Indijci so ga dolgo napovedovali, danes ponoči pa so svoje napovedi uresničili. Jaguar se z novim XE podaja v boj razred nižje, tja kjer kraljuje nemška trojica BMW 3, mercede-benz razreda C in Audi A4. Res je v tem razredu še nekaj stranskih igralcev, denimo lexus IS, volvo V60, citrën DS5, delno tudi volkswagen passat, ki kupce lovi v bazenu kupcev običajnih in premijskih poslovnih avtomobilov.
Jaguar XE se je po petih letih postavil v bran izgubljenega, dejansko nikoli osvojenega mesta med prestižno druščino poslovnih limuzin. Novinec je oblikovan v nezamenljivem, pričakovanem hišnem slogu limuzine s poudarjeno masko, dolgim in nizkim motornim pokrovom, ozkimi žarometi, kupolasto streho, ki se strmo spušča proti limuzinskemu zadku s klasično zasnovo. Angleži niso eksperimentirali, obliko so večinoma povzeli po razred večjem XF, več inovacij pa so vgradili pod karoserijo novega XF.
Novinec z dolžino 4,67, širino 1,85 in višino 1,42 metra vseeno prinaša kar nekaj novosti in v teoriji dobre številke. Karoserija je v 75 odstotkih izdelana iz aluminija, kar XE prinaša zelo skromno težo. Izračunano na primeru najbogateje opremljene različice XE S s trilitrskim turbo motorjem; ta je s 1.475 kilogramih z vsemi tekočinami, od tekmeca BMW 335i lažja za 89 kilogramov. Novi XE je klasično zasnovana limuzina s pogonom na zadnja ali doplačilno na vsa štiri kolesa. Podvozje spredaj namesto Mcphersonove preme zaznamujejo dvoja prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema, ki po besedah Jaguarja prinaša idealno prečno in vzdolžno čvrstost. Rezultat pa je, v povezavi s skromno težo in natančnim električnim servoojačevalnikom volana, ta zamenjuje hidravličnega, zelo natančno vodenje in športne lastnosti novega XE, ki naj bi bil zelo vozniško naravnan avto.
Anglež v kabini ponuja klasične oblike armaturne plošče, nizko in široko sredinsko konzolo in obilo dodatkov. kot prvi na svetu predstavlja sistem all surface progress control (ASPC), katerega korenine segajo v preteklost terenske znamke Land rover. V praksi deluje kot tempomat pri nizkih hitrostih, opisuje tovarna. Aktiven je pri hitrostih med 3,6 in 30 kilometrov na uro, v tem območju pa natančno nadzoruje zavore in motor ter zagotavlja optimalen stik s kolesi tudi na zelo spolzkih podlagah brez, da bi voznik aktivno posegel vmes.
Druga novost je laserski prikazovalnik informacij na vetribransko steklo (head-up display) v visoki resoluciji in barvah, ki prikazuje hitrost, podatke navigacijske naprave in nekatere druge podatke. "Sistem je manjši in za tretjino lažji od konkurenčnih," zagotavlja Jaguar.
Stereo kamera meri razdaljo pred spredaj vozečimi in prilagaja hitrost, pospešuje ali zavira, glede na njihovo gibanje. Kamera ob tem prepoznava prometne znake, nanje opozori voznika, nadzoruje in opozarja ob nenamerni prekoračitvi sredinske in stranske črte na cestišču ter zaznava vozila v mrtvem kotu in pomaga pri parkiranju. Osempalčni informacijski zaslon na sredinski konzoli se odziva na glasovne ukaze, ponuja povezljivost s pametnimi telefoni in povezavo do spleta za več povezanih naprav, androidovih in applovih mobilnikov ter tablic. Prek njih lahko v XE nastavljate zamik delovanja klimatske naprave, nastavljate zaklepanje in odklepanje vrat in celo zaženete motor. Prek zaslona lahko spremljate tudi video konference.
Na koncu še stroji, ki prihajajo iz nove tovarne v Angliji. Za sedaj sta znani le dve različici, trilitrski V6 turbo bencinar iz modelov XF in F-type s 250 kilovati, ki povezan z osemstopenjsko avtomatiko XE S do stotice požene v 4,9 sekunde in nov dvolitrski turbodizel s 120 kilovati (163 konjskih moč), ki v povprečju porabi po tovarniških podatkih le 3,7 litra. Bencinsko ponudbo dopolnjujeta še fordova dvolitrska turbo motorja, več pa za sedaj ni znanega.