Avto

Hrvaški Elon Musk snuje električnega Bugatti veyrona

Mate Rimac je prodal osem električnih avtomobilov Concept One in privabil za 10 milijonov evrov svežega kapitala, zdaj pa razvija novo baterijo in električnega superšportnika

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.10.2014 13:36
Čas branja: 2 min

Mate Rimac, stvaritelj najhitrejšega električnega avtomobila na svetu, velja za hrvaškega Elona Muska. Po uspehu modela Concept One je iz tujine zvabil deset milijonov evrov, s tem denarjem pa zdaj razvija novo baterijo in snuje nove modele. Naslednji se bo uvrstil ob bok superšportnega in nesramno dragega Bugatti veyrona, piše Jutarnji list.

mate-rimac.1412681522.jpg.n.600px.jpg

Rimac se je sicer v prvi fazi financiranja ustavil pri treh vlagateljih, prvi je bil kolumbijski magnat Frank Kanayet Yepes, ki je svoj delež s prvotnih tri povečal na šest odstotkov, potem pa je 10 odstotkov delnic družbe Rimac Automobili prevzel kitajski Sinocop Resources, ki se je pozneje preimenoval v China Dynamics. Za delež so plačali pet milijonov evrov v denarju in 20 milijonov hongkonških dolarjev v delnicah njihovega podjetja, kar skupaj pomeni sedem milijonov evrov. Poleti je dvoodstotni delež v Rimcu kupil Tak Čung Jam iz Hong Konga, ki je večinski lastnik Forbesa. Drugi tuji vlagatelji imajo v lasti 18 odstotkov Rimca.

Rimac-concept-one.1412681598.jpg.s.600px.jpg

Ena prvih potez Rimca po zaključku prvega investicijskega cikla je bila nakup električnega avtomobila Tesla model S. Kupil ga je, da vidi, kako deluje. "Bili bi prepotentni, če nas ne bi zanimalo, kakšen je avto, v katerega je bilo vloženih več kot tri milijarde evrov - čeprav nam ni neposredna konkurenca," je dejal Rimac.

mate-rimac1.1412681564.jpg.s.600px.jpg

Rimac pravi, da so se za vlaganje v podjetje zanimali številni, ki bodo imeli naslednjo možnost predvidoma prihodnje leto: "Za zdaj imamo dovolj denarja za naše načrte in se že obračamo k naslednjim projektom. Razvijamo novo baterijo, ki bo prava mala revolucija med športnimi avtomobili. Razprodana je tudi celotna proizvodnja modela Concept One - vseh osem -, naslednji gre v ZDA, potem v Nemčijo, Italijo in na Kitajsko."

rimac-concept-one1.1412681620.jpg.s.600px.jpg

"Ob tem že delamo na novih modelih, v naslednjih desetih letih načrtujemo štiri. Vsi modeli bodo športni, prvi bo v rangu Bugatti veyrona. Nato gremo stopničko nižje, kjer je Lamborghini aventador s ceno 350-400 tisoč evrov, v načrtu pa imamo tudi vstopni model, ki bo v razredu Ferrarija 458 Italia. V načrtu imamo, da bomo čez deset let lahko naredili 300-400 avtomobilov letno," sklene Rimac.

rimac-concept-one2.1412681671.jpg.s.600px.jpg

Pri Rimcu se posvečajo tudi kolesom. Ta del posla bodo oddelili v zasebno podjetje Greyp bikes, v ponudbi bodo tako gorska kot mestna kolesa. Za zdaj so prodali 30 električnih koles, v proizvodnji jih je še 28, za vsakega je treba odšteti 6.500 evrov. Širjenje ponudbe in proizvodnje zahteva tudi večje prostore, tako so napovedali širitev na obstoječi lokacijo, tiha želja pa jim je preselitev v srednjeveški dvorec Kerestinec. Proizvodnja vozil prihodnosti v zgradbi iz 14. stoletja bi bila namreč svojevrstna atrakcija, vendar pa ima to za zdaj previsoko ceno. Rimac je izpostavil tudi uspeh v Formuli E, kjer tekmujejo bolidi na električni pogon - Concept One je del službenega parka in z njim pred vsako dirko naredijo ogled proge.

rimac-concept-one3.1412681706.jpg.c.600px.jpg

V podjetju Rimac Automobili zaposlujejo skoraj na dnevni bazi. Pred dvema tednoma jih je bilo 44, zdaj jih je več kot 50. "Imamo fenomenalne ljudi. Dva fanta pri nas delata doktorat na temo vektoriranja navora. Na svetu to obvladata samo dve podjetji, Bosch in mi. Naš infozabavni sistem je prav tako eden od najboljših, vendar pa ga dela tako majhna skupina, da si je to v avtomobilski industriji skoraj nemogoče zamisliti," še sporoča Rimac.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.07.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
NLB z rekordnim rednim četrtletnim dobičkom, je pa na ravni zadnjega lanskega četrtletja
Vlagatelj Maks
rezultati poslovanja
Vlagatelj MaksPetra Sovdat NLB z rekordnim rednim četrtletnim dobičkom, je pa na ravni zadnjega lanskega četrtletja

Skupina NLB je do konca marca ustvarila natanko 140 milijonov evrov čistega dobička, 20 milijonov evrov ali 16,5 odstotka več kot v prvem lanskem četrtletju – večje spremembe glede na zadnje četrtletje pa ni.

FINANCE
Nove omejitve za Airbnb na Dunaju: kakšne so v primerjavi z načrtovanimi prepovedmi pri nas
Finance
AIRBNB
Tanja Smrekar Nove omejitve za Airbnb na Dunaju: kakšne so v primerjavi z načrtovanimi prepovedmi pri nas

Kakšne so pravzaprav omejitve kratkoročnega oddajanja stanovanj turistom v najbolj zanimivih mestih in ali hočemo biti v Sloveniji še bolj strogi.

FINANCE
Avto
BMW M4 CS prihaja z motorjem, ki izvira iz serije DTM
Avto
AvtoJure Šujica BMW M4 CS prihaja z motorjem, ki izvira iz serije DTM 2

Trilitrski šestvaljnik bo postregel z močjo 550 konjev oziroma 405 kilovati, ki jo bo na cesto prenašal prek dvo- ali štirikolesnega pogona.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Sistemska in interesna ksenofobija do tujih lastnikov ubija vrednost Slovenije
Finance
SIMONA TOPLAK
Simona Toplak Sistemska in interesna ksenofobija do tujih lastnikov ubija vrednost Slovenije 6

Roman Žveglič in Kmetijsko-gozdarska zbornica Slovenije sta najnovejši prvi obraz domačijskega »siromaštva«.

FINANCE
Subvencije
Katere inovacije na področju energije navdušujejo v EU
Subvencije
DENAR ZA ZELENI PREHOD
SubvencijeTeja Grapulin Katere inovacije na področju energije navdušujejo v EU 3

Inovativni superkondenzatorji, ponovna uporaba odpadnega lesa, inovativna tehnologija za hlajenje; to so le nekatere od inovacij, ki so jim dodaten zagon pri razvoju dale evropske spodbude.