja, da za odšteto ceno ponujata veliko vsestranskosti. Tu pa se primerjava z avtomobili konča, namen motociklov je kljub racionalnim časom povsem drugačen, četudi kupci nanje gledajo skozi prizmo vsebine glede na ceno.

P7181129.1409292794.JPG.o.600px.jpg

Honda za preudarne in umirjene

Japonca sta se znašla na nakupnem seznamu novopečenih motoristov, tistih, ki se v srednjih letih vračajo v vihrava leta, pa so v tem času zaradi družine, službe in emša postali bolj umirjeni, in tudi avtošol.

Japonca sta namreč kljub zelo podobni ceni, prostornini in zasnovi motorja močno različna, kupci pa med njima ne bi smeli imeti težav z izbiro. Začnimo s hondo, ki je na trgu že nekaj let, letos pa so snovalci v cevni okvir vstavili večji, 745-kubični stroj z več motorne sape - 40,3 kilovata oziroma skoraj 55 konjskih moči. Prav velike razlike izza krmila ni čutiti, hondin stroj je za odtenek bolj odziven, še vedno pa deluje umirjeno in prožno v vseh območjih vrtljajev, prav tako smo tudi pri novincu pogrešali dodaten pospešek v zgornjem območju, ki bi pognal adrenalin po žilah. Ne, NC ostaja miren in predvidljiv motocikel, umirja ga tudi precej visoka teža 216 kilogramov s tekočinami in odlikuje zelo skromna poraba, ki je na preizkusu segla le do 4,4 litra na sto kilometrov. S polno 14,1-litrsko posodo za gorivo torej lahko prevozite prek 300 kilometrov. Pokončen položaj, udobna namestitev stopalk in razmeroma nizko težišče kljub teži omogočajo hitro privajanje na Hondinega nagca (NC750SA je brez aerodinamičnega oklepa, zato sodi med »naked« motocikle oziroma nagce). Zavore, ki so serijsko opremljene s sistemom ABS, so zanesljive in nikoli grobe, vzmetenje je mehko in lepo požira cestne luknje. Motocikel na 17-palčnih kolesih (spredaj 120/70, zadaj 160/60) pa je kot ustvarjen za križarjenje v umirjenem in nekaj hitrejšem tempu in tudi za potepanje po opravkih; takšnemu značaju pritiče tudi doplačilni samodejni menjalnik z dvema sklopkama, ki ga Honda ponuja za 800 evrov doplačila. Pri bolj grobi vožnji pa da hitro vedeti, da nima športnih ambicij. Idealen motocikel za začetnike in umirjene povratnike torej, ki bodo cenili tudi praktično zasnovo, posoda za gorivo je nameščena pod sedežem, tam, kjer je njeno običajno mesto, pa je uporaben prtljažnik, ki pogoltne tudi integralno čelado.

P8170200.1409293518.JPG.o.600px.jpg

Yamaha za tiste, ki iščejo več zabave

Želite nekaj več adrenalina? Brez težav, in to še za nižjo ceno pri yamahi, ki je letos presenetila z dostopnim in zabavnim nagcem MT-07, ki že na prvi pogled in ob prebiranju podatkov obljublja precej več zabave kot honda. Dvovaljnik s 698 kubiki potegne celih 20 »konjev« več moči, skupaj natanko 75, yamaha je ob tem lažja za 34 kilogramov, ima bolj športen položaj za krmilom in bolj »hud« videz cestnega bojevnika v kombinaciji črne in vijolične (okvir in kolesa) barve. V vožnji pa v celoti izpolni obljube. Stroju razen nemirnosti do treh tisočakov ne moremo zameriti skoraj ničesar, odločno vleče skoraj iz prostega teka in se živahno, brez večjih sprememb v krivulji, zavrti do 11 tisočakov in živahnosti primerno zahteva tudi več goriva; testna poraba se je, tudi zaradi pogostejšega vrtenja v visoke vrtljaje, ustavila pri 5,3 litra, 0,9 več kot pri hondi. Menjalnik z rahlimi »klonki« teče kot namazan, prednji 282-milimetrski zavorni par se utrudi šele po nekajkratnem močnem zaviranju, sistem ABS se vselej na zdrse dovolj hitro odzove. Drugačna zasnova MT-07 prinaša tudi nekaj pomanjkljivosti, denimo razmeroma športen položaj voznikovih stopalk (krmilo ostaja udobno visoko), skromnejši sopotnikov sedež, bolj čvrste prednje teleskopske vilice in zadnje vzmetenje, ki prinaša manj udobja na slabših cestah. Motocikel, ki ponuja precej več zabave kot tekmec iz Honde, a tudi manj vsestranskosti. Zato za oba trdimo, da ponujata zelo veliko za odšteti denar, ob tem pa ne enega ne drugega ne moremo okronati za zmagovalca. Glede na različnost značajev pa kupci ne bi smeli imeti težav pri izbiri.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

21.08.2015
01.09.2015
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge