Nissanov x-trail je prav tako star 20 let. Začel je z robustno in oglato prvo generacijo, nadaljeval s podobno drugo, tretja je bila bolj mehka, nekako salonska in družinska. Četrta je še bolj družinska, res uporabna, predvsem pa tehnično posebna in v marsičem izjemna.
Tehnično je novi x-trail izdelan na skupinski osnovi CMF-C. Oblikovalci so poskrbeli za prostornost, zato so karoserijske mere raztegnili na 4,68 metra dolžine, širino na 1,84 metra, višino na 1,71 metra in medosje na 2,7 metra.
Prostornost in praktičnost se kažeta pri zadnjih stranskih vratih, ki se odpirata v kotu do 85 stopinj in omogočata res lahkoten dostop, obenem pa lajšata plezanje do tretje sedežne klopi v prtljažniku, kjer sta nameščena zasilni šesti in sedmi sedež.
Armaturna plošča je zmes klasike in sodobnosti, saj je opremljena z 12,3-palčnimi merilniki, sredinskim zaslonom na dotik enakih mer, povezljivostjo za kar do sedem telefonov ali naprav in še s prikazovalnikom na prednje steklo na površini 10,8 palca, kar ustvarja rekordno površino prikazov informacij na kar 35 palcih.
Prostoren je tudi prtljažnik, ki v osnovi pogoltne 575 litrov prtljage, ob podiranju zadnje klopi pa slabih 1.400 litrov. Mere so enake ne glede na pogon, to pa so inženirji dosegli tako, da so zadnjo premo zasnovali tako, da vanjo brez prostorskih izgub sodi elektromotor.
Zelo poseben pa je pogon e-power. Sklop je sestavljen iz bencinskega motorja 1,5 turbo z močjo 150 kilovatov, ki uporablja tehnologijo spremenljivega kompresijskega razmerja iz dvolitrskega turbobencinarja. Novi motor lahko spreminja razmerje med osem proti ena in 14 proti ena ter tako prilagaja podajanje moči in učinkovitost, hkrati pa vselej teče z optimalnimi vrtljaji.
A bencinski motor je v tem primeru le v vlogi generatorja, ki brez menjalnika kot vmesnika zagotavlja moč elektromotorju s 150 kilovati in 330 newtonmetri navora, ki poganja sprednji ali vsa štiri kolesa.
Cene se začnejo pri dobrih 33 tisoč evrih, a najboljša je različica s pogonom e-power in opremo acenta.