Avto

Angleži tekmecem na široko odpirajo vrata proizvodnje aluminijastih delov

Jaguar in Land Rover želita s pomočjo tekmecev standardizirati proizvodni proces in materiale pri proizvodnji delov iz aluminija. Tako bi prihranili vsi, so prepričani.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.05.2014 15:58
Čas branja: 2 min

Informacije o proizvodnih procesih med posameznimi proizvajalci ponavadi prehajajo s pomočjo industrijskega vohunstva, Jaguar in Land Rover pa sta tekmecem na široko odprla vrata v razvojni oddelek in proizvodnjo, zgolj zato da bi skupaj postavili standarde, razširili uporabo aluminija in tako pocenili proizvodni proces delov iz tega lahkega materiala.

Range-rover-aluminij-2.1399125531.jpg.o.600px.jpg
Angleži so uporabo aluminija razširili pri avtomobilih višjega cenovnega razreda znamk Range Rover in Jaguar, kjer so prihranki pri masi občutnejši, pribitek pri ceni pa manj opazen. Material je bolj zahteven in dražji, zahtevnejša so tudi njegova popravila.

Aluminij: veliki prihranki pri teži in pribitki pri stroških

V zadnjih nekaj letih je bila tovarna Jaguar in Land Rover v angleškem Sulihullu priljubljena destinacija za vodje proizvodnje v Audiju, Mercedes-Benzu, Fordu in drugih, piše Autonews. Jaguar je tekmecem razkrival tudi nekatere patentirane proizvodne procese, ki jih uporablja pri razvoju in izdelavi delov iz aluminija, lahkega materiala ki ga vse pogosteje uporabljata znamki Jaguar in Land Rover. Denimo iz tega materiala Angleži izdelajo celo karoserijo za jaguar XJ in dva modela range roverjev in tako v primerjavi z jeklenimi predhodniki, v primeru range roverja, prihranijo okoli 400 kilogramov pri masi vozila. Aluminij poleg prihranka pri masi prinaša tudi dodatne stroške. Po industrijskega analitika Emanualla Rossnerja iz družbe CLSA Americas bo Ford aluminijasta karoserija za novi F-150 stala vsaj 500 evrov več kot za lanski model s karoserijo iz jekla. Pri letni proizvodnji 650 tisoč vozil to pomeni prek 300 milijonov evrov dodatnih stroškov, ki jih je moč s standardizacijo občutno zmanjšati.

Range-rover-aluminij-3.1399125808.jpg.s.600px.jpg
Novi range rover ima celotno karoserijo izdelano iz aluminija, zato je novi model v povprečju za 400 kilogramov lažji od jeklenega predhodnika.

Standardizacija bi razširila uporabo in pocenila proizvodnjo

Razkrivanje seveda ni naključno, niti ni posledica slabe presoje ali bahanja s tehnologijo. Angleži so vrata tekmecem odprli, ker bi radi skupaj prilagodili standarde za surove material in orodja s katerimi izdelujejo aluminijaste dele za vozila. Končen cilj je prihranek za vse proizvajalce, tudi Jaguar in Land Rover. Tehnični specialist za aluminij Mark Fields iz tovarne Sulihull pojasnjuje, da Jaguar in Land Rover, Audi, Mercedes-Benz, Porsche in v kratkem še Ford pri proizvodnji delov uporabljajo različne proizvodne procese, kovice, lepila, robote in sisteme merjenja. "Angleži bodo letos za proizvodnjo aluminijastih karoserij porabil 353 milijonov, Ford pa za karoserijo terenskega poltovornjaka F-150 kar dve milijardi kovic upoštevaje, da je število kovic potrebnih za izdelavo karoserije podobno pri Fordu in angleških znamkah," pojasnjuje Fields.

bmw_i8_1.20140312003349.jpg.o.600px.jpg
BMW v prihodnosti stavi predvsem na ogljikova vlakna, ta material je že uporabil pri izdelavi karoserije hibrida i8 (na sliki) in i3.

BMW stavi na še lažja ogljikova vlakna

V poročilu ni omenjenega nemškega BMW, ki pri izdelavi vozil prav tako uporablja aluminij. Razlog pa gre najti v glabalni usmeritvi te znamke, ki bo v prihodnje maso voziol zmanjševala z ogljikovimi vlakni, zato se je pred leti tudi lastniško povezala z družbo SGL Carbon. BMW ob tem na trgu že ponuja prva dva modela, ki imata karoserijo iz ogljikovih vlaken, še lažjega materiala kot aluminij, to sta BMW I3 in i8.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

22.04.2015
FINANCE
Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero
Finance
obrestne mere
Špela Mikuš Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero

Maja so oglaševane obrestne mere znižali v Unicreditu, Sparkasse, Gorenjski banki in Intesi Sanpaolo.

FINANCE
Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem
Finance
NOVI RAČUNI ZA ELEKTRIKO
Tanja Smrekar Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem 3

Pri vpeljevanju novih računov za elektriko lahko agencijo za energijo ustavi samo svet agencije, ta pa tega ne želi

FINANCE
Misterij donosnosti pokojninskih skladov
Finance
srečko korber
Srečko Korber Misterij donosnosti pokojninskih skladov 3

Za spodobno pokojnino bo potrebno dodatno varčevanje, o tem ni dvoma. Prvi pokojninski steber peša, kako je z drugim? Ali donosi ohranjajo vrednost vplačanega denarja?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav
Manager
Na kaj vse morate paziti
ManagerŠpela Mikuš NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav

Če uporabljate Googlovo analitiko in do zdaj še niste preklopili na Google Analytics 4, morate to storiti do 1. julija. Razlagamo, zakaj, kako in na kaj paziti, da vas po tem datumu ne bo bolela glava.

FINANCE
ESG
AquafilSLO in SKD z nagradami s področja trajnostne kemije spodbujata trajnostne inovacije študentov kemije
FINANCE
Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?
Finance
POROČILO O FINANČNI STABILNOSTI
Petra Sovdat Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?

Šest glavnih točk spomladanskega poročila Banke Slovenije: povečalo se je kibernetsko tveganje, kako precenjene so nepremičnine, revizija pravil za potrošniška posojila ter skrb v zvezi z zadolževanjem podjetij

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta

Kolega se je udeležil letnega srečanja družbe Berkshire Hathaway.