Še pred nekaj leti je bil odgovor na vprašanje v naslovu, vsaj pri večini podjetnikov, nikalen. Danes ni več. In za to ni kriva le tesla Y ali limuzinska tesla 3, ampak tudi slovenska zakonodaja, trendi elektrifikacije in najbrž še kaj.
Za teslo Y pa tudi druge električne avtomobile lahko posamezniki ali podjetja pri vrednosti do 65 tisoč evrov zaprosijo in dobijo nepovratna sredstva v višini 4.500 evrov. Podjetniki pa si lahko pri avtu vrednosti do 80 tisoč evrov poračunajo DDV (pri tem se odrečejo subvenciji), kar prinaša tako velike prihranke, da lahko skopni tudi višja cena električnega avtomobila v primerjavi z bencinskim ali dizelskim.
V primeru tesle Y to pomeni osnovno ceno 47 tisočakov, poračun DDV, ki jo zniža na 38.500 evrov, in še tisočak za stroške prevoza in dokumentacije. To pa je cena, ki je primerljiva z dizli ali bencinarji v tem velikostnem razredu.
Če prištejete še oprostitev bonitete za službeni avto, ki bi ga za dizelski ali bencinski avto morali plačevati kot zaposleni ali lastnik, ki je hkrati tudi uporabnik avtomobila, prihranki sežejo skoraj v nebo.
Če vam uspe model Y še poceni polniti, že ustvarjate prihranke. Poceni pomeni na Teslinih polnilnicah z dobroimetjem, ki ga prejme vsak kupec, nato ali sočasno pa na domačem ali službenem omrežju za 18 oziroma 19 centov na kilovatno uro oziroma še manj, če elektriko pridelate sami.
Račun pa se izide le toliko, kolikor ste pripravljeni na elektromobilnost v glavi ter na domačem in službenem naslovu, ko gre za infrastrukturo polnjenja in še bolje pridelave elektrike, odvisno pa je seveda tudi od tega, za kako dolge poti uporabljate avto.
V teoriji in v vse več primerih tudi v praksi je električni avto, tudi tesla Y, lahko dobro nadomestilo za dizelskega ali bencinskega SUV ali karavana.