Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Najpreprostejša metoda, kako kupce prepričati o odločitvi za električni avto

Kandidat za električni avto leta 2023: BMW iX1 xDrive 30e

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.05.2023 20:00
Čas branja: 3 min
Najpreprostejša metoda, kako kupce prepričati o odločitvi za električni avto
BMW iX xDrive30 ponuja skupno moč dveh motorjev 230 kilovatov (313 konjskih moči), štirikolesni pogon, baterijo neto zmogljivosti 64,7 kilovatne ure in doseg od 418 do 438 kilometrov. Foto: Miloš Milač

V času intenzivne elektrifikacije se je tega področja precej temeljito lotil tudi nemški BMW. Pred desetletjem z i3, nato z velikim časovnim zamikom z iX, i4, i7 in zdaj še z iX1 – torej najmanjšim SUV te znamke.

Ta je temeljit, zmogljiv in ... zanimivo, cenovno precej bolje umeščen kot njegovi bencinski in dizelski bratje. To lahko pomeni le eno, in sicer, da BMW kupce k elektriki vabi precej preprosto in tudi učinkovito – z nižjo ceno.

Poudarjam – nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov.

Hkrati je cenejši od audija Q4 e-tron in mercedes-benza EQA, čeprav ima čez palec sto konjev večjo moč in dodaten, torej štirikolesni pogon. Pa tudi od množičnih znamk, Volkswagna, Toyote in nekaterih drugih. S teslo modelom Y, ki je tudi številko večja, je cenovno poravnan. Njegova cenovna umeščenost je agresivna in kupce zelo jasno vabi k električni različici X1. Pa ne le tistih, ki že tako ali razmišljajo o elektropogonu, ampak tudi tiste, ki so se ga do zdaj branili.

Cena seveda ni vse, iX1 xDrive 30e ponuja še veliko drugega. Denimo štirikolesni pogon z dvema elektromotorjema s skupno močjo 230 kilovatov (313 konjskih moči), baterijo neto zmogljivosti 64,7 kilovatne ure in dosegom od 418 do 438 kilometrov, kar v praksi pomeni med 300 in 350 kilometri. Baterijo bo po izmeničnem toku mogoče serijsko polniti z 11, za doplačilo pa z 22 kilovati moči. Po enosmernem toku pa boste iX1 polnili z močjo 130 kilovatov. Rekuperacija elektrike je prilagodljiva tako kot v seriji 2 active tourer.

Naše izkušnje so dobre, iX1 je hiter in odločen, ob tem pri dodajanju plina ni tako grob kot i4. Nekoliko prečvrsto je le vzmetenje. Kabina je prostorna in uporabna, izdelava dobra, materiali pa prijetni na videz in otip. V sodobno celoto se lepo vključuje tudi ukrivljen prikazovalnik z digitalnimi merilniki diagonale 10,25 palca in zaslona na dotik v desnem delu diagonale 10,7 palca.

Zmotilo nas je le polnjenje na superhitri polnilnici Ionity, ki je pokazalo res slabo krivuljo. BMW obljublja polnjenje po enosmernem toku z močjo 130 kilovatov. Tega v praksi sicer nismo dosegli, moč polnjenja pa je zelo hitro upadala. Pri 30 odstotkih smo polnili z močjo 120 kilovatov, pri 35 odstotkih s 106 kilovati, pri 50 odstotkih z 82 in pri 80 odstotkih le še z 38 kilovati moči.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj trajnostne prakse postajajo ključnega pomena za investitorje?

V današnjem svetu, kjer se finančne možnosti širijo in dostopnost informacij nenehno raste, je investiranje postalo privlačna pot za...

FINANCE
Avto
Slovenski umetniški BMW se je sprehodil po Evropi, njegov avtor pa se odpravlja v ZDA
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenski umetniški BMW se je sprehodil po Evropi, njegov avtor pa se odpravlja v ZDA 4

Živahno življenje električnega BMW iX, oblečenega v skico slovenskega umetnika; kako se je nanj odzvala javnost in kaj se je v tem času zgodilo avtorju poslikave oziroma skice - Urbanu Klinkonu.

FINANCE
Avto
BMW M2: dirkaških presežkov mu ne manjka
Avto
AvtoAndraž Zupančič BMW M2: dirkaških presežkov mu ne manjka 3

BMW je z modelom M2 že v prvi generaciji poskrbel za precej dvignjenih obrvi. Hitri avtomobil so zdaj v drugi generacij še nadgradili in iz njega iztisnili še nekaj dirkaškega talenta. Postal je pravi mali dirkalnik.

FINANCE
Avto
Kitajska in južna Evropa rešujeta načrte BMW
Avto
AvtoAndraž Zupančič Kitajska in južna Evropa rešujeta načrte BMW

BMW pričakuje, da se bodo v prihodnjem letu naročila za njegove električne avtomobile povečala za 70 odstotkov. Tudi sicer pričakujejo boljše leto, saj se poslovanje pobira na Kitajskem in v južni Evropi, kar prinaša nekaj več optimizma po poslovno razburljivem letu 2022. Prav tako so začeli precej bolj gospodarno ravnati s plinom.

FINANCE
Avto
BMW XM: na poti do dirkaškega hibridnega orgazma
Avto
AvtoAndraž Zupančič BMW XM: na poti do dirkaškega hibridnega orgazma 10

Črka M pri BMW zadnjih nekaj desetletij pomeni nekaj več. Nekaj, o čemer je vredno razpravljati z ljubitelji avtomobilov. Uteleša iskanje novih meja in daje štirikolesniku nov pomen. Potem je tukaj črka X. Tudi ta je del zgodbe BMW, s katero postanejo njihovi avtomobili malce drugačni. Če na koncu dodamo v ta recept še elektriko, sicer »le« v hibridni obliki, dobimo novo dimenzijo. V pravem pomenu besede.

FINANCE
PMM
BMW Tech Talk: avtomobili postajajo tehnološke platforme
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostKlemen Koncilja BMW Tech Talk: avtomobili postajajo tehnološke platforme

Potreba po trajnostnih rešitvah, ki avtomobilsko industrijo usmerja k pospešeni elektrifikaciji, je pogosta tema na srečanjih avtoindustrije, ki čedalje bolj uporablja ne zgolj visokotehnološko terminologijo, ampak tudi visokotehnološke rešitve.

FINANCE
PMM
BMW je povečal in elektrificiral najmanjši SUV X1
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW je povečal in elektrificiral najmanjši SUV X1

Novi BMW X1 bo bencinski, dizelski, priključnohibridni in tudi popolnoma električni.

FINANCE
Avto
BMW, ki ponuja predvsem bivalne užitke
Avto
AvtoMiloš Milač BMW, ki ponuja predvsem bivalne užitke

Kandidat za managerski avto leta: BMW iX

FINANCE
Avto
Kako je BMW nevede izdelal mercedesa
Avto
AvtoUroš Božin Kako je BMW nevede izdelal mercedesa 3

BMW iX je nenavaden električni stvor. Kakšen je v vsakdanu, koliko porabi in prevozi med polnjenji?