Volkswagen ID.5 je zelo očiten sorodnik ID.4. Od tega je sicer daljši za centimeter in pol, zato je dolg natančno 4,6 metra. Prirastek si je v celoti prislužil z daljšim prednjim previsom. Potniki v kabini sedijo pet oziroma sedem milimetrov nižje, spredaj to pomeni 61,5 centimetra nad tlemi, zadaj pa 68,7 centimetra.
Nekaj manj prostora je za glave potnikov (spredaj za dva in zadaj za pet milimetrov), a to nikakor ne pomeni pomanjkanja, saj tudi višji potniki v ID.5 nimajo težav s prostorom za kolena in glave. Šest oziroma 14 litrov je izgubil tudi prtljažnik, ki še vedno meri velikodušnih 549 oziroma 1.561 litrov (ob podrti zadnji klopi).
Cena za bolj seksi obline, privzdignjeno zadnjo bočno linijo in kupejevski zadek z vgrajenim usmernikom zraka je vsaj s tega vidika torej skromna, saj je ID.5 le malenkost manj uporaben kot ID.4.
Vozniška izkušnja z novim ID.5 je resnično enaka kot s podobnim ID.4, saj je kupejevski novinec enako visok in nastavljen kot njegov brat. Oblikovalci so mu namreč dodali le športnejši videz, ne pa tudi takšnega značaja. Namenili pa so ga kupcem, ki radi sledijo trendom in estetiki kupejevskih oblin. Te so brez dvoma bolj privlačne kot obline resnejšega ID.4.
Tudi uporabnost sprednjega dela avtomobila z majhnim zaslonom digitalne armaturne plošče pred voznikom, vgrajeno ročico menjalnika in 12-palčnim zaslonom na dotik na vrhu sredinske konzole je vsaj na prvi pogled enaka kot v drugih modelih družine ID. Ko pa se poglobiš v funkcije, hitro opaziš, da novinec ponuja veliko novih in uporabnih informacij ter nastavitev, ki jih omogoča zadnja programska oprema 3.1.
Med njimi poudarjamo inteligenten e-načrtovalnik poti, ki vam na poti izračuna razdaljo in čas do cilja in lokacije ter čase postankov za polnjenje. Svojo pamet ima tudi sistem za glasovno upravljanje.
Izbira ID.5 je skromna, a menimo, da ji nič ne manjka. V osrednji del sodi različica pro s 128 kilovati in baterijo zmogljivosti 77 kilovatnih ur, ki omogoča doseg prek 500 kilometrov. Cena je razumna glede na velikost, prostornost in doseg, s popustom pod 50 tisočaki.