Lev sredi Barja
Sredi ljubljanskega Barja se zasliši glasno rjovenje. Naključni mimoidoči so se en za drugim zdrznili in ozirali naokrog, ali ni nemara v bližini kakšna divja zver, zvoki so bili še najbolj podobni rjovenju leva. Ovce, koze in razna perutnina na bližnji kmetiji so prestrašeni hitro iskali zavetje v hlevu, ptice na drevesih so se vreščeče razbežale, le lame in alpake so radovedno prežvekovale ob ogradi in čakale, kaj za vraga se bo zgodilo. V rodni Južni Ameriki česa takšnega najbrž še niso slišale, če bi bile sorodnice afriških gazel pa bi jo nedvomno urno pobrisale na varno. Bližnjem srečanju z rjovečim kraljem živali se je v vsakem primeru pač bolje ogniti.
In potem se je prikazal. Zares glasen kot lev, a zanj veliko preveč rumen. Z dvema črnima črtama spredaj od daleč in na hitro morda spomni na črmlja, vendar je od njega vendarle nekajkrat večji. Zaradi sončnih žarkov se močno blešči, žival torej ni. Širok in nizek da hitro vtis, da prekipeva od moči, brez dvoma je pravi mišičnjak. Potem pride bližje, prah se poleže, ustavi se, mirno in krotko grgotanje pa k ograji pritegne še malo prej plašne živali. Kljub glasnim zvokom in agresivni podobi jim vseeno ni nevaren, čeprav ga prej še nikoli niso videle ali slišale - radovednost pritegne športno-mišičasta pločevinasta zver, Chevrolet Camaro.
Bik iz povsem drugega sveta
Chevrolet Camaro je tipičen predstavnik ameriških mišic, "muscle car", kot tak posebnež brez primere in na cesti precej občudovan. Druga športna vozila pri nas pač niso nobena prava posebnost. V kupejevskem Camaru, čigar športno-mišičast dizajn poudarjajo ojačani kolesni in ramenskimi loki, se boste tako hitro navadili radovednih pogledov mimoidočih, v njihovih rokah pa bo ob tem le redko manjkal fotoaparat, bodisi v telefonu ali tablici. S strani evropskih izdelkov nima prave konkurence, lahko ga denimo postavimo ob bok ameriškemu Ford Mustangu, ki pa jih je tudi pri nas zgolj za ščepec.
V Camaru se tako hitro vživite v tipično ameriško kulturo, kjer je pot proti cilju užitek, pri nas pa hitro lahko naletite na kakšne težave. Camaro je namreč dolg 4,83 metra dolg, širok pa 1,91 metra, v ozkih mestnih ulicah, garažah in še kje pri nas pa bodo vaše vozniške spretnosti in sposobnosti močno na preizkušnji. Zunanjost je resda privlačna, a ko je treba vozilo parkirati, so robniki, količki in druge ovire kmalu preblizu. Pri manevriranju nam pomagajo parkirni senzorji, vzvratno vožnjo pa nam še olajša kamera na zadku - sliko nam prenese v vzvratno ogledalo.
Zunanjo podobo mišičnjaka je težko zgrešiti. Ksenonski žarometi z LED diodami, ki služijo kot dnevne luči, močno zaznamujejo sprednji del, tam je tudi agresivna maska v obliki črke V, zadnji del pa je nadpovprečno širok. Spodaj štrlijo izpušne cevi s kromiranimi zaključki, zadaj so tudi dvojne luči s svetlečimi diodami.
Žrebec in žolna pod enim pokrovom
"Zver" pod motornim pokrovom skriva 6,2-litrski V8 motor s 312 kilovati oziroma 432 "konji". Brez elektronskim pomagal brez težav parira neukročenemu žrebcu ali z verige strganemu pobesnelemu psu, v dobrih petih sekundah pospeši do 100 km/h, najvišja hitrost je omejena na 250 km/h. Motor je izjemno prožen, njegov največji navor pa znaša 569 NM pri 4.600 obratih na minuto. V šesti prestavi lahko z okoli 750 vrtljaji brez težav vozimo mestnih 60 km/h, po potrebi pa tudi takrat brez večjih težav pospeši.
Poraba? Z njo seveda ne boste v dobro voljo spravili zagovornike čistega in zelenega okolja, bankovci pa bodo hitro leteli iz denarnice. Kombinirana poraba uradno namreč znaša okoli 14 litrov, a rohnenje motorja ima seveda svojo ceno - enko brez večjih težav spredaj zamenja dvojka. Menjalnik je trd, zato je z njim treba upravljati odločno, zavore pa skoraj 1.800 kilogramsko pošast hitro ustavijo.
Zanimiv tudi znotraj
Zunanjost je Camarov najmočnejši adut, pred tremi leti se je med drugim vpisal na elitni seznam najlepših avtomobilov na svetu, notranjost pa bi lahko bila tudi boljša. Vstop v avto omogočajo dolga in težka vrata, ob znani "radodarno odmerjeni" širini slovenskih parkirnih prostorov pa tako od voznika in sopotnika lahko zahtevajo nekaj akrobatskih spretnosti. Streha je precej nizka, kar lahko še oteži vstop v vozilo, sedeži so usnjeni in električno pomični, ponujajo dober oprijem, zadnja klop pa bolj ali manj služi za odlaganje stvari.
Kvaliteta znotraj in armaturne plošče je na prvi pogled sicer dobra, vendar pa modernizacija nekaterih stvari Američanom ne gre dobro od rok. Merilniki tako delujejo nekoliko zastarelo, pogled nanje lahko ovira volanski obroč, a vse skupaj nekako nadomesti head-up display - ta prikazuje hitrost in število vrtljajev. Sklop štirih merilnikov pod radijskim sprejemnikom in klimatsko napravo ter pred menjalnikom je zasnovan v slogu prvega Camara. Tam se vozniku prikazujejo podatki o tlaku in temperaturi motornega olja, temperaturi olja za menjalnike in stanje akumulatorja.
Peta generacija Camara
Prvi Chevrolet Camaro se je pojavil konec leta 1966, osnovni šestvaljni 3,8-litrski motor je postregel s 148 konjskimi močmi in tremi prestavami. Bogata je bila paleta osemvaljnikov, vrh ponudbe je takrat predstavljal 6,5-litrski motor s 350 konjskimi močmi. Leta 1970 ga je nadomestil Camaro druge generacije, na trgu se je obdržal celih 11 let. Tretja generacija Camara med leti 1982 in 1992 se je takrat v miniaturni obliki znašla tudi na polici marsikaterega slovenskega otroka - tudi po zaslugi pojavljanja v hollywoodskih uspešnicah, kar ga je povzdignilo v status simbola ameriške avtomobilske kulture. Camaro se je sicer pojavil v skoraj 800 filmih, spletna stran [www.imcdb.org] pa postreže s skoraj 1.700 slikami iz filmov, serij in spotov.
Na voljo tudi avtomatik in kabriolet
Zanimanje za takšna vozila je s četrto generacijo začelo upadati, od 1992 sta Camara deset let nad gladino držala izredno ugodna cena in kričeč videz. A z elegantnimi potezami prve generacije ni imel več kaj dosti skupnega, pomagali niso niti vse bolj močni motorji in nad Camarom je 2002 padel zastor. Peta generacija je luč sveta sicer ugledala 2009, poleg naše različice pa si lahko omislite model z avtomatskim menjalnikom ali pa kabrioleta - tam se streha avtomatsko zloži v 20 sekundah.
Camaro je pravi nastopač. Avto za uživanje in razkazovanje po mestnih ulicah, udobnost pa pride do značaja pri križarjenju na daljših poteh. Kri po žilah vam bo pognal od 49.900 evrov naprej.