V času intenzivne elektrifikacije se je tega področja precej temeljito lotil tudi nemški BMW. Pred desetletjem z i3, nato z velikim časovnim zamikom z iX, i4, i7 in zdaj še z iX1 – torej najmanjšim SUV te znamke.
Ta je temeljit, zmogljiv in ... zanimivo, cenovno precej bolje umeščen kot njegovi bencinski in dizelski bratje. To lahko pomeni le eno, in sicer, da BMW kupce k elektriki vabi precej preprosto in tudi učinkovito – z nižjo ceno.
Poudarjam – nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov.
Hkrati je cenejši od audija Q4 e-tron in mercedes-benza EQA, čeprav ima čez palec sto konjev večjo moč in dodaten, torej štirikolesni pogon. Pa tudi od množičnih znamk, Volkswagna, Toyote in nekaterih drugih. S teslo modelom Y, ki je tudi številko večja, je cenovno poravnan. Njegova cenovna umeščenost je agresivna in kupce zelo jasno vabi k električni različici X1. Pa ne le tistih, ki že tako ali razmišljajo o elektropogonu, ampak tudi tiste, ki so se ga do zdaj branili.
Cena seveda ni vse, iX1 xDrive 30e ponuja še veliko drugega. Denimo štirikolesni pogon z dvema elektromotorjema s skupno močjo 230 kilovatov (313 konjskih moči), baterijo neto zmogljivosti 64,7 kilovatne ure in dosegom od 418 do 438 kilometrov, kar v praksi pomeni med 300 in 350 kilometri. Baterijo bo po izmeničnem toku mogoče serijsko polniti z 11, za doplačilo pa z 22 kilovati moči. Po enosmernem toku pa boste iX1 polnili z močjo 130 kilovatov. Rekuperacija elektrike je prilagodljiva tako kot v seriji 2 active tourer.
Naše izkušnje so dobre, iX1 je hiter in odločen, ob tem pri dodajanju plina ni tako grob kot i4. Nekoliko prečvrsto je le vzmetenje. Kabina je prostorna in uporabna, izdelava dobra, materiali pa prijetni na videz in otip. V sodobno celoto se lepo vključuje tudi ukrivljen prikazovalnik z digitalnimi merilniki diagonale 10,25 palca in zaslona na dotik v desnem delu diagonale 10,7 palca.
Zmotilo nas je le polnjenje na superhitri polnilnici Ionity, ki je pokazalo res slabo krivuljo. BMW obljublja polnjenje po enosmernem toku z močjo 130 kilovatov. Tega v praksi sicer nismo dosegli, moč polnjenja pa je zelo hitro upadala. Pri 30 odstotkih smo polnili z močjo 120 kilovatov, pri 35 odstotkih s 106 kilovati, pri 50 odstotkih z 82 in pri 80 odstotkih le še z 38 kilovati moči.