(Miloš živi trajnostno, 15. del): Koliko stane polnjenje električnega avta, če elektriko proizvedeš s sončno elektrarno
Poraba električnega mercedesa EQA 250 se je v toplih mesecih spustila na 16,9 kilovatne ure, doseg pogosto presega tovarniških 424 kilometrov. Odlično dela tudi sončna elektrarna, z 8,1 megavatne ure v prvi polovici leta za 21 odstotkov presega napovedi.
Dvakrat mesečno pošiljamo aktualno vsebino v vaš e-poštni nabiralnik.
Časnik Finance bo vaše podatke skrbno hranil in uporabljal samo za pošiljanje biltena. Odjavna povezava se nahaja na dnu vsakega biltena. S potrditvijo se strinjate s politiko zasebnosti Časnika Finance.
Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času
Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.
Z mercedes-benzom EQA 250 smo v prvih štirih mesecih prevozili 9.500 kilometrov. Povprečna poraba je bila v zimskem času 21 kilovatnih ur, v zadnjih dveh mesecih pa 16,9 kilovatne ure, kar je celo manj od tovarniških napovedi. Bilanca porabe trenutno kaže 18,9 kilovatne ure. Če bi ga polnil le na domači polnilnici, bi me 9.500 kilometrov stalo 190 evrov. Nekaj polnjenj na hitrih javnih polnilnicah pa je strošek dvignilo nad 230 evrov. Doseg EQA v zadnjih dveh mesecih presega 400 kilometrov med polnjenji.
Foto: Miloš Milač
V nadaljevanju:
Analiza proizvodnje domače 12-kilovatne elektrarne in stroškov z električnim avtom:
- Koliko elektrike je proizvedla 12-kilovatna sončna elektrarna v prvi polovici leta v primerjavi z napovedjo?
- Koliko me stane mesečni najem elektrarne z zavarovanjem in prispevki, koliko kilovatna ura?
- Kakšna je poraba električnega mercedesa EQA 250 v toplejših mesecih, kakšen je doseg baterije z zmogljivostjo 66,5 kilovatne ure?
- Izračunali smo točko preloma električnega in dizelskega avta po zadnjih spremembah cen energentov.
Za dostop registrirajte uporabniško ime ali pa se prijavite, če ime že imate.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Mercedes-benz EQS 580 je pravi električni požiralec avtocest. Z njim smo v dveh dneh na elektriko prevozili 1.700 kilometrov. Kakšna je bila izkušnja, kakšni časi polnjenja v obdobju, ko so turisti zavzeli avtoceste?
Po francoskem podeželju smo se zapeljali z električnim renaultom kangoojem druge generacije. Ta prinaša večjo baterijo in doseg, več sodobnosti in kopico drugih novosti, ki mu dajejo večjo uporabno vrednost od prvega.
Od 1. junija boste na mreži Gremo na elektriko za kilovatno uro električne energije plačali pet centov več, kar pomeni 80 centov več za vsakih sto prevoženih kilometrov z mestnim električnim avtom