Vroooom se skozi orjaški izpušni cevi na zadku globoko oglaša kar 6,2-litrski V8, ko se s postavnim petmetrskim kupejem kotalimo po starem delu Zadra. Mimoidoči se ozirajo, kot bi videli superšportnika za 250 tisočakov.
Moramo priznati, camaro je s svojimi napihnjenimi, že kar pretiranimi oblinami res seksi. Kdo se ne bi obrnil za boki, ki štrlijo od karoserije, nasmehnil jeznemu pogledu prednje maske in še bolje - prisluhnil globokemu zvoku orjaškega osemvaljnika. Camaro je v takšni obliki pravo nasprotje evropskih športnikov, ki so vse bolj atletski, majhni, lahki in s tem tudi manj opazni in nastopaški.
Navor že od prostega teka navzgor
Tudi downsizinga (zmanjševanja prostornine) pri Chevroletu še niso vzeli, zato ima motor kar 6,2 litra prostornine in »le« 432 konjskih moči (318 kilovatov). Ima pa tudi kar 569 newtonmetrov navora, ki mu zagotavlja prožnost od prostega teka navzgor. S tem v praksi ni nič narobe, saj je takšen V8 zelo prijeten. Na zasuk ključa se oglasi s pridušenim grmenjen, ob dodajanju plina globoko zagrmi in zaniha 1,9 tone težkega športnika.
Ob križarjenju po mestu je občutek za volanom uživaški, pospešuješ lahko že od tisoč vrtljajev navzgor, brez obotavljanja. Na avtocesti pa v šesti prestavi pri 130 kilometrih na uro križariš z zgolj 1.750 vrtljaji. Tudi položaj za volanom je bolj limuzinski kot športen, zlekneš se v nizek in mehko oblazinjen sedež in se prepustiš razgledu na grbo motornega pokrova, preprosto armaturno ploščo, vključiš CD z Bruceom Springstenom ali poslušaš pritajen zvok osemvaljnika. Svojevrstno uživanje brez tveganja pred policisti in tudi z dokaj zmerno porabo med 10 in 13 litri (tovarna sicer v povprečju obljublja 14 za ročni in 13 za avtomatski menjalnik).
Ob tem te ne smejo motiti plastika armaturne plošče, ki po imenitnosti ni na ravni nemških športnikov, volan iz cruza in še nekaj podrobnosti, ki sporočajo, da je camaro preprost in velikoserijski športnik, zato je tudi lahko tako poceni.
Med ovinki potrebuje trdo roko
Z avtoceste zavijemo na ovinke proti Paklenici, zmečemo nekaj prestav navzdol in plin! V8 zagrmi, tudi konkretno potegne (do sto kilometrov v 5,2 sekunde), a se veselje do vrtenja konča že malo nad šest tisočaki. Menjalnik je hiter, a zahteva odločno roko. Volan prav tako, saj je težaški, tudi ne prav kirurško natančen, v ostrih zavojih pa odpove tudi stranska opora sedežev. Vselej pa navdušuje navor motorja, ki te iz ovinka potegne tudi pri nizkih vrtljajih, zato samo priganjanje motorja v rdeče številke niti ni potrebno. Je pa treba vedeti, da pritiskanje na plin močno dvigne porabo, 20 in več litrov ni nobena težava.
Cabriolet je za nežne duše
Če si omislite cabrioleta s samodejnim menjalnikom, dobite še prepih in mehkobo povsem solidne šeststopenjske avtomatike, ne pa tudi globokega grmenja osemvaljnika in opazno več nežnosti pri pospeševanju - avtomatika namreč prinaša manjšo moč 405 konjskih moči (298 kilovatov) in manj navora.
Zato zagovarjamo ročni menjalnik in polno moč, s takšnim camarom pa se odpravimo še na zadrsko letališče. Tu lahko V8 zadiha s polnimi pljuči, izklopljena elektronika pa poskrbi za premetavanje zadka med stožci in kar trdo delo s težkim volanom in lovljenjem hitrega zadka, ki rad uide in zahteva odločne roke na volanu, s katerim pač krmariš 1,9 tone težkega športnika. Naravnost veličasten pa je pri grobem pospeševanju, ko ob izklopljeni elektroniki pusti desetmetrske sledove gum na asfaltu in dimno zaveso za seboj.
Kako priljubljen je chevrolet camaro čez lužo, pričajo številke o prodaji. Povprečno na mesec v Ameriki prodajo skoraj deset tisoč camarov, medtem ko naj bi prodaja v Evropi v vsem letu 2012 dosegla le tretjino te številke. Na domačem trgu bo camaro letos našel prek sto tisoč kupcev, kar je več od svetovne letne prodaje vseh Porschejevih modelov. Camaro bo letos ugnal tudi največja tekmeca, forda mustanga in dodgea challengerja. Pomemben razlog za camarov uspeh in priljubljenost tovrstnih avtov v Severni Ameriki pa so tudi zelo ugodne cene. V Ameriki osnovni camaro stane (preračunano) le dobrih 17 tisoč evrov, camaro SS z osemvaljnim motorjem pa 26 tisoč evrov. V Sloveniji je cena še enkrat višja zaradi uvoznih carin, homologacijskih predelav in tehničnih prilagoditev evropskemu trgu, prevoza in precej višjih davkov. Zaradi velikih izpustov ogljikovega dioksida (prek 250 gramov na kilometer) za camara plačamo 31-odstotni davek na motorna vozila in še 20-odstotni davek na dodano vrednost.
1. Porsche 911: avtomobil, prilagojen tudi za dirkanje, velikokrat razglašen za najuspešnejši tekmovalni avtomobil
2. McLaren F1: je bil med letoma 1994 in 2005 najhitrejši legalno narejen avtomobil na svetu.
3. Jaguar E-tip: izdeloval ga je Jaguar med letoma 1961 in 1974 in vključuje kombinacijo dobrega videza, hitrosti in konkurenčnih cen.
4. Mazda MX-5: športni avtomobil z majhno težo in mehanično zelo preprost, prva generacija teh avtomobilov je bila predstavljena leta 1989, druga leta 1998 in tretja leta 2005.
5. Ferrari enzo: pri njegovi izdelavi so uporabljene tehnologije, ki niso dovoljene pri formuli 1, na trg je prišel leta 2003.
6. Mercedes 300SL: dvosedežni, zaprt športni avto z vrati, ki se odpirajo navzgor; med letoma 1952 in 1963 ga je prodajal Mercedes-Benz.
7. Lotus seven: majhen, preprost športni avto za dve osebi, ki ga je proizvajalo podjetje Lotus Cars med letoma 1957 in 1972.
8. Aston martin DB4: prodajal ga je Aston Martin med letoma 1958 in 1963, imel pa je posebne avtomobilske luči in tanjši aluminijast okvir za manjšo težo.
9. Nissan skyline GT-R: je japonski športni avtomobil, ki je postal priljubljen z japonskimi uličnimi dirkami.
10. Lamborghini countach: med letoma 1974 in 1990 ga je proizvajalo italijansko avtomobilsko podjetje Lamborghini; vseboval je zamisel »kabina naprej«. Zaradi prilagoditve večjemu motorju.