Avto

Električna prihodnost, kot jo vidi Audi

Če v avtomobilističnem svetu kaj veljaš, se skoraj moraš ukvarjati z alternativnimi pogoni in gorivi. Da ne gre zgolj za modno muho, menijo tudi pri nemškem Audiju, kjer v zelo bližnji prihodnosti stavijo na elektriko

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.08.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Navadni motorji z notranjim izgorevanjem že nekaj časa niso edina možnost v avtomobilskem svetu. Nekaj je v zadnjem času k temu pripomogla gospodarska kriza, nekaj pa tudi iskanje drugačnih poti do src kupcev - tokrat predvsem zaradi ekološke ozaveščenosti.

Elektrika že nekaj časa svoj prostor išče tudi v avtomobilih, vendar so (bili) njeni koraki previdni in predvsem majhni, če na to gledamo skozi število prodanih avtov in prevoženo razdaljo. Med vsemi vozili na trgu so sicer najbolj razširjena hibridna, ko klasičnemu motorju z notranjim izgorevanjem pomaga elektromotor - nenehno ali pa le takrat, ko voznik to želi. Pri hibridih se baterije polnijo same oziroma med vožnjo ali pa jih napolnimo prek polnilne postaje ali domače vtičnice, ko gre za priključne hibride. Obstajajo tudi povsem električna vozila, vendar se jih proda malo. Tudi pri nas je naprodaj kar nekaj hibridnih in električnih vozil, njihov delež v skupnem voznem parku pa je za zdaj še zanemarljiv. Izmed približno 1,1 milijona osebnih vozil je v Sloveniji okoli 400 takih, ki jih poganja (tudi) elektromotor.

AT110118.1377539398.jpg.o.600px.jpg
Audi A1 e-tron

Predstava v središču elektromobilnosti

Čeprav so prodajne številke vozil z elektromotorjem za zdaj še nizke, so nekateri avtomobilski proizvajalci v zadnjem času močno zavihali rokave. Med njimi so tudi tehniki in inženirji nemškega Audija, ki so nam sredi Berlina pokazali, kam je usmerjen njihov (električni) pogled v prihodnost. Nemško glavno mesto ni bilo izbrano po naključju, saj gre za prestolnico električne mobilnosti, kjer se praktično razvijajo in preizkušajo številne rešitve električne mobilnosti, pridobivanja električne energije iz obnovljivih virov ter povezovanja številnih podsistemov v širše energetske sisteme in sisteme mobilnosti. Pri Audiju so že pred časom predstavili superšportnega R8 s povsem električnim pogonom, vendar pa so hkrati trčili ob oviro, ki se ji reče zmogljivost baterij.

Te so sicer še vedno najbolj problematičen del elektromobila, njihov razvoj kot da se je ustavil, cene pa (pre)počasi upadajo. Zmogljivost in zmožnost spravljanja zadostne energije sta razmeroma majhni, težava je tudi v teži baterij, kar vpliva na doseg vozil. Audi kljub vsemu ni ustrelil v prazno - posamezne električne komponente in tehnologijo iz R8 bo poskušal unovčiti skozi serijsko proizvodnjo posameznih modelov.

Najmanjši A1 je povsem električni

V Berlinu smo se tako popeljali z najmanjšim in povsem električnim A1 e-tron, ki je v drugi razvojni fazi, z njim pa Nemci predvsem tipajo teren - koliko je avtomobilski trg sploh dojemljiv za taka vozila. Sestavni deli in nekatere komponente električnega A1 so za zdaj še predragi, da bi se splačala serijska proizvodnja. Navsezadnje gre za malčka, ki bi težko upravičil visoko ceno. Avto je med vožnjo povsem neslišen, zgledno pospešuje in se po mestnih ulicah z avtomatskim menjalnikom nasploh lagodno pelje. Zunanjost se tako rekoč ne razlikuje od običajnega A1, znotraj pa je mogoče opaziti nekoliko dražje (in lažje) materiale. V prometnih zamaških A1 e-tron ob tem ponuja svojevrstno zadovoljstvo, saj ob čakanju v gneči ne porabimo niti centa. Električni A1 se ponaša z močjo 85 kilovatov (115 konjskih moči), ima 300 newtonmetrov navora in do stotice pospeši prej kot v desetih sekundah. Največja hitrost je na meji še dovoljene na naših avtocestah, litij-ionske baterije pa shranijo za 13,3 kilovatne ure energije. Ali drugače - z njim bi se lahko iz prestolnice zapeljali do Kranja in nazaj, s podaljšanim dosegom pa še do Kopra in nazaj. Dodatnih 200 kilometrov zagotavlja Wanklov rotacijski motor s prostornino 354 kubičnih centimetrov. Ta je nameščen zadaj, postreže z močjo 25 kilovatov (34 konjskih moči), prek alternatorja pa zgolj zagotavlja energijo za polnjenje baterije in tako ne vpliva neposredno na pogon.

Od Ljubljane do Kopra z litrom in pol goriva

Medtem ko bo Audi v testne namene po Nemčiji zagotovil 80 modelov A1 e-tron in se nato morebiti odločil za serijsko proizvodnjo, je zgodba povsem drugačna pri paradnem modelu A3. Različica e-tron bo namreč serijska, na cestah pa jo lahko za okoli 35 tisoč evrov pričakujemo v začetku prihodnjega leta. Električni A3 bo sicer priključni hibrid, za pogon bosta družno skrbela 1,4-litrski TFSI s 110 kilovati (150 konjskih moči) in 250 newtonmetrov navora ter električni motor. Zadnji bo zmogel 75 kilovatov in 330 newtonometrov navora, s tem bo zagotovljena skupna moč 150 kilovatov ali 204 konjske moči.

Prek novega šeststopenjskega samodejnega menjalnika se bomo do sto kilometrov na uro zapeljali v 7,6 sekunde, končna hitrost pa bo 222 kilometrov na uro. Pritisk na gumb bo dovolj, da se bomo popeljali zgolj z elektriko, in sicer do 50 kilometrov daleč ob povsem polnih baterijah zmogljivosti 8,8 kilovatne ure. Največja hitrost bo v električnem načinu 130 kilometrov na uro, od nič do 60 kilometrov na uro bo potegnil v manj kot petih sekundah, pri Audiju pa menijo, da bi lahko s polnim rezervoarjem in baterijami prevozili do 940 kilometrov. V povprečju bi tako na sto kilometrov porabili liter in pol goriva. Baterija bo sicer težka 125 kilogramov, prtljažnik pa bo ponujal 280 litrov - 85 manj od običajne različice. Polnilni kabel in dva priključka bosta serijska, eden od njih je klasični »gospodinjski«. Prek njega se bodo baterije doma napolnile v malo manj kot štirih urah, prek industrijske vtičnice oziroma polnilne postaje pa v dveh. Audi je sicer vtičnico skril pod kroge na prednji maski, hkrati pa že razmišljajo o možnosti brezžičnega polnjenja. V tem primeru bi avto preprosto zapeljali na določeno mesto in baterije bi se začele polniti povsem brez fizične povezave, kar so praktično ponazorili na otroškem modelčku. Deluje!

A3e130015.1377539397.jpg.o.600px.jpg

AT120053.1377539399.jpg.o.600px.jpg

AT120059.1377539400.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

15.01.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge