Prodaja avtomobilov v Sloveniji: statistično dolgočasno, v resnici pa izjemno leto 2022
Lani je bilo v Sloveniji prvič registriranih 46.339 novih osebnih avtomobilov, kar je dobrih 14 odstotkov manj kot predlanskim; a gre le za statistiko, ki v tem primeru pove zelo malo; v podrobnem zapisu razkrivamo ozadje številk
Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.
Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.
Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.
Pred pisanjem je smiselno prebrati
pravila foruma.
Uredništvo Finance.si bo po svoji presoji sporna sporočila izbrisalo
in po potrebi posameznim avtorjem odvzelo možnost pisanja.
Opozorilo: po
Kazenskem zakoniku KZ-1
je posameznik kazensko
odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti
ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe.
Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil,
če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance Live je za registrirane uporabnike brezplačen. Prijavite ali registrirate se lahko spodaj.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Pisanje v forum je na voljo samo naročnikom Financ.
Leta 2022 avtomobilski trgovci zlepa ne bodo pozabili. Kupci najbrž tudi ne. Prodaja oziroma število registracij se je statistično zmanjšalo, dejansko pa je prodaja zrasla, saj se je zmanjšal izvoz. Močno so zrasle cene vozil, v povprečju celo za 31 odstotkov. Trg so zavirale zamude pri dobavah. Prodajna uspešnica pa so bili spet športni terenci, ki so zasegli sedem od desetih mest v prvi deseterici najbolje prodajanih modelov. Volkswagen T-roc (na sliki) je pristal na drugem mestu, najvišje mesto mu je preprečila zgolj sestrična škoda octavia.
Foto: Volkswagen
V nadaljevanju:
Leto 2022 je bilo za avtomobilske trgovce v Sloveniji dvolično. Če sodimo zgolj po statistiki, je bilo izrazito negativno. Po slabem letu 2021 je bilo leto 2022 še slabše. Z le 46.339...
Za dostop registrirajte uporabniško ime ali pa se prijavite, če ime že imate.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Le štiri znamke si v razredu električnih avtomobilov skupaj režejo 52 odstotkov prodaje. Tesla je bila najbolj uspešna z 292 avtomobili, sledijo Renault z 238, Volkswagen z 216 in Škoda s 159 avtomobili.
Zbrali smo 12 športnih terencev C-razreda, temeljito analizirali cene in jih primerjali s podobnimi avtomobili leta 2017. Za koliko so se spremenile cene, za koliko popusti in kakšni so danes dobavni roki?
Kia bo električne avtomobile v Evropi začela izdelovati leta 2025. Sprva bi v Evropi izdelovali manjšega križanca (predstavitev v letu 2024) in kompaktni petvratni model, ki bo na trg prišel do leta 2025. S tem bodo začeli serijo predstavitev novih električnih vozil, saj nameravajo v letu 2027 trgu ponujati kar 14 različnih električno gnanih modelov.
Prodaja avtomobilov v Evropi, in s tem tudi v Sloveniji, se počasi postavlja na noge. A predvsem pri nas smo še daleč od številk, ki so jih bili prodajalci vajeni v predkoronskem času. Čeprav je slovenski trg majhen, pa velja za zanimiv vzorčni primer, kar potrjujejo tudi veliki avtomobilski proizvajalci.
Prehitro slovo od bencinskih in dizelskih avtomobilov bi lahko imelo uničujoče posledice za panogo, opozarja evropski komisar za notranje trge Thierry Breton.
(Intervju) Jaka Kavčič, generalni direktor Emil Frey Avtocentra, o zahtevnosti in navadah slovenskega kupca, spremembah na trgu avtomobilov, cenah, elektriki, športnih terencih in dizelskih motorjih
S prenosom proizvodnje evropskih in ameriških avtomobilskih znamk na Kitajsko ter prodorom kitajskih znamk bo leta 2025 po napovedi PwC prišlo do zasuka blagovne menjave med Kitajsko in Evropo.
Čedalje večje razlike v proizvodnih stroških med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem dodatno upočasnjujejo prehod na elektromobilnost. Trenutno je proizvodnja električnega vozila dražja kot klasičnega.