Avto

Kateri so finalisti izbora Poslovni avto leta 2023 in kako smo jih ocenjevali

Več kot 50 kandidatov, 20 finalistov v štirih kategorijah ter podrobna in pregledna metoda vrednotenja podjetja Avantcar.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Avto
Avto Miloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnost Miloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 16

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Manager
Manager Miloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.04.2023 20:40
Dopolnjeno: 24.04.2023 11:00
Čas branja: 4 min
Kateri so finalisti izbora Poslovni avto leta 2023 in kako smo jih ocenjevali
Tudi letos smo finaliste izbora PAL uvrstili v štiri kategorije: službeni, poslovni, managerski in električni avto. V prvih treh kategorijah sodelujejo avtomobili ne glede na pogon, zato se nekateri električni avtomobili uvrščajo v dve kategoriji hkrati. S tem želimo sporočiti, da električni avtomobili postajajo del redne ponudbe in se na trgu bojujejo za iste kupce kot bencinski in dizelski. Foto: Shutterstock

V izbor Poslovni avto leta 2023 oziroma PAL 2023 se je letos uvrstilo več kot 50 kandidatov, ki so prišli na trg od aprila lani, ko smo končali PAL 2022. Izjema so menedžerski kandidati, ki so v izboru dve leti zapored. Kako smo jih izbirali, vrednotili, katere posebnosti prinašajo električni?

Glasovanje zanje že poteka in traja do 24. maja. Glasove za svoje favorite lahko oddate na tej povezavi.

Glas bralcev pomeni polovico skupnih točk. Izjema je kategorija managerski avto leta, kjer tretjino točk prispevajo novinarji Financ, tretjino bralci s svojimi glasovi in zadnjo tretjino žirija desetih slovenskih direktorjev, ki bo finaliste najvišje kategorije preizkusila in ocenila 17.maja.

Štiri kategorije, 20 finalistov

Tudi letos smo finaliste izbora PAL uvrstili v štiri kategorije: službeni, poslovni, managerski in električni avto. V prvih treh kategorijah sodelujejo avtomobili ne glede na pogon, zato se nekateri električni avtomobili uvrščajo v dve kategoriji hkrati.

S tem želimo sporočiti, da električni avtomobili postajajo del redne ponudbe in da se na trgu bojujejo za iste kupce kot bencinski in dizelski.

Ker tehnika šele prodira na trg in ima še vedno svoje posebnosti glede uporabe, smo ohranili električno kategorijo ter ji določili cenovno mejo 65 tisoč evrov. To je meja, ko Eko sklad še ponudi subvencijo, a le za avtomobile zasebnih kupcev.

Električni brez DDV, pa tudi brez subvencije

Poslovne najeme za kandidate izbora je tudi letos izračunal ponudnik poslovnih najemov Avantcar. Pri izračunu najema električnih so v Avantcaru pri vrednosti do 80 tisoč evrov upoštevali ceno brez DDV, saj si je davek mogoče poračunati. Niso pa upoštevali subvencije, saj se omenjeni ugodnosti izključujeta.

Izjema so avtomobili, ki jih podjetje daje v najem, pa še to velja le za 40 vozil na leto).

Dražja elektrika, cenejša bencin in dizel

Izračuni so pripravljeni za obdobje najema 48 mesecev in 120 tisoč kilometrov. Zajemajo vse stroške avtomobilov vključno z energijo. Bencinsko in dizelsko gorivo so izračunali po tarifi 1,41 oziroma 1,44 evra na liter, elektriko pa 0,25 evra na kilovatno uro. Omenjeno tarifo smo določili po vnaprej znani kombinaciji polnjenj na domačem ali službenem električnem omrežju ter polnjenj na javnih polnilnicah. Tarifa je za pet centov višja kot v PAL 2022, saj se je elektrika v letu dni podražila.

Zgolj cena avta pove premalo

Tako podrobno vrednotenje daje boljši podatek o strošku, ki ga ima kupec z avtomobilom, kot sama cena. Tako je mesečni strošek lastništva hibridnega renaulta australa skoraj enak strošku lastništva električnega megana e-tech electric in prav tako električnega MG4 standard. Cena australa je 27.900 evrov, MG4 32.900 evrov, megana e-tech electric pa 37.090 evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Ko turistični center ob prevzemu in pravem partnerju doseže nov vrh

Turistični center Soriška planina je družinsko podjetje s tradicijo, ki ponuja poletne in zimske aktivnosti ter nastanitvene enote s...

FINANCE
Avto
Avto
Avto Miloš Milač O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov 1

(Intervju) Jaka Kavčič, generalni direktor Emil Frey Avtocentra, o zahtevnosti in navadah slovenskega kupca, spremembah na trgu avtomobilov, cenah, elektriki, športnih terencih in dizelskih motorjih

FINANCE
Avto
Avto
Avto Andraž Zupančič Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični 13

Čedalje večje razlike v proizvodnih stroških med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem dodatno upočasnjujejo prehod na elektromobilnost. Trenutno je proizvodnja električnega vozila dražja kot klasičnega.

FINANCE
Avto
Avto
Avto Andraž Zupančič Niti v EU niso vsi prepričani o popolni elektrifikaciji avtov 11

Prehitro slovo od bencinskih in dizelskih avtomobilov bi lahko imelo uničujoče posledice za panogo, opozarja evropski komisar za notranje trge Thierry Breton.

FINANCE
FINANCE
Finance
Tanja Smrekar Kako strmo so poskočili računi za plin in elektriko po Evropi in pri nas 1

Računi za elektriko so se v letu dni v povprečju dvignili za polovico, plin je dvakrat dražji; rast računov, skupaj z davki in prispevki, je pri nas pri elektriki precej manjša, tudi zaradi nižjih dajatev, ne pa toliko pri plinu

Moje finance
Nakup
Moje finance
Pameten nakup Nina Simič Nakup avta za 20 tisočakov: kako sem se ga lotila in kaj vse sem doživela

Naj že na začetku povem, da me je avto na koncu stal 26 tisoč evrov

FINANCE
PRO
Finance
e-knjiga
Finance prPRO Moja nepremičnina: čustva in kalkulacije (PRO)

Čeprav je nepremičnina pogosto naša največja naložba, raziskave kažejo, da odločitve lastnikov nepremičnin velikokrat niso nič kaj racionalne: čustvena navezanost, občutek varnosti in strah pred izgubo so dejavniki, ki pogosto zasenčijo ekonomsko logiko.