Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.
Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.
Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.
Pred pisanjem je smiselno prebrati
pravila foruma.
Uredništvo Finance.si bo po svoji presoji sporna sporočila izbrisalo
in po potrebi posameznim avtorjem odvzelo možnost pisanja.
Opozorilo: po
Kazenskem zakoniku KZ-1
je posameznik kazensko
odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti
ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe.
Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil,
če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance Live je za registrirane uporabnike brezplačen. Prijavite ali registrirate se lahko spodaj.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Pisanje v forum je na voljo samo naročnikom Financ.
Prava lepota ženevskega salona so lepotice, ki zasenčijo še tako prelestne pločevinaste novosti. Čeprav so na nogah od jutra do večera, vsakemu mimoidočemu postrežejo z nasmeškom in občasno poprimejo tudi za krpo.
Avtosalon v Ženevi, že 86. po vrsti, je letos cvetel kot že dolgo ne. Evropski avtotrg spet raste, lani je dosegel prodajo 17 milijonov vozil, 3,5 več kot leta 2010 in le milijon manj kot leta 2008. To se pozna pri razpoloženju in drznih novostih.
Ženevski avtomobilski salon vsako pomlad napove evropske in svetovne trende v prvi polovici leta. Prižge merilnik razpoloženja na trgu, razkrije poslovno kondicijo avtomobilskih tovarn in pokaže, kako razmišlja panoga. Po malodušju in zmernem optimizmu v času po letu 2008 se je vrnil optimizem. Predstava v Ženevi sicer tudi v težkih letih za evropsko avtoindustrijo nikoli ni bila skromna, a letos smo zaradi lanskega 9,3-odstotnega skoka prodaje in šestodstotnega v prvem mesecu letos začutili še nekaj več optimizma in prebujanje znamk, ki so med recesijo zaspale.
Šef razvoja toyote C-HR Hiro Koba o svojem novem otroku - 4,34 metra dolgem crossoverju - govori z nasmeškom na obrazu. »V preteklosti sem dirkal, še vedno kdaj zavijem na dirkališče, zato sem poskrbel, da se avto odlično pelje. Vozne lastnosti smo na nemškem dirkališču Nurburgring pilili kar štiri leta, težava je bila seveda višje težišče, in uspeli. Avto je obenem mladosten, zelo drugačen od tekmecev, to želijo in zahtevajo kupci,« nam je povedal v klepetu.
Stopnjevanje ekosmeri
Prvi tekmec toyoti prius in trije avti v enem. To je hyundai ioniq, ki je lahko hibrid z bencinskim motorjem 1,6 in 77 kilovati ter električnim z 32 kilovati - izpust 79 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, priključni hibrid z baterijo 8,9 kilovatne ure, e-motorjem s 45 kilovati in dosegom 50 kilometrov med polnjenji ali čisti električni avto z 88 kilovati, baterijo 28 kilovatnih ur in dosegom 250 kilometrov.
Kakšni so trendi? Ekosmer se nadaljuje, čeprav so električni in hibridni modeli razmeroma redki. Tu omenjamo evropsko premiero tesle model X, hibridni C crossover toyota C-HR, toyoto LC 500h, BMW in Audijev nabor novih priključnih hibridov ter agresivnega novinca hyundai ioniq - prvega pravega tekmeca toyoti prius, ki nastopa kar v treh pogonskih različicah - hibrid, priključni hibrid in električni avto. Nekaj je tudi električnih eksotov, a ti ne bodo spreminjali smernic na trgu, med njimi je tudi hrvaški rimac concept S s kar 1.385 »konji«.
Usedli smo se v novega mercedes-benza razreda E in prvič začutili, da je Mercedes-Benz tudi temu modelu namenil luksuz, primerljiv z večjim razredom S. Poigrali smo se s svetovno novostjo, vmesnikom oziroma ploščico, občutljivo za dotik na obeh straneh volanskega obroča, desna upravlja desni zaslon, leva pa tistega med merilniki. Ploščica je ravno prav občutljiva, nanjo smo se hitro navadili in po nekaj minutah že brez težav nastavljali gretje, hlajenje, menjavali radijske postaje, brskali po potovalnem računalniku. O delovanju nas je poučil Anej Ferko (na sliki) iz ljubljanskega Autocommercea.
Športni terenci še naprej tresejo trg
Številke so preveč vabljive, da bi se uprli. Maserati je z levantejem vstopil v razred športnih terencev in se zapeljal ob bok Audiju, BMW in Mercedes-Benzu. Odločitev ni nenavadna, razred SUV italijanski znamki prinaša možnosti več kot stoodstotne rasti prodaje in reševanja razmeroma težkega položaja znamke, iz katerega je limuzine in kupeji ne morejo popeljati.
Resen trend ostajajo športni terenci, ki so zapeljali v vse pore avtoindustrije. Lani so si čokati, že dolgo pa ne več kleni športni terenci oziroma SUV odrezali rekordnih 22,5 odstotka evropskega trga osebnih vozil, v prodanih količinah to pomeni 3,2 milijona avtov, kar je več kot katerikoli drugi razred. Majhni so zrasli za 38, kompaktni za šest odstotkov. Mamljiv razred, ki poleg rasti prodanih količin prinaša še večje zaslužke kot v klasičnih razredih, kjer je tekmovalnost naredila svoje, je premamil celo tako prestižne znamke, kot sta Maserati in Bentley. Svoj SUV oziroma izpeljanko iz tega recepta pa v prihodnje načrtujeta tudi Rolls Royce in Lamborghini.
Volkswagen pozen, a odločen
Večen zamudnik novih usmeritev Volkswagen je zato letos pokazal kar štiri nove SUV, serijsko seat ateco in audija Q2 ter konceptna volkswagna T-cross breeze in škodo vision S. Ko omenjamo klasične razrede, je v C-razred močno vstopil italijanski Fiat s tipom s štirimi in petimi vrati ter karavanom (več o tem v sosednjem članku), renault z meganom in opel z astro vztrajata v razredu karavanov, res pa je vse manj novih enoprostorcev, ki v Evropi izgubljajo delež.
Iz tega testa so sanje
Bugatti chiron je nov avto presežnikov in hkrati najprestižnešji avto skupine Volkswagen, obenem tudi avto, ki skupini prinaša velikanske izgube, a boža njen ugled. Naslednik veyrona je namreč še stopničko višje nad tekmeci in svetlobno leto dlje od proračuna običajnih zemljanov. Poganja ga osemlitrski motor W16 s 1.500 konjskimi močmi, do sto kilometrov na uro potegne v 2,5 sekunde, največja hitrost je omejena na 420 kilometrov na uro, osnovna cena je 2,4 milijona evrov, Bugatti pa načrtuje izdelati 500 avtomobilov.
Avto, ki bo Volkswagnu v osmih letih prinesel 1,2 milijarde evrov prihodkov, stroškov pa za dve milijardi ali več, pa se je vseeno zavestno lotil projekta izdelave drugega super avta - bugattija chirona.
To, kar se je dogajalo do leta 2015, ni bilo normalno. Doseganje 30-, 40-, 50- in večodstotne letne rasti pač ni nekaj, kar bi bilo značilno za zrel trg. To nam je ponudila Kitajska, mi pa smo razmere dobro izkoristili. Danes je Kitajska normalen trg, skoraj takšen kot Evropa in ZDA. To pomeni, da se za kupce bojujemo kot drugje, da so pritiski na ceno večji kot v preteklosti, ko so kupci prišli v salon s kovčkom denarja in kupili najdražji avto, ne da bi sploh vprašali za popust. Skromnejša rast nas ne straši, tudi nekaj odstotkov od 522 tisoč avtov, kolikor smo jih na Kitajskem prodali lani, je veliko.
Tako je član uprave Audija, odgovoren za prodajo in marketing, Dietmar Voggenreiter za Finance komentiral razmere na Kitajskem. Voggenreiter je pred nastopom novega položaja v Audiju devet let delal na Kitajskem.
Honda je v preteklosti vselej razkrivala koncepte, ki so zelo blizu serijskim avtom. Zato lahko upravičeno domnevamo, da je konceptni civic že skoraj pravi, takšen, ki bo prihodnje leto zapeljal na ceste. Honda zanj pravi, da je najbolj športen doslej, poganjali ga bodo 1,0- in 1,5-litrski turbobencinski motorji, type-R pa najbrž dvolitrski turbo. Je pa kar zrasel, dolg je 4,46 metra, izgubil je deljeno zadnje steklo, ki je v zadnjih dveh civicih oviralo pogled nazaj.
Citroën spacetourer je eden od treh novincev, zasnovanih na enaki osnovi, podobnega imata tudi Peugeot in Toyota. Novinec je nasledil model jumpy, postal pa je velik potniški ali dostavni kombi s tremi dolžinami: 4,60, 4,95 in 5,30 metra, nosilnostjo do 1.400 kilogramov, petimi do devetimi sedeži v potniški različici in od 1.978 do 2.932 litri prostora v prtljažniku. Naš prvi vtis: skladna oblika, zelo prostorna kabina, ki je sicer ohranila nekaj dostavniškega vonja, in precej višji sedeži kot v jumpyju, ki zahtevajo nekaj spretnosti. Dizelski motor 1.6 HDI ima vgrajen sistem za hladni vžig iz Hidrie.
Pred pisanjem je smiselno prebrati
pravila foruma.
Uredništvo Finance.si bo po svoji presoji sporna sporočila izbrisalo
in po potrebi posameznim avtorjem odvzelo možnost pisanja.
Opozorilo: po
Kazenskem zakoniku KZ-1
je posameznik kazensko
odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti
ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe.
Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil,
če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!
Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov
Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...
Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.
Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi