Avto

(foto) Glasen kot lev, močan kot bik, nemiren kot žrebec, žejen kot žolna

Vse našteto ima skupni imenovalec, močan pedigre in ameriški potni list - Chevrolet Camaro

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.01.2013 12:50
Čas branja: 4 min

20130111_150940
Chevrolet Camaro je tipičen predstavnik ameriških mišic - "muscle car".

Lev sredi Barja

Sredi ljubljanskega Barja se zasliši glasno rjovenje. Naključni mimoidoči so se en za drugim zdrznili in ozirali naokrog, ali ni nemara v bližini kakšna divja zver, zvoki so bili še najbolj podobni rjovenju leva. Ovce, koze in razna perutnina na bližnji kmetiji so prestrašeni hitro iskali zavetje v hlevu, ptice na drevesih so se vreščeče razbežale, le lame in alpake so radovedno prežvekovale ob ogradi in čakale, kaj za vraga se bo zgodilo. V rodni Južni Ameriki česa takšnega najbrž še niso slišale, če bi bile sorodnice afriških gazel pa bi jo nedvomno urno pobrisale na varno. Bližnjem srečanju z rjovečim kraljem živali se je v vsakem primeru pač bolje ogniti.

In potem se je prikazal. Zares glasen kot lev, a zanj veliko preveč rumen. Z dvema črnima črtama spredaj od daleč in na hitro morda spomni na črmlja, vendar je od njega vendarle nekajkrat večji. Zaradi sončnih žarkov se močno blešči, žival torej ni. Širok in nizek da hitro vtis, da prekipeva od moči, brez dvoma je pravi mišičnjak. Potem pride bližje, prah se poleže, ustavi se, mirno in krotko grgotanje pa k ograji pritegne še malo prej plašne živali. Kljub glasnim zvokom in agresivni podobi jim vseeno ni nevaren, čeprav ga prej še nikoli niso videle ali slišale - radovednost pritegne športno-mišičasta pločevinasta zver, Chevrolet Camaro.

Bik iz povsem drugega sveta

Chevrolet Camaro je tipičen predstavnik ameriških mišic, "muscle car", kot tak posebnež brez primere in na cesti precej občudovan. Druga športna vozila pri nas pač niso nobena prava posebnost. V kupejevskem Camaru, čigar športno-mišičast dizajn poudarjajo ojačani kolesni in ramenskimi loki, se boste tako hitro navadili radovednih pogledov mimoidočih, v njihovih rokah pa bo ob tem le redko manjkal fotoaparat, bodisi v telefonu ali tablici. S strani evropskih izdelkov nima prave konkurence, lahko ga denimo postavimo ob bok ameriškemu Ford Mustangu, ki pa jih je tudi pri nas zgolj za ščepec.

20130111_153321(1)
V kupejevskem Camaru, čigar športno-mišičast dizajn poudarjajo ojačani kolesni in ramenskimi loki, se boste tako hitro navadili radovednih pogledov mimoidočih.

V Camaru se tako hitro vživite v tipično ameriško kulturo, kjer je pot proti cilju užitek, pri nas pa hitro lahko naletite na kakšne težave. Camaro je namreč dolg 4,83 metra dolg, širok pa 1,91 metra, v ozkih mestnih ulicah, garažah in še kje pri nas pa bodo vaše vozniške spretnosti in sposobnosti močno na preizkušnji. Zunanjost je resda privlačna, a ko je treba vozilo parkirati, so robniki, količki in druge ovire kmalu preblizu. Pri manevriranju nam pomagajo parkirni senzorji, vzvratno vožnjo pa nam še olajša kamera na zadku - sliko nam prenese v vzvratno ogledalo.

Zunanjo podobo mišičnjaka je težko zgrešiti. Ksenonski žarometi z LED diodami, ki služijo kot dnevne luči, močno zaznamujejo sprednji del, tam je tudi agresivna maska v obliki črke V, zadnji del pa je nadpovprečno širok. Spodaj štrlijo izpušne cevi s kromiranimi zaključki, zadaj so tudi dvojne luči s svetlečimi diodami.

Žrebec in žolna pod enim pokrovom

"Zver" pod motornim pokrovom skriva 6,2-litrski V8 motor s 312 kilovati oziroma 432 "konji". Brez elektronskim pomagal brez težav parira neukročenemu žrebcu ali z verige strganemu pobesnelemu psu, v dobrih petih sekundah pospeši do 100 km/h, najvišja hitrost je omejena na 250 km/h. Motor je izjemno prožen, njegov največji navor pa znaša 569 NM pri 4.600 obratih na minuto. V šesti prestavi lahko z okoli 750 vrtljaji brez težav vozimo mestnih 60 km/h, po potrebi pa tudi takrat brez večjih težav pospeši.

Poraba? Z njo seveda ne boste v dobro voljo spravili zagovornike čistega in zelenega okolja, bankovci pa bodo hitro leteli iz denarnice. Kombinirana poraba uradno namreč znaša okoli 14 litrov, a rohnenje motorja ima seveda svojo ceno - enko brez večjih težav spredaj zamenja dvojka. Menjalnik je trd, zato je z njim treba upravljati odločno, zavore pa skoraj 1.800 kilogramsko pošast hitro ustavijo.

Zanimiv tudi znotraj

20130111_153558
Zunanjost je Camarov najmočnejši adut, notranjost pa bi lahko bila tudi boljša.

Zunanjost je Camarov najmočnejši adut, pred tremi leti se je med drugim vpisal na elitni seznam najlepših avtomobilov na svetu, notranjost pa bi lahko bila tudi boljša. Vstop v avto omogočajo dolga in težka vrata, ob znani "radodarno odmerjeni" širini slovenskih parkirnih prostorov pa tako od voznika in sopotnika lahko zahtevajo nekaj akrobatskih spretnosti. Streha je precej nizka, kar lahko še oteži vstop v vozilo, sedeži so usnjeni in električno pomični, ponujajo dober oprijem, zadnja klop pa bolj ali manj služi za odlaganje stvari.

Kvaliteta znotraj in armaturne plošče je na prvi pogled sicer dobra, vendar pa modernizacija nekaterih stvari Američanom ne gre dobro od rok. Merilniki tako delujejo nekoliko zastarelo, pogled nanje lahko ovira volanski obroč, a vse skupaj nekako nadomesti head-up display - ta prikazuje hitrost in število vrtljajev. Sklop štirih merilnikov pod radijskim sprejemnikom in klimatsko napravo ter pred menjalnikom je zasnovan v slogu prvega Camara. Tam se vozniku prikazujejo podatki o tlaku in temperaturi motornega olja, temperaturi olja za menjalnike in stanje akumulatorja.

Peta generacija Camara

Prvi Chevrolet Camaro se je pojavil konec leta 1966, osnovni šestvaljni 3,8-litrski motor je postregel s 148 konjskimi močmi in tremi prestavami. Bogata je bila paleta osemvaljnikov, vrh ponudbe je takrat predstavljal 6,5-litrski motor s 350 konjskimi močmi. Leta 1970 ga je nadomestil Camaro druge generacije, na trgu se je obdržal celih 11 let. Tretja generacija Camara med leti 1982 in 1992 se je takrat v miniaturni obliki znašla tudi na polici marsikaterega slovenskega otroka - tudi po zaslugi pojavljanja v hollywoodskih uspešnicah, kar ga je povzdignilo v status simbola ameriške avtomobilske kulture. Camaro se je sicer pojavil v skoraj 800 filmih, spletna stran [www.imcdb.org] pa postreže s skoraj 1.700 slikami iz filmov, serij in spotov.

camaro pet generacij
Prvi Camaro (desno) je nastal leta 1966, zdaj se prodaja peta generacija. Pojavljal se je v številnih hollywoodskih uspešnicah

Na voljo tudi avtomatik in kabriolet

Zanimanje za takšna vozila je s četrto generacijo začelo upadati, od 1992 sta Camara deset let nad gladino držala izredno ugodna cena in kričeč videz. A z elegantnimi potezami prve generacije ni imel več kaj dosti skupnega, pomagali niso niti vse bolj močni motorji in nad Camarom je 2002 padel zastor. Peta generacija je luč sveta sicer ugledala 2009, poleg naše različice pa si lahko omislite model z avtomatskim menjalnikom ali pa kabrioleta - tam se streha avtomatsko zloži v 20 sekundah.

Camaro je pravi nastopač. Avto za uživanje in razkazovanje po mestnih ulicah, udobnost pa pride do značaja pri križarjenju na daljših poteh. Kri po žilah vam bo pognal od 49.900 evrov naprej.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

19.05.2015
FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 2

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1