Honda zadnja leta obuja legende preteklosti. To je storila z africo twin, to zdaj dela z malim hornetom, ki se je leta 2013 umaknil s trga in svoje poslanstvo prepustil CB650F. In s čim bo pičil novi hornet? Z ostro obliko, majhno maso, navorom vrstnega dvovaljnika in ceno 8.390 evrov, ki je v časih visoke inflacije precej ugodna.
Honda se s hornetom, novi ima ime CB750 hornet, vrača na svoje začetke v daljno leto 1998, ko je predstavila majhen in nabrit naked motocikel, ki je bil dostopen skoraj vsakomur. To filozofijo prenaša na novi model, ki je logičen, a vseeno precej drugačen naslednik zadnjega horneta, ki je bil na trgu med letoma 2007 in 2013.
Več oblikovne ostrine …
Oblikovno novinec ponuja več ostrine, denimo zašiljeno prednjo luč s plastično obrobo, posodo za gorivo, ki s stransko obliko spominja na sršenovo krilo, ličen izpuh na desni strani motocikla ter jeklen cevni okvir v drugi barvi kot plastike in posoda za gorivo. Glede na zasnovo nakeda, ki oblikovalcem ne pušča ravno veliko svobode, je novi hornet svež in igriv.
Takšen bo tudi v vožnji, obljubljajo Hondini inženirji, temu pa vsaj v teoriji pritrjujejo tudi številke.
... in motorne uporabnosti vrstnega dvovaljnika
Novi hornet ima denimo največji stroj doslej – popolnoma nov 755-kubični vrstni dvovaljnik, ki je pretrgal serijo štirivaljnikov v prejšnjih hornetih. Po moči sicer zaostaja za hornetom letnika 2013, saj zmore le 67,5 kilovata (92 konjskih moči), kar je deset konjev manj.
Ga pa pošteno prehiti pri navoru, ki seže do 75 newtonmetrov pri 7.250 vrtljajih. Štirivaljni hornet je dosegel 11,5 newtonmetra manj navora pri več kot treh tisočakih višje. Dvovaljni hornet CB750 se tudi vrti manj, največjo moč doseže pri 9.500 vrtljajih, a se vseeno uvršča med močnejše in višje vrteče dvovaljnike v srednjem razredu.
Najboljše razmerje med maso in močjo v razredu
Poleg tega predhodnika prekaša v razmerju med močjo in maso, saj s tekočinami vred tehta le 190 kilogramov oziroma 13 manj kot prejšnji hornet. Razmerje med močjo in maso je po Hondinih zagotovilih celo najboljše v razredu. Ker je v medosju krajši za 15 milimetrov (1.420 milimetrov), zagotavlja še večjo okretnost in igrivost v zavojih. Sedež pa je s 795 milimetri višine primeren tudi za kratkonoge voznike in voznice, ki na višjih motociklih redno iščejo trdna tla pod nogami.
Prednje vilice so Showine, zasnove upside-down, zadnji blažilec je nastavljiv v petih stopnjah, zavorne čeljusti pa spredaj grizejo v 296-milimetrski dvojni, zadaj pa v 220-milimetrski enojni disk.
Posoda za gorivo sprejme solidnih 15,2 litra bencina, kar bo pri porabi dobre štiri litre zadoščalo za 340-kilometrski doseg med polnjenji.
Veliko serijske elektronike
Novinec je serijsko opremljen še z elektroniko, ki nadzira tri različne vozne programe, podajanje navora in moči na zadnje kolo, delovanje zavor in omejuje dvigovanje prednjega kolesa pri pospeševanju.
Instrumentna plošča iz tekočih kristalov (TFT) diagonale petih palcev ponuja kopico informacij, prednji in zadnji žaromet pa sta v LED-tehniki.
Dodatna oprema, paketi
Popotniki bodo horneta lahko opremili s poltrdimi stranskimi in zadnjim kovčkom. Obenem bodo lahko izbirali med tremi paketi opreme. Sport pack bo ponudil quickshifter (sistem za prestavljanje brez sklopke), prednji vetrobran, pokrov zadnjega sedeža in športne stopalke za sopotnika. Style pack prinaša nekaj prestiža in lepote v obliki uteži krmila in lepšega zgornjega dela, zaščite posode za gorivo, nalepk za kolesa in bočnih zaščit. Touring pack pa horneta spremeni v popotnika s serijskimi nosilci za kovčke, zadnjo torbo in torbo za posodo za gorivo.