Volkswagen ID. 5 smo prvič podrobno spoznali pred mesecem dni. Včeraj pa je kupejevski SUV z zgolj električnim pogonom zapeljal tudi na slovenska tla. Njegova cena se giblje med 51 in 61 tisoč evri, letos bo zapeljal v sto, prihodnje leto pa v 200 slovenskih garaž, napovedujejo pri Porscheju Slovenija.
Volkswagen vedno znova poudarja, da je njihova modelna paleta namenjena predvsem ohranjanju vrednosti vozila in vsakodnevni uporabnosti, a dosegljivost »za vsakogar« postaja tudi s sedanjimi električnimi modeli čedalje bolj vprašljiva. Nič drugače ni z novim ID.5, ki naj bi utelešal tudi nov pogled kupcev na štirikolesno mobilnost.
Na voljo le z najmočnejšo baterijo
VW ID.5 je bolj dinamična nadgradnja ID.4 in seveda v najtesnejšem sorodstvu s tem avtomobilom. Torej je zasnovan na platformi MEB, a je na voljo le z najmočnejšo baterijo zmogljivosti 77 kilovatnih ur. Ta napaja električni pogon, ki je na voljo s tremi različnimi močmi. Osnovni PRO zmore 128 kilovatov (170 konjskih moči), sledi mu pogon s 150 kilovati (204 konjskih moči), najmočnejši pa je GTX z 220 kilovati (299 konjskimi močmi). Ta je opremljen z dvema elektromotorjema, ki poskrbita za dejanski štirikolesni pogon, prvi dve različici pa imata »le« zadnji pogon.
Baterija tehta 503 kilograme in je sestavljena iz 12 modulov, en modul pa iz 24 celic. V osnovi je ID.5 opremljen s tremi voznimi profili, le bolj dinamična različica GTX s četrtim, ki, kot omenjeno, skrbi za bolj optimalen oprijem še s pogonom na sprednji osi. Prav tako pri Volkswagnu s tem modelom začenjajo fazo programske prenove in posodobitev, v prihodnje naj bi njihovi električni avtomobili štirikrat na leto dobili nov programski paket na različnih ravneh.
Vse prej kot cenovno ugoden
Zanimivost tega avtomobila je tudi samodejni sistem parkiranja, pri katerem le prvič voznik odpelje celoten manever in pri tem dobesedno »posname« celotno fazo. Sistem si tako zapomni zadnjih 50 metrov vožnje in v nadaljevanju je dovolj, da voznik vklopi sistem in vozilo samodejno (seveda še vedno z voznikom za volanom) parkira vozilo.
Cenovno se ID.5 začne pri 50.484 evrih za različico s paketom opreme pro, pro performance stane 52.123 in GTX 60.696 evrov. Po načrtih naj bi letos prodali sto primerkov ID.5, v prihodnjem letu pa 200.