Informacije o proizvodnih procesih med posameznimi proizvajalci ponavadi prehajajo s pomočjo industrijskega vohunstva, Jaguar in Land Rover pa sta tekmecem na široko odprla vrata v razvojni oddelek in proizvodnjo, zgolj zato da bi skupaj postavili standarde, razširili uporabo aluminija in tako pocenili proizvodni proces delov iz tega lahkega materiala.
Aluminij: veliki prihranki pri teži in pribitki pri stroških
V zadnjih nekaj letih je bila tovarna Jaguar in Land Rover v angleškem Sulihullu priljubljena destinacija za vodje proizvodnje v Audiju, Mercedes-Benzu, Fordu in drugih, piše Autonews. Jaguar je tekmecem razkrival tudi nekatere patentirane proizvodne procese, ki jih uporablja pri razvoju in izdelavi delov iz aluminija, lahkega materiala ki ga vse pogosteje uporabljata znamki Jaguar in Land Rover. Denimo iz tega materiala Angleži izdelajo celo karoserijo za jaguar XJ in dva modela range roverjev in tako v primerjavi z jeklenimi predhodniki, v primeru range roverja, prihranijo okoli 400 kilogramov pri masi vozila. Aluminij poleg prihranka pri masi prinaša tudi dodatne stroške. Po industrijskega analitika Emanualla Rossnerja iz družbe CLSA Americas bo Ford aluminijasta karoserija za novi F-150 stala vsaj 500 evrov več kot za lanski model s karoserijo iz jekla. Pri letni proizvodnji 650 tisoč vozil to pomeni prek 300 milijonov evrov dodatnih stroškov, ki jih je moč s standardizacijo občutno zmanjšati.
Standardizacija bi razširila uporabo in pocenila proizvodnjo
Razkrivanje seveda ni naključno, niti ni posledica slabe presoje ali bahanja s tehnologijo. Angleži so vrata tekmecem odprli, ker bi radi skupaj prilagodili standarde za surove material in orodja s katerimi izdelujejo aluminijaste dele za vozila. Končen cilj je prihranek za vse proizvajalce, tudi Jaguar in Land Rover. Tehnični specialist za aluminij Mark Fields iz tovarne Sulihull pojasnjuje, da Jaguar in Land Rover, Audi, Mercedes-Benz, Porsche in v kratkem še Ford pri proizvodnji delov uporabljajo različne proizvodne procese, kovice, lepila, robote in sisteme merjenja. "Angleži bodo letos za proizvodnjo aluminijastih karoserij porabil 353 milijonov, Ford pa za karoserijo terenskega poltovornjaka F-150 kar dve milijardi kovic upoštevaje, da je število kovic potrebnih za izdelavo karoserije podobno pri Fordu in angleških znamkah," pojasnjuje Fields.
BMW stavi na še lažja ogljikova vlakna
V poročilu ni omenjenega nemškega BMW, ki pri izdelavi vozil prav tako uporablja aluminij. Razlog pa gre najti v glabalni usmeritvi te znamke, ki bo v prihodnje maso voziol zmanjševala z ogljikovimi vlakni, zato se je pred leti tudi lastniško povezala z družbo SGL Carbon. BMW ob tem na trgu že ponuja prva dva modela, ki imata karoserijo iz ogljikovih vlaken, še lažjega materiala kot aluminij, to sta BMW I3 in i8.