Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Bili smo na Pečjakovi rekordni poti

Klanec med dolino Neretve in Neumom je neusmiljeno požiral zadnje kilovatne ure v bateriji Pečjakovega električnega metrona 7. V dolini je bilo v njej še okoli devet odstotkov energije, tri kilometre naprej osem, še dva kilometra naprej je kazalnik upadel na sedem odstotkov. Do cilja v Dubrovniku pa je bilo še dooolgih 80 kilometrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.10.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Postavljanje svetovnega rekorda v vožnji električnega avta v normalnem prometu z enim polnjenjem se je začelo dva dni prej. Drugi petek v oktobru je Pečjak avtomobil, izdelan na osnovi mazde 5, priključil na omrežje v novi zgradbi Triglav­ske rože na Bledu.

Startali smo naslednje jutro. Pečjaka je v avtu spremljala žena Janja, v drugem vozilu sta bila organizator poti, Zagrebčan Igor Kolovrat in direktorica Turizma Bled Eva Štravs Podlogar, v tretjem pa sva bila organizatorjev snemalec in novinar Financ. Še opomba za tehnološke frike: v članku ni tehničnih podrobnosti, na primer o Letrikinem motorju, ki poganja metrona, je samo opis poti.

elektricni-avto-02-xx.1413908153.jpg.o.600px.jpg
Pred odhodom je Pečjak zapečatil odprtino za polnjenje metrona.

Napoved drame že na začetku

Da bo šlo za las, je bilo mogoče slutiti že na prvem postanku, na Brezovici pri Ljubljani. Merilnik je pokazal, da je glavna metronova baterija, v njej je za 86 kilovatnih ur električne energije, porabila sedem odstotkov zmogljivosti. Prevozili pa smo 56 kilometrov, kar je bilo, kot se je potrdilo na cilju, okoli sedem odstotkov celotne poti. Pečjak je namreč napovedal, da bo z enim polnjenjem prevozil pot od Bleda do Dubrovnika.

Metronova poraba je bila v soboto povsem sorazmerna s prevoženo potjo. Za pot po stari magistralni cesti do Postojne, prek Jelšan do reške obvoznice in za uživaško vožnjo po jadranski magistrali do Starigrada je električni enoprostorec porabil 49 odstotkov energije v glavni bateriji. Dodatna baterija, v kateri je za deset kilovatnih ur električne energije, je ostala nedotaknjena. Mesto pri vhodu v sotesko Paklenica je bilo cilj prvega dneva poti, prevozili smo 360 kilometrov, kar je bilo 49,5 odstotka celotne poti. Vožnja sicer ni bila hitra, a je bila hitrost povsem v skladu s predpisi in na cesti nismo ovirali nikogar.

elektricni-avto-33-xx.1413908156.jpg.o.600px.jpg
Na cilju, v starem jedru Dubrovnika, je bil metron večja turistična zanimivost kot glavna ulica Stradun.

Strah pred klanci in ovinki

Katero pot ubrati naslednji dan, je bila poglavitna tema pogovora pri večerji. Po avtocesti do Ploč ali po stari cesti mimo dalmatinskih mest? Izkušnje prvega dne so pokazale, da metron kuri največ elektrike na avtocestnih klancih in na starih ovinkastih cestah. Najmanjše zlo bo, če gremo po avtocesti do izhoda za Šibenik, naprej pa po starih cestah, je odločil Pečjak. Pri Šibeniku se avtocesta namreč vzpne precej visoko, pozneje, v hirbovju Biokovo, pa še višje, na okoli 650 metrov nadmorske višine.

Vendar pa so živci naredili svoje. Pri izhodu za Šibenik je kazalec glavne baterije kazal 41 odstotkov, Pečjak pa je začel uporabljati tudi dodatno baterijo. Zato smo spremenili načrt: »Gremo naprej po avtocesti.«

elektricni-avto-14-xx.1413908157.jpg.o.600px.jpg
Zmagovalca: Andrej Pečjak in žena Janja pred dubrovniškim mostom potrjujeta svetovni rekord.

Z zadnjimi kilovatnimi urami

Na koncu avtoceste je bila dodatna baterija prazna, glavna je kazala še deset odstotkov, do Dubrovnika pa je bilo še 90 kilometrov. Sledili so klanci in v bosanskem Neumu je Pečjaku ostalo le še pet odstotkov energije. Do cilja pa je bilo še 75 kilometrov. Čeprav se na spustih baterija nekoliko napolni, sta mu 25 kilometrov pred Dubrovnikom ostala še pičla dva odstotka energije. Vendar sta zadoščala. Še več, zadnji spust je bateriji opazno pomagal in na koncu je ostalo toliko energije, da je Pečjak po fotografiranju v starem jedru Dubrovnika zlahka pripeljal do polnilnice. Kakšna je končna bilanca? Povprečna Pečjakova hitrost na celotni poti je bila 66 kilometrov na uro, porabil pa je, kot je povedal, toliko električne energije, da bi za nočno polnjenje metrona odštel vsega okoli devet evrov.

id-elektricni-avto-31-xx.20141021181818.jpg.o.600px.jpg
V Starigradu, na polovici poti, se je še zdelo, da smo v raju: v glavni bateriji je bilo še pol elektrike, dodatna je bila nedotaknjena.

elektricni-avto-01-xx.1413908155.jpg.o.600px.jpg
Izhod z avtoceste pri Šibeniku: Igor Kolovrat (levo) in Andrej Pečjak računata, katera pot je energetsko najmanj potratna.

Foto: Borut Hočevar

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Avto
Avto Varno na poti

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

Preberite tudi:

12.10.2014
FINANCE
Prevozi
Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse
Prevozi
PrevoziJure Šujica Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse

Nova strategija znamke Renault na področju avtonomne vožnje jasno določa načrte tako v segmentih prve kot tudi druge vrste vozil.

FINANCE
Manager
Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)
Manager
Boštjan Usenik
ManagerBoštjan Usenik Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)

Stava na to, da je mogoče miselnost Nemcev korenito spremeniti, se zdi skoraj pretrd oreh.

FINANCE
Manager
Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …

Koliko socialnih stanovanj bi lahko gospoda Mesec ali Janša zgradila s 55 milijoni evrov, od katerih se zdaj večina steče v Italijo?

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Manager
Kako prelisičiti nespečnost
Manager
Motnje spanja
ManagerGorazd Suhadolnik Kako prelisičiti nespečnost

Epidemija nespečnosti, ki muči tretjino ljudi, postaja ob drugih motnjah spanja in povezanih boleznih žgoč javnozdravstveni problem, poganja pa tudi donosno industrijo.

FINANCE
Manager
Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj
Manager
BRANKO ŽIBRET
ManagerBranko Žibret Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj

Kaj manjka Sloveniji, da je daleč od vrha prejemnic tujih naložb, tudi če se primerjamo zgolj z vzhodno Evropo. Koliko pomembna je zares infrastruktura in koliko učinkovitost regulativnih procesov.

FINANCE
Manager
Je navdušenje nad indijskim gospodarstvom pretirano?
Manager
Shang-Jin Wei
ManagerShang-Jin Wei Je navdušenje nad indijskim gospodarstvom pretirano?

Višje carine ZDA in EU za uvoz s Kitajskega bodo z rastočimi stroški dela in regulatornimi pritiski na Kitajskem odvračale multinacionalke od kitajskega trga. Indija se s svojim ogromnim prebivalstvom in cvetočim gospodarstvom zdi logična nadomestna izbira.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.