Včeraj smo s kolegi iz organizacije Svetovni avto leta v New Yorku razglasili zmagovalce izbora Svetovni avto leta – največjega tovrstnega izbora na svetu z žirijo, ki šteje več kot sto novinarjev iz 32 držav. Slovenijo zastopam avtor tega prispevka.
Največ odličij v izboru si je pribojeval ioniq 6 – postal je svetovni avto leta 2023, svetovni električni avto leta 2023 in dobil še nagrado za svetovni dizajn leta 2023. Luksuzni avto leta je postal lucid air, svetovni mestni avto 2023 citroën C3 in svetovni športni avto leta kia EV6 GT.
Predsednik uprave Hyundaia Jaehoon Chang je ob prejemu kar treh priznanj za ioniq 6 povedal: »Navdušeni smo, da smo prejeli ta prestižna priznanja že drugo leto zapored, lani za ioniq 5. Ta čast potrjuje, da smo na pravi poti do vodilne globalne znamke električnih vozil in rešitev mobilnosti.« Podpredsednik Hyuindaia in vodja oblikovanja pri tej znamki SangYup Lee pa je dodal: »Vselej se želimo povezati s kupcem na čustveni ravni in z ioniqom 6 nam je to v resnici uspelo. Kipec za prejemnike nagrad svetovni avto leta je zasnoval sloviti oblikovalec Ian Callum oziroma njegov oblikovalski studio Callum.
Ioniq 6 je drzen in namensko zasnovan električni avto, ki sodi v višji srednji avtomobilski razred. Na že znani osnovi ponuja več učinkovitosti in do 610 kilometrov dosega. Podrobno smo ga opisali po prvem razkritju in na prvih testnih vožnjah.
Svetovni luksuzni avto leta 2023 je postal lucid air – avto, ki me je na prvih testnih vožnjah novembra lani v Los Angelesu naravnost sezul. Gre za kupejevsko oblikovano luksuzno limuzino prav takšnih mer. Dolg je 4,98 metra, v medosje meri tri metre, v višino pa le 1,41 metra. V dno karoserije ima vgrajeno baterijo zmogljivosti 113 kilovatnih ur, ki omogoča 837 kilometrov dosega med polnjenji. Dva elektromotorja pa v različici grand touring ponujata 588 kilovatov oziroma 800 konjskih moči. Performance ima celo več kot tisoč konjev.
Svetovni športni avto leta 2023 je prav tako električen – to je kia EV6 GT s kar 585 električnimi konji in osupljivimi zmogljivostmi. Po prvi izkušnji s to kio sem zapisal, da me je pričakala v elegantni srebrni barvi, z lepimi 21-palčnimi kolesi in zelenimi zavornimi čeljustmi je delovala kot lepo opremljen EV6 s paketom GT line. Obenem pa z nobeno, ampak res z nobeno podrobnostjo ni razkrivala, da se v njej skriva kar 585 električnih konjev in 740 newtonmetrov navora, ki lepi korejki dajejo značaj domine.
Izkušnja 585 električnih konjev
Postanek in poln plin z mesta. EV6 GT se odzove naravnost sadistično – grobo me potisne v naslonjalo školjkastih sedežev in pospešuje tako odločno, da je težko slediti elektronskemu merilniku hitrosti in še dogajanju na cesti. Hkrati, na dobrem in suhem asfaltu, tudi delčka energije ne pretopi v morebiten zdrs koles in kurjenje 21-palčnih gum. Vso moč prenese na asfalt, pri pospeševanju na ravnem in iz ovinka, za kar poskrbi tudi elektronika za nadzor zdrsa in stabilnosti. Enako voljno se odzovejo tudi zavore, 380-milimetrski diski s štiribatnimi čeljustmi, ki jih v družini EV6 ponuja le različica GT.
Svetovni mestni avto leta 2023 pa je postal citroën C3. Mestni avto, ki je vstopil na svetovne trge. Po besedah predsednika uprave Citroëna Thierryja Koskasa se je C3 poleg v Evropi dobro zasidral še v Indiji, Aziji in Južni Ameriki. C3 po njegovih besedah združuje močan in moderen dizajn, poleg tega pa ponuja še visoko raven udobja, povezljivosti in tehnologije, ki jo kupci v teh regijah pričakujejo.