Avto

Delavec, ki upraviči vsak cent višjega stroška

Po 13 letih na trg prihaja novi trafic, večji, prostornejši, varčnejši in bolj uglajen kot doslej. Cena ostaja dostavniško ugodna, predvidoma od 15 tisoč evrov brez DDV

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.07.2014 10:41
Čas branja: 8 min

V svetu tovornih in potniških dostavnikov svet teče počasneje kot v svetu osebnih avtomobilov. Novi renault trafic bo septembra zapeljal na naš trg skoraj 13 let kasneje od svojega predhodnika, ta pa je v tem času doživel le rahlo oblikovno in malo bolj korenito tehnično prenovo. Razlog je v nizkih cenah, ki jih dostavniki dosegajo na trgu. Te pa inženirjem ne dovoljujejo velikih vlaganj, oblikovalcem pa ne dopuščajo večjih in bolj radikalnih sprememb, ob tem so tudi njihovi kupci manj, a vseeno vse bolj zahtevni.

P6300855.1404366597.JPG.c.600px.jpg
Novi trafic na trg prihaja šele po 13 letih, njegov predhodnik pa je v tem času našel 1,6 milijona kupcev.

Dražji za 500 evrov, bogatejši za 1.500 evrov, pri nas bo septembra

Ta dejstva pojasnjujejo razmeroma počasen razvoj novega trafica in tudi njegovih tekmecev, hkrati pa dejstva dajejo pravo vrednost spremembam, ki jih novi trafic prinaša. Te so glede na omejitve pravzaprav kar korenite, njegova vsebina bogata, cene pa ostajajo ugodne. "Novinec bo od predhodnika dražji med 500 in 600 evrov, ob tem pa je vsebinsko bogatejši za 1.500 do dva tisoč evrov, nižja poraba in stroški vzdrževanja pa bosta dodaten vložek po nekaj letih povsem izničila," je na traficovi predstavitvi pojasnil šef trženja programa trafic in master Francois Mariotte. Renault bo s traficom skušal zadržati vodilni položaj v prodaji dostavnikov v Evropi, ki ga drži že od leta 1998. To jim dobro uspeva: lani je prodal 335 tisoč vozil, šest odstotkov več kot leta 2012. Letošnje leto pa je pričel z desetodstotno rastjo prodaje, pa trafic sploh še ni zapeljal med kupce.

P7010027.1404366700.JPG.o.600px.jpg
Igrišče oblikovalcev dostavnikov je predvsem ali zgolj prednji del. Ta je pri traficu nov, bolj zajeten in okrašen s (pre)velikimi žarometi ter večjim rombom - znakom znamke Renault.

P7010028.1404367837.JPG.n.600px.jpg
Trafic je zadržal elipsoidno stransko steklo prvem delu potniške kabine, streha pa je tokrat le dvignjena le navidezno.

Pridobil je 21 centimetrov, od tega 11 v tovornem delu

Oblikovalci so pošteno posegli v obliko prednjega dela novega trafica, namenili so mu bolj položen motor pokrova, prednji del od odbijača do vetrobranskega stekla pa je daljši za sedem centimetrov. Podatek, ki ni ravno v prid prostorski izkoriščenosti trafica poroča, da so inženirji potrebovali dodaten prostor za varnostne ojačitve in tudi motor, ki je, klju manjši prostornini 1,6 litra, zaradi dodatnih sistemov bolj zajeten od 1,9 litrskega predhodnika. "Stranski in zadnji del trafica ni dopuščal velikih sprememb, zato je ostal skoraj nedotaknjen," pojasnjuje direktor programa trafic Philippe Divine. Dodatnih 21 centimetrov dolžine, trafic L1 je zrasel na natanko pet, L2 pa na 5,4 metra dolžine, pa je prineslo dodatne predvsem v potniški in tovorni del. Natančno je motorni del trafica vzel sedem, kabina tri, tovorni del pa preostalih 11 centimetrov prirastka, ki prinaša dodatnih 200 litrov prostora.

P6300727.jpg.n.600px.jpg
"Tovorni del je daljši za 11 centimetrov, kar se sicer zdi malo, gre za dolžino mojega mobilnega telefona, a dejansko prinaša dodatnih 200 litrov prostora," je bil nazoren Francois Mariotte iz Renaulta.

P6300755.1404368406.JPG.o.600px.jpg
V zadek lahko pospravite predmete dolge do 2,54 oziroma 2,95 (trafic L2) metra, skozi luknji v desnem sedežu pa do 3,75 oziroma 4,15 (L2) metra dolge deske.

Nosilec za lestev, podaljšan tovorni del skozi luknjo v sedežu

Tovorni del trafica je v osnovi doživel še najmanj sprememb. Še vedno ima ravne površine in po novem od 5,2 do 8,6 kubičnih metrov prostornine. Nosilnost je od tisoč do 1200 kilogramov, odvisno od različice vzmetenja. Novosti pa predstavljajo kovinski nosilec v zgornjem levem delu strehe v katerega lahko pospravite lestev in luknjo v prednjih sedežih, ki tovorni del podaljšata iz 2,54 oziroma 2,95 (L2) metra na 3,75 oziroma na 4,15 metra pri različici L2. Skozi luknjo boste denimo lahko vse do predela sopotnikov nog potisnili nekaj lesenih desk.

P7010021.1404369525.JPG.c.600px.jpg
Motor v traficu je vselej 1,6 litrski turbodizel, lahko pa ima 66, 85, 88 ali 103 kilovate ter en ali dva turbo polnilnika. Najbolj učinkovita je različica dCi120 z dvema turboma, sistemom stop&start in porabo med 5,7 in 5,9 litri.

Tih, varčen in močan 1,6 litrski turbodizel iz osebnega programa Renault Nissan

Največ novosti pa je v tehničnem delu in v kabini novega trafica. Tehnični del označuje nov 1,6 litrski turbodizel znan iz nissana qashqaija in x-traila in renaulta megana ter scenica, za pogon trafica pa so mu inženirji prilagodili predvsem krivulje navore. Na voljo sta različici dCi90 in dCi115 z enim turbom ter dCi120 in dCi140 z dvema turbo polnilnikoma in serijskim sistemom stop&start. V Kopenhagnu smo preizkusili dCi115 in dCi140, oba pa sta se izkazala z, za ta razred vozil, izjemno tihim tekom in skromno testno porabo pod osmimi litri. Šibkejši dCi115 s tovarniško porabo 6,5 litra je namenjen predvsem dostavni različici, ker je opremljen le z enim turbom, je nekaj manj odziven v najnižjih vrtljajih, razživi se šele nad 1.500 vrtljaji. Zmogljivejši dCi140 prinaša že nekaj veselja v vožnji, precejšnjo odzivnost že pri 1.200 vrtljajih, živahne pospeške pod 11 sekundami do stotice in prav tako uglajen in tih tek kot šibkejši. Najvarčnejša različica motorja 1,6 dCi je dCi120, v potniški različici porabi 5,7, v dostavni pa 5,9 litra nafte na sto kilometrov. Po besedah direktorja programa trafic Philippa Divina je namenjem predvsem potniški različici, na nekaterih trgih pa je zaradi manjših emisij celo cenejši od bolj enostavnega in za šest decilitrov bolj požrešnega dCi115.

P7010011.1404370197.JPG.o.600px.jpg
Urejena potniška kabina s tremi centimetri več prostora v dolžino, 90 litri predalov, izdatneje pomičnimi in udobneje zasnovanimi sedeži in povezljivostjo s pametnimi telefoni in tablicami. Novost je doplačljiv brezkontaktni ključ - kartica iz osebnih renaultov.

Boljše delovno okolje voznika

Veliko je sprememb tudi v potniški kabini, ki na prvi pogled sicer spomni na številne renaultove in daciine modele. Iz dacij so znana stikala klimatske naprave ter informacijski zaslon na dotik, iz renaultov obvolanske ročice, merilniki in obroči okoli njih. S tem ni nič narobe, predvsem pa je uporaba skupnih delov zelo razumljiva glede na cenovne razmere na trgu dostavnikov. Traficova kabina je, v različici furgon, za tri centimetre daljša kot prej, zato ima voznik več prostora za vzdolžni pomik sedeža in naklona, ob tem pa sedi na bolj temeljito oblikovanem sedežu s šestcentimetrskim višinskim in 20 centimetrskim dolžinskim pomikom. Zadovoljen bo z nekaj nižjim položajem za volanom, ki je bolj osebno pokončen in ne več tako dostavniško položen kot prej. Vesel pa bo tudi skupnih 90 litrov predalov v kabini, od tega je največji 54 litrski pod sedalnima deloma prednjih desnih sedežev (v trisedežni različici). Kupci bodo veseli še držal za mobilnik in tablični računalnik, predvsem pa povezljivosti med njima ter radiom - več o mobilni pisarni trafica v jutrišnjim Financah Weekend in na portalu. Številnim že omenjenim domislicam pa se pridružuje še najboljša med njimi, veliko ogledalo v senčniku pred sopotnikom v katerem voznik lahko spremlja dogajanje ob desnem boku vozila v precej širšem kotu kot z zunanjim ogledalom. Ogledalo delno nadomešča tudi senzor za mrtvi kot, povsem pa ne.

00064785
Pametna rešitev, veliko ogledalo v desnem senčniku ki vozniku razširi vidni kot ob desnem boku vozila.

Vsi pa bodo veseli serijskih elektronskih pripomočkov, ki trafica dvigujejo vrednost. Že v osnovnem boste namreč dobili extended grip, ki izboljša oprijem na spolzkih podlagah, hill holder ki zadrži vozilo na klancu in se izklopi ob speljevanju ter splošno znanih sistemov ABS, ESP, ASR (nadzor zdrsa) in pomočnika pri zaviranju EBA.

Foto: Miloš Milač

P6300704.1404376218.JPG.o.600px.jpg
Tako kot pri predhodniku, številne možnosti nadgradenj.

P7010003-2-.1404376332.JPG.c.600px.jpg
Potniška različica passanger z osmimi ali devetimi sedeži, ki bo na trgu na voljo jeseni skupaj s tovornim furgonom.

P7010017.1404376452.JPG.s.600px.jpg
Zadek brez revolucije, kvadratne poteze in luči v skrajnih robovih karoserije za več prostora in lažje odpiranja zadnjih vrat.

P7010020.1404376535.JPG.c.600px.jpg

P6300851.1404376589.JPG.n.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.07.2014
02.07.2014
FINANCE
Avto
Renault obrača trend: večja prostornina, manjša poraba
Avto
AvtoBoštjan Paušer Renault obrača trend: večja prostornina, manjša poraba 3

Za volanom dostavnih renaultov: master je dobil nove motorje, kamero za vzvratno vožnjo, nameščeno na strehi, nov menjalnik, več predalov in še marsikaj; trafic pa se je skoraj poslovil od 1,6-litrskega dizla, glavnino ponudbe pomeni dvolitrski stroj

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Potniški trafic s posodobljeno zunanjostjo in novo armaturo
Avto
AvtoBoštjan Paušer Potniški trafic s posodobljeno zunanjostjo in novo armaturo

Renault je napovedal posodobljeno ponudbo potniških izvedb modela trafic, v kateri sta dve različici: trafic combi in spaceclass. Osvežena je zunanjost, nova armaturna plošča, motorji pa izpolnjujejo normo Euro 6d.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.