Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Ekskluzivni petek: mercedes-AMG SL - avtomobilska erotika danes in pred 65 leti

Kako se pelje novi roadster mercedes-AMG SL 63 4Matic+ in ceno 205 tisoč evrov in kakšen je v primerjavi s slovitim predhodnikom iz leta 1957.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.12.2022 21:01
Dopolnjeno: 16.12.2022 14:31
Čas branja: 6 min
Ekskluzivni petek: mercedes-AMG SL - avtomobilska erotika danes in pred 65 leti
Novi SL se je vrnil k čistim potezam, karoserijskim razmerjem pravega roadsterja in športnemu značaju, ki je bil v prejšnjih modelih nekoliko prikrit. Foto: Miloš Milač

Pred kratkim smo okusili sedanjost vetrnjaštva oziroma roadsterstva v najlepši obliki, za volanom novega mercedesa-AMG SL 63 4Matic+. Kako je nanj vplivala digitalizacija, kako okoljski predpisi in kaj sploh še ima skupnega s slovitim predhodnikom iz leta 1954 oziroma 1957, kakršna je bila letnica našega testnega primerka prve generacije?

Težki časi

Časi so za kabriolete, tudi roadsterje (to so bolj športni, le dvosedežni in namensko zasnovani kabrioleti), slabi. S trga jih preganjajo okoljski predpisi, digitalizacija, hibridizacija in tudi povpraševanje po njih. Nemška znamka vseeno nadaljuje tradicijo roadsterja, ki ima korenine v letu 1954 in po desetih letih, po letu 2012, predstavlja nov model.

Niso odpihnili legende

Nekatere legende vseeno še živijo. Med njimi je SL – Mercedes-Benzov roadster, ki se je v zadnji izdaji preselil v športni oddelek AMG, zato nosi ime mercedes-AMG. Dobil je tudi dvolitrski štirivaljni stroj, ki je okoljsko čistejši in z 280 kilovati vseeno dovolj mišičast. Mi pa smo vozili klasika – AMG SL 63 4Matic+, ki pomeni, da je pod dolgim prednjim pokrovom štirilitrski V8.

Na njegov preizkus smo odleteli v Los Angeles in zavili na slovito cesto Angeles Crest na severu mesta, kjer je asfalt tudi v zimskem času suh in topel ter odlično oprijemljiv, temperature pa primerne za vožnjo z odprto platneno streho.

Kaj je novega pri roadsterju, ki obleko v povprečju menja le na vsakih deset let? Tako rekoč vse. Novi SL je večji (4,7 metra) in težji, saj zdaj tehta že 1,97 tone. To so sicer slabe napovedi za športnost, ki jo obljublja AMG, a rezultat za volanom je drugačen.

Novi SL se oblikovno in po zasnovi vrača v daljno preteklost, ko je sloviti model stavil predvsem na športnost, nato pa se je v drugi, tretji in poznejših generacijah prelevil v zelo hiter in udoben roadster, torej v gran turismo.

Zmes klasike in sodobnosti v kabini

Novi SL preteklost obuja z dolgim motornim pokrovom, kratko kabino in zadkom, zelo nizkim težiščem in kabino, ki je bolj športna in utesnjena kot v zadnji generaciji. Krom na prednjem delu zamenjuje športna črnina. Zvezda je danes na ravni podlagi, a je večja kot kadarkoli.

V školjkast sedež za volanom se zliješ, desno te objame že široka sredinska konzola, v roke dobiš mesnat volan s prisekanim spodnjim delom. Športno klasiko pa prekinejo digitalni merilniki, velik osrednji zaslon na dotik in ploščica za ukazovanje devetstopenjski avtomatiki med sedežema. Sodobnost in digitalnost pomeni tudi samoučljiv sistem za govorne ukaze MBUX, navigacijo s 3D-prikazom in druge trike, ki so značilni za nove mercedese.

Motor renči in brca kot v preteklosti

Morda bo kdo pogrešal več klasike, a vsiljena sodobnost, razen digitalnih merilnikov, ni moteča, saj prinaša tudi številne prednosti, ki jih pričakujemo od sodobnega avtomobila. Predvsem pa SL ne jemlje športne duše, ki je v zadnji generaciji še bolj izrazita kot v prejšnji. Motor iz vrha ponudbe, štirilitrski V8 z dvema turbo polnilnikoma, 430 kilovati oziroma 585 konjskimi močmi in 800 newtonmetri navora je namreč športnik prve vrste. Oglasi se z glasnim in globokim ropotom. V mestnem tempu dobrovoljno grmi in se pripravlja, da zadiha na polno. Na odprti cesti ga spustim z vajeti. Poln plin in športni program grobo zmečeta prestave iz šeste vse do druge, V8 zarenči in dvotonskega roadsterja izstreli, kot bi tehtal polovico manj.

Z mesta do stotice se SL 63 4Matic+ izstreli v 3,6 sekunde, največja hitrost je 315 kilometrov na uro.

Prestave ročno menjam z obvolanskimi uhlji, vmesni plin povzroča prave bencinske in tudi primerno glasne eksplozije ob vsaki menjavi, SL pa vsakič sproti brutalno zareže v ušesa in pritisne telo ob naslonjalo ozko ukrojenega športnega sedeža.

Zavijem še med zavoje slovite kalifornijske ceste, SL dobro skriva veliko maso, z učvrščenim podvozjem se zdi, da v popolnosti diha s cesto in se nagiba le po milimetrih. Na izhodih iz zavoja podivja, a ga pri tem umirja skrbno nadzorovan prenos moči na vsa štiri kolesa, pred zavoji pa zavore, tudi po petem in šestem grobem zaviranju, še vedno odločno prijemljejo.

Gremo v preteklost, v leto 1957

Vozniška izkušnja, ki je primerljiva s še bolj športnim AMG GT, a v malo sodobnejši obliki z več digitalizacije. Vsekakor pa je novi SL ohranil veliko duha, ki ga je med kupce poslal s prvo generacijo, rojeno leta 1954, ki danes z modeli 300 SL s platneno streho dosega ceno več kot milijon evrov, s krilnimi stranskimi vrati (SL 300 gullwing) pa celo več kot šest milijonov evrov.

Enega takšnih sem leta 2012 spoznaval v španski Marbelli. Tam me je čakal srebrn SL 300 letnika 1957, ki se mi je v živo zdel še lepši kot na plakatih, koledarjih in v maketi razmerja 1 proti 24 na moji polici. Neskromni boki starodobne pločevinaste lepotice so se razkrili, kot je to nekdaj znala Marilyn Monroe, bahavo, a okusno.

Avtomobilska erotika, odeta v krom

Veliki kosi kroma, poželjiv zadek, ki potisne v kot tudi sodobne umetnine Roberta Lešnika, in originalnost, ki bi jo bilo greh neposredno posnemati. Posebno poglavje je vožnja tega starodobnika, ki je kljub priletnosti še precej živahen, a 215 konjev, ki poganjajo 1.300 kilogramov suhe teže, prinaša zadovoljstvo druge vrste.

Šestvaljnik grmi tako zdravo, da ga je veselje poslušati. Z obrobja Marbelle ga poženemo med zavoje počasi in spoštljivo, motor uboga in se odziva, nič kaj brutalno, a voljno in tako čudovito iskreno. Prepihu v motornih glavah se pridruži vihar okoli glav, v zavojih čutim vsak kamenček in cestno razpoko pod kolesi, težaški volan ter počasen in trmast menjalnik zahtevata polno pozornost. S tem avtom se moraš zliti, potem uživaš, moraš ga spoštovati, drugače ti pokaže zobe.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
SEEnergy 2024 - največji B2B dogodek na temo energetike v JV Evropi

Energetski prehod EU v nizkoogljično družbo – eden največjih projektov samostojne Slovenije – močno spreminja tržne razmere na...

FINANCE
Avto
AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1
Avto
AvtoAndraž Zupančič AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1 3

V Affalterbachu ne poznajo šale. Pravzaprav je nikoli niso, kajti to, kar so postavili na kolesa, je vedno znova navduševalo ljubitelje avtomobilov. A top pot so šli še korak dlje. Mogoče celo najdlje doslej. Avtomobil presežkov nosi ime C63 S AMG in ob njem lahko marsikdo ostane brez besed.

FINANCE
Avto
Mercedesov električni orjak - EQE SUV s 590 km dosega in močjo do 687 konjev
Avto
AvtoAnže Jamnik Mercedesov električni orjak - EQE SUV s 590 km dosega in močjo do 687 konjev 3

EQE SUV je tehnični dvojček limuzine EQE in ponuja malo manjše mere, za odtenek manj razkošja in nižjo ceno od EQE SUV z vrha ponudbe.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
PMM
Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno 7

Osnovni EQE 350+ na slovenski trg prihaja z baterijo z izboljšanim toplotnim menedžmentom, porabo le 15,9 kilovatne ure na sto kilometrov in bogatejšo serijsko opremo, zato je nekaj dražji kot v Nemčiji.

FINANCE
Avto
Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu
Avto
AvtoUroš Božin Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu

Na testu nas je razvajal karavanski mercedes C, ki bolje kot kadarkoli pokaže, kaj vse zmorejo današnji avtomobili in česa čez nekaj let ne bodo več

FINANCE
Avto
Mercedesi EQB 250, 300 4matic in 350 4matic: od izjemne energijske učinkovitosti do zabave
Avto
AvtoMiloš Milač Mercedesi EQB 250, 300 4matic in 350 4matic: od izjemne energijske učinkovitosti do zabave 3

EQB 250 izpolni večino želja, EQB 300 4matic dodaja vsestranskost štirikolesnega pogona, EQB 350 4matic pa zabavo, saj se do stotice izstreli v le 6,2 sekunde.

FINANCE
Avto
V času mizerne prodaje Slovenci planili po najdražjih avtomobilih
Avto
AvtoUroš Božin V času mizerne prodaje Slovenci planili po najdražjih avtomobilih 9

Zaradi težav v proizvodnji je bilo registriranih manj množičnih avtov in vse več električnih ter avtomobilov najvišjega cenovnega razreda.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.