Od leta 2018, ko je prišla sorazmerno pozno na trg prva generacija, pa so v Sloveniji prodali malo manj kot 600 vozil, samo letos 71, s čimer so osvojili 1,8-odstotni tržni delež.
Zaradi prenove in leta 2020 predstavljenega hibridnega pogona pričakujejo, da bodo letos kupcem lahko dobavili okoli 150 vozil (od tega 15 priključnih hibridov). Mnoge kupce pa bo razveselilo tudi dejstvo, da so ob poplavi elektrificiranih pogonov ostali zvesti bencinskim in dizelskim pogonom. Za to si Citroën vsekakor zasluži priznanje za »pogum«.
Kupci iščejo dražje različice in samodejni menjalnik
Zanimivost modela C5 aircross je tudi v tem, da se večina kupcev na eni strani odloča za boljše in bogatejše pakete opreme. »Na drugi strani pa je postal naš samodejni osemstopenjski menjalnik priljubljena izbira večine kupcev.
Kar 62 odstotkov vseh stavi na avtomatiko, zato bomo v prihodnje dizelski motor ponudili le še v kombinaciji s tem menjalnikom,« je povedal Rok Marolt, produktni vodja pri C Automobil Importu.
S prenovo je C5 aircross dobil bolj značilno sprednjo masko in tako imenovani V-svetlobni podpis pri sprednjih lučeh, dno vozila je od tal odmaknjeno 230 milimetrov.
Na splošno je zdaj avtomobil malo manj zaobljen in bolj »ostrih« potez, kupci pa bodo lahko izbirali med šestimi barvami karoserije, od katerih bodo pri štirih lahko kombinirali s črno streho.
Poleg hibrida še vedno bencinski in dizelski motor
V notranjosti je najbolj opazen nov desetpalčni osrednji zaslon, nova pa je tudi osrednja konzola s prestavno ročico, ki je zdaj pravzaprav samo drsni gumb. Tudi sicer so za model C5 aircross v Citroënu izbrali boljše materiale in naredili avtomobil še udobnejši in z nekaj več prestiža.
Prostornost tudi sicer ni bila nikoli posebej vprašljiva, v različici z naftnima motorjema prtljažnik meri od 580 do 720 litrov, priključni hibrid pa ima od 460 do 600 litrov tovornega prostora. Zadnja klop s tremi sedeži je prav tako vzdolžno pomična za 150 milimetrov.
Omenili smo že, da so ostali zvesti bencinskemu 1,2-litrskemu motorju s 96 kilovati (130 konjskimi močmi) in enako močnemu 1,5-litrskemu dizelskemu pogonu.
Cene od leta 2019 poskočile za najmanj osem tisočakov
Priključni hibrid je kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja s 133 kilovati (180 konjskimi močmi) ter 80 kilovatov močnega elektromotorja, kar je dovolj za sistemsko moč 165 kilovatov (225 konjskih moči). Samo na elektriko je možno z enim polnjenjem prepeljati do 55 kilometrov, največja hitrost pa je v tem primeru omejena na 135 kilometrov na uro.
Cene prenovljenega C5 aircross se začenjajo pri 31.600 evrih za bencinsko različico ter 33.100 evrih za dizelsko. Priključni hibrid v osnovi stane 48.500 evrov. Če pogledamo le tri leta nazaj, ko je na naš trg zapeljal C5 aircross, so cene krepko poskočile. Pri osnovnem modeli za osem, oziroma kar deset tisočakov (upoštevaje takratne popuste).