Avto

Francoz na višjem položaju, tako in drugače

Kandidat za električni avto leta 2023: renault megane e-tech electric

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.05.2023 09:00
Čas branja: 3 min
Francoz na višjem položaju, tako in drugače
Renault megane e-tech electric je izjemno premišljen, racionalno zasnovan in učinkovit električni avto, ki najbolje do zdaj kaže na prednosti namenske zasnove. Foto: Renault

Napredna zasnova, lahka gradnja in močni motorji. A če pri meganu e-tech electric želite tudi velik doseg, bo treba globoko seči v žep.

Pri e-tech electricu je novo vse. Karoserija, sestavljena iz jekla visoke trdnosti in aluminija (stranska vrata), na prvi pogled sodi razred nižje – med B SUV ali B-crossoverje. Megane e-tech electric je namreč dolg le 4,21 metra, visok 1,5 metra in širok 1,78 metra. Električni megane je kot prvi avto skupine izdelan na novi osnovi CMF-EV, ki bo v prihodnje namenjena številnim modelom znamk Renault in Nissan.

Dolgo medosje je nujno zaradi vgradnje baterije neto zmogljivosti do 62 kilovatnih ur. Ta pa je rekordno tanka, le 11 centimetrov, in lahka (395 kilogramov) glede na zmogljivost. V ponudbi je tudi manjša in lažja baterija zmogljivosti 40 kilovatnih ur.

Baterijski sklop (62 kilovatnih ur) je dolg dva metra in širok 1,4 metra. Nameščen je v dnu vozila in je del šasije avtomobila. Ker je baterijski sklop dodatno izoliran, so udarci s tal dobro zadušeni, megane e-tech electric pa je tudi s tega vidika zelo tih avto.

Zelo učinkovit je tudi pogonski del megana e-tech electric. Motor, menjalnik, sklopka in polnilnik baterije skupaj tehtajo 145 kilogramov, kar je po besedah Renaultovih inženirjev okoli sto kilogramov manj kot pri najbližjem tekmecu. To se pozna tudi pri skupni masi, ki pri meganu z manjšo baterijo zmogljivosti 40 kilovatnih ur seže do 1.624 kilogramov (to je denimo manj kot pri zoeju ZE 50), z večjo baterijo zmogljivosti 62 kilovatnih ur pa do 1.783 kilogramov. Polnilnik na bateriji za polnjenje po izmeničnem toku je 7,4- ali 22-kilovatni, za polnjenje po enosmernem toku pa 150-kilovatni.

Motorja sta sicer dva, šibkejši s sto kilovati moči je povezan z baterijo zmogljivosti 40 kilovatnih ur, doseg je 300 kilometrov. Močnejši s 160 kilovati moči (do stotice skoči v 7,4 sekunde) pa je povezan z večjo baterijo zmogljivosti 62 kilovatnih ur in omogoča doseg 470 kilometrov med polnjenji.

Cene so razmeroma visoke. Megane z baterijo zmogljivosti 40 kilovatnih ur stane najmanj 37.090 evrov, z 62 kilovatnimi urami pa 44.590 evrov. Ugodnosti ni, vsaj opaznih ne, ima pa električni megane razmeroma velik preostanek vrednosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
PMM
Renault je presegel kopičenje mase in mer ter ustvaril izjemen električni avto
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Renault je presegel kopičenje mase in mer ter ustvaril izjemen električni avto 10

Megane e-tech electric bo pri nas junija, s sto kilovati in baterijo 40 kilovatnih ur bo stal 34 tisočakov, s 160 kilovati moči in baterijo 62 kilovatnih ur pa 42 tisoč evrov. Omenjene zneske bo zniževala takratna subvencija Eko sklada.

FINANCE
Avto
Kako je Renaultu v dveh letih uspelo krepko dvigniti cene, kaj je za to žrtvoval?
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Renaultu v dveh letih uspelo krepko dvigniti cene, kaj je za to žrtvoval? 8

Renaultov načrt Renaulution je predvideval tudi krčenje prodaje; v Sloveniji je ta, tudi zaradi menjave lastništva, upadla za polovico

FINANCE
Avto
Kako se bodo ZDA in Evropa otresle odvisnosti od kitajskih baterij za avtomobile
Avto
AvtoAndraž Zupančič Kako se bodo ZDA in Evropa otresle odvisnosti od kitajskih baterij za avtomobile 3

Prevlada Kitajske v industriji baterij bi se lahko končala s protekcijami v lastnih industrijah, prehodom na drugačne zasnove baterij, ki bodo zahtevale manj kritičnih surovin, in povečano reciklažo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
''Katrca'' se vrača v SUV-izvedbi in z električnim pogonom
Avto
AvtoMiloš Milač ''Katrca'' se vrača v SUV-izvedbi in z električnim pogonom 5

Francoski Renault je na pariškem avtomobilskem salonu razkril koncept 4ever trophy – duhovnega naslednika znamenitega renaulta 4 oziroma »katrce«.

FINANCE
Avto
Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični
Avto
AvtoAndraž Zupančič Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični 13

Čedalje večje razlike v proizvodnih stroških med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem dodatno upočasnjujejo prehod na elektromobilnost. Trenutno je proizvodnja električnega vozila dražja kot klasičnega.

FINANCE
Avto
Renault austral: kadjarovi čevlji so mu veliko premajhni
Avto
AvtoAndraž Zupančič Renault austral: kadjarovi čevlji so mu veliko premajhni 4

Renault je moral prej ali slej nadomestiti znanega kadjara, ki so ga v zadnjem času prodajali kot vroče žemljice. A taka žemljica bo moral postati tudi austral, s katerim imajo velike načrte. Prvi prevoženi kilometri so pokazali, da so na pravi poti.

FINANCE
Avto
Renault 5 turbo: tudi elektrika je lahko zabavna
Avto
AvtoAndraž Zupančič Renault 5 turbo: tudi elektrika je lahko zabavna 3

Renault je ob 50-letnici modela renault 5, pri katerem je posebno vlogo igrala ravno turbo različica prvotnih dveh generacij, na kolesa postavil električni retro avtomobil, katere glavni namen bo driftanje. S tem želijo pokazati, da je elektrifikacija modelne palete lahko združena s tradicijo in hkrati zelo zabavna.