Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Letos smo si za nove avte sposodili 14 odstotkov več, za rabljene pa 35 odstotkov več denarja kot leta 2020

Cene rabljenih vozil so se v zadnjih dveh letih zaradi omenjenih dejavnikov tako stalno dvigovale, v zadnjem času pa se rast cen umirja, pravi direktor Summit Leasinga Mitja Otorepec

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.10.2022 21:00
Dopolnjeno: 27.10.2022 08:47
Čas branja: 5 min
Letos smo si za nove avte sposodili 14 odstotkov več, za rabljene pa 35 odstotkov več denarja kot leta 2020
"Zamude pri dobavi novih vozil povzročajo, da se stranke, ki niso pripravljene čakati na dobavo novega, raje odločajo za nakup rabljenega oziroma malo rabljenega vozila. To opažamo tudi pri nas, saj v zadnjih letih sklepamo več financiranj za rabljena kot nova vozila," pravi direktor Summit Leasinga Mitja Otorepec.

Analiza lizinškega trga je vselej dober kazalnik širšega dogajanja na trgu, saj je lizing še vedno najpogostejša oblika financiranja nakupa avtomobila. Mitja Otorepec, direktor ene največjih lizinških hiš pri nas Summit Leasinga, nam je osvetlil, kaj se dogaja s cenami novih in rabljenih vozil, kakšen je delež financiranja, kakšne avtomobile kupujemo Slovenci, zakaj je operativni lizing za slovenska podjetja tako nezanimiv in ali je kasko pri lizingu res obvezen.

Med podatki, ki nam jih je Otorepec razkril v pogovoru, izstopa skupna financirana vrednost, ta se je pri novih vozilih v zadnjih dveh letih v povprečju zvišala za 14 odstotkov, pri rabljenih pa za 35 odstotkov. Cene avtomobilov so v tem obdobju sicer poskočile za 10 (novi) oziroma 15 odstotkov (rabljeni), pravi Otorepec. Razliko med tema podatkoma pa bi lahko pripisali manjšemu pologu in posledično večjemu deležu financiranja. Prodaja avtomobilov, vsaj novih, se namreč v tem času ni povečala.

Kaj so omejitve pri dobavah vozil in rast cen prinesle lizinškemu trgu, kako se kažejo pri številu sklenjenih pogodb v Summit Leasingu?

Zamude pri dobavi novih vozil povzročajo, da se stranke, ki niso pripravljene čakati na dobavo novega, raje odločajo za nakup rabljenega oziroma malo rabljenega vozila. To je vplivalo tudi na rast financiranja rabljenih vozil. Te spremembe opažamo tudi v Summit Leasingu, saj v zadnjih letih sklepamo več financiranj za rabljena kot nova vozila.

Cene rabljenih vozil so se v zadnjih dveh letih stalno dvigovale, vendar v zadnjem času opažamo, da se s postopno normalizacijo poslovanja tudi rast teh cen počasi umirja.

Različne omejitve v obdobju zadnjih dveh let so imele največji vpliv predvsem na željo kupcev po mobilnosti, zato se je povečalo financiranje vozil nižjega in srednjega razreda, v tem letu pa opažamo rast povpraševanja tudi v višjih razredih.

Po podatkih LeaseEurope se je lani delež podjetij v skupni masi financiranja vozil povečal s 45 na 55 odstotkov. Kakšen je trend v Sloveniji?

Vse do leta 2019/2020 se je v Sloveniji delež financiranja med fizičnimi in pravnimi osebami gibal nekje v razmerju 80/20, nato se je z zmanjšanjem povpraševanja podjetij za kratek čas razmerje spremenilo še bolj v korist fizičnih oseb (85/15), v zadnjem letu pa je s povečanjem povpraševanja podjetij spet prešlo na prejšnjo raven.

Pri nas je delež tako imenovanih fleet poslov oziroma prodaj večjih količin vozil podjetjem, ki so v Evropi pomemben delež financiranih vozil, precej omejen. Poleg tega pa k razmeroma majhnemu deležu podjetij še dodatno prispeva skrajno neugodna obdavčitev službenih vozil za uporabo v zasebne namene. Izjema so le električna vozila.

Zgolj za primerjavo: tudi javni sektor v Sloveniji ne izkorišča možnosti sprostitve finančnih sredstev s financiranjem voznega parka, kot to počnejo na Hrvaškem, kjer so praktično vsa vozila javne uprave financirana z lizingom.

Koliko stara vozila še financirate? Nekatere hiše menda omogočajo najem tudi brez kaska, kako je pri vas?

Pri financiranju rabljenih vozil je v Summit Leasingu pomembna tudi starost vozila, ki ob izteku financiranja ne sme presegati 15 let. Načeloma pri vseh lizingih zahtevamo ustrezno zavarovanje vozila, v posameznih primerih, z upoštevanjem bonitete stranke in drugih okoliščin, pa se lahko izjemoma odločimo tudi drugače.

Za koliko se je zvišala končna vrednost vozil v financiranju, kako se giba delež financirane vrednosti od leta 2020?

Na slovenskem trgu lizinga se je v omenjenem obdobju skupna nabavna vrednost novih vozil (podatki za prvo polletje) v povprečju zvišala za 14 odstotkov, na 317 milijonov evrov, rabljenih pa za 35 odstotkov, na 250 milijonov evrov. Za podoben odstotek se je zvišala tudi financirana vrednost vozil tako pri novih kot rabljenih vozilih.

V našem portfelju so vrednosti zrasle za 21 odstotkov pri novih in 40 odstotkov pri rabljenih vozilih. Sta pa, tako kot na celotnem trgu, odstotka zvišanja pri nabavni in financirani vrednosti novih in rabljenih vozil enaka.

Povprečne vrednosti vozil na slovenskem lizinškem trgu so se po naši oceni pri novih vozilih v financiranju zvišale za 10 odstotkov, vrednosti rabljenih pa za 15 odstotkov, kar velja tudi za financirano vrednost. Na tem področju so se vrednosti v Summit Leasingu gibale drugače kot na celotnem trgu, in sicer se je nabavna vrednost novega vozila zvišala za 12 odstotkov, rabljenega pa za 14 odstotkov. Podobna odstotka pa ugotavljamo tudi pri zvišanju financirane vrednosti.

Dvig preostanka vrednosti je lizinškim podjetjem omogočil doseganje izrednih dobičkov. Kakšne ste unovčili v Summit Leasingu?

Preostanek vrednosti je značilnost operativnega lizinga oziroma poslovnega najema. V praksi stranka plačuje dejansko uporabo ter s tem povezano znižanje vrednosti vozila zgolj za čas najema, in ne za celotno nakupno vrednost vozila.

Z vidika dogajanja na trgu rabljenih vozil v zadnjih letih, kjer so cene rabljenih vozil zrasle, tako obstaja teoretična možnost dodatnega zaslužku v primeru, da je vozilo ob izteku najema vredno več od s pogodbo določenega preostanka vrednosti. Poudarjam pa, da je pravega operativnega lizinga v Sloveniji izredno malo, uporablja se predvsem za testna vozila.

V Summit Leasingu imamo v portfelju zanemarljiv delež takih operativnih lizingov, tako da se s spreminjanjem ostankov vrednosti ne srečujemo. Bi pa predvidoma ta možnost lahko obstajala pri družbah, ki so specializirane za tovrstne posle.

Za koliko odstotkov ste popravili preostanek vrednosti pri trenutnih pogodbah, kaj pričakujete v letu 2023?

Pri sklepanju novih poslov stalno spremljamo dogajanja na trgu in tako tudi sproti prilagajamo preostanke vrednosti vozil. V času trajanja lizinške pogodbe pa preostankov vrednosti ne spreminjamo.

Je imel dvig cen katere druge učinke?

Opažamo, da se je ročnost finančnih pogodb rahlo podaljšala, in sicer bolj pri rabljenih kot novih vozilih.

Kako pogosti so električni avtomobili?

V našem portfelju imajo majhen delež, čeprav je opaziti rahlo povečanje zlasti v zadnjih dveh letih.

Kakšen pa je posel s financiranjem gospodarskih vozil?

Financiranje lahkih komercialnih vozil je v naši ponudbi že od ustanovitve podjetja, s financiranjem tovornih oziroma težkih komercialnih vozil, avtobusov in podobnih vozil pa smo se pred leti začeli aktivneje ukvarjati s posebej za ta namen ustanovljenim oddelkom. Po pridružitvi bančni skupini smo se namreč v ta segment usmerili predvsem z željo, da njihovim strankam omogočimo financiranje tovrstne opreme tudi z lizingom.

Seveda pa je tudi na tem področju situacija glede dobav novih oziroma povpraševanja po rabljenih vozilih v zadnjih let podobna kot pri osebnih in lahkih komercialnih vozilih, vendar opažamo, da se stanje postopno izboljšuje.

Kako napreduje vaš poslovni najem z vključenimi storitvami?

Poslovni najem brez vključenih storitev ali z njimi se sklepa na podlagi individualne obravnave, pri čimer je obseg vključenih storitev odvisen od potreb oziroma želja posameznega kupca oziroma podjetja. Obseg oziroma povpraševanje je zelo omejeno, in sicer predvsem zato, ker s spremembo zakonodaje z računovodskega vidika ne omogoča več prednosti v primerjavi z drugimi oblikami financiranja. Poleg omenjenega pa na slovenskem trgu tudi ni veliko podjetij, ki bi se odločala za to obliko financiranja.

Letos ste od Daimlerja prevzeli lizinško podjetje na Hrvaškem, kako se odvija posel?

Res je, aprila smo od skupine Daimler uspešno prevzeli hrvaško podjetje, ki se je pred tem ukvarjalo izključno s financiranjem vozil trgovcev in kupcev Mercedes-Benza na hrvaškem trgu. Po prevzemu smo podjetje preimenovali v Mobil Leasing in začeli proces reorganizacije.

Z reorganizacijo oziroma prilagoditvijo poslovnih procesov bomo namreč tako partnerjem, torej trgovcem z vozili, kot končnim strankam pri nakupu osebnih, lahkih in težkih komercialnih vozil ponudili celostno finančno storitev. Obenem smo začeli uvajati druge spremembe, saj želimo financiranje ponuditi tudi drugim blagovnim znamkam vozil in njihovim kupcem.

Kljub omenjenim spremembam pa še vedno ostajamo ekskluzivni finančni partner skupine Mercedes-Benz na Hrvaškem, in sicer pod blagovno znamko Mercedes-Benz Financiranje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

Moje finance
Nakup
Nakup avta za 20 tisočakov: kako sem se ga lotila in kaj vse sem doživela
Moje finance
Pameten nakupNina Simič Nakup avta za 20 tisočakov: kako sem se ga lotila in kaj vse sem doživela

Naj že na začetku povem, da me je avto na koncu stal 26 tisoč evrov

FINANCE
Avto
O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov
Avto
AvtoMiloš Milač O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov 1

(Intervju) Jaka Kavčič, generalni direktor Emil Frey Avtocentra, o zahtevnosti in navadah slovenskega kupca, spremembah na trgu avtomobilov, cenah, elektriki, športnih terencih in dizelskih motorjih

FINANCE
Prevozi
Težja vozila so ta hip v boljšem položaju kot lahka gospodarska
Prevozi
PrevoziAndraž Zupančič Težja vozila so ta hip v boljšem položaju kot lahka gospodarska

Prodaja oziroma dobave lahkih gospodarskih vozil v Sloveniji so letos zdrsnile za četrtino, dobave tovornih pa so se povečale za 2,8 odstotke.

FINANCE
PMM
V Slovenijo vstopa Free2Move, nov ponudnik najema vozil
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostAndraž Zupančič V Slovenijo vstopa Free2Move, nov ponudnik najema vozil

Free2Move je globalna znamka različnih rešitev mobilnosti, ki sodi pod okrilje Stellantisa. Zdaj se bo mreži pridružila tudi Slovenija, a sprva še v malce okrnjeni obliki. Slovenski uporabniki bodo najprej lahko uporabljali storitve kratkoročnega klasičnega najema vozila, sčasoma pa bodo ponudili še druge storitve.

FINANCE
Dražbe
Nemški športni terenci na dražbi: najprej jih je zasegla hrvaška policija, zdaj so lahko vaši
Dražbe
DražbeAleš Perčič Nemški športni terenci na dražbi: najprej jih je zasegla hrvaška policija, zdaj so lahko vaši

Naprodaj sta dva Mercedesova športna terenca CLS in Audijev Q8. Kakšno je stanje vozil in kakšna je cena?

FINANCE
Avto
Podjetja, kot je Astrazeneca, spreminjajo načrte tudi slovenskih upravljavcev voznih parkov
Avto
AvtoMiloš Milač Podjetja, kot je Astrazeneca, spreminjajo načrte tudi slovenskih upravljavcev voznih parkov 3

Podjetja vse bolj skrbi ogljični odtis voznega parka in celotne verige dobaviteljev, zato se korenito spreminja vozni park evropskih in slovenskih lizinških podjetij in upravljavcev voznih parkov

FINANCE
Prevozi
Evropski tovorni promet v številkah
Prevozi
PrevoziMatko Jović Evropski tovorni promet v številkah

Tovornjaki, dostavna vozila in avtobusi so pomembni za delovanje ne le gospodarstva, ampak tudi družbe kot celote. Po evropskih cestah vsak dan vozi skoraj 40 milijonov gospodarskih vozil.

FINANCE
Prevozi
Kako je v japonski ladjedelnici pred 90 leti zrasel azijski velikan
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik Kako je v japonski ladjedelnici pred 90 leti zrasel azijski velikan

Fuso ima v svoji ponudbi celostno paleto gospodarskih vozil - lahke, srednje in težke tovornjake ter avtobuse -, vključno z industrijskimi motorji pa je znamka prisotna na več kot 170 trgih po vsem svetu.