Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Kako je BMW nevede izdelal mercedesa

BMW iX je nenavaden električni stvor. Kakšen je v vsakdanu, koliko porabi in prevozi med polnjenji?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
30.05.2022 20:10
Čas branja: 8 min

BMW in Mercedes-Benz sta večna in največja tekmeca avtoindustrije. Večino časa se držita svoje filozofije, občasno pa drug drugemu skočita v zelje. V dobi elektrike se avtomobili zbližujejo. Razlike med njimi se manjšajo. Doživetja vožnje so vse bolj podobna. Ko sem električnega BMW iX vozil na predstavitvi v Nemčiji, na to nisem niti pomislil. Na testu BMW iX pa je to postalo vse bolj jasno.

Oblika je še eno redkih področij, kjer se avtomobili dobro razlikujejo. BMW iX je nekaj povsem drugačnega. Tudi danes gotovo zelo priljubljen predmet gostilniških debat. Privabi veliko pogledov, komentarjev in celo kakšen vzdih. Starejša gospa na Hrvaškem, ki je sedela ob cesti, se je čudila: »Pa šta je ovo? (Kaj pa je to?)« Soseda pa ni mogla skriti navdušenja in, kot je dejala, bi ga vzela.

Kako elektrika spreminja obliko

Elektrika spreminja vse, tudi obliko avtomobilov. Športni terenci postajajo bolj podobni enoprostorcem. Zelo lep primer je iX, pa volkswagen ID.4, škoda enyaq in audi Q4 e-tron. Svoj trebuh nosijo nižje od bencinskih ali dizelskih vrstnikov. Razlog so zajetne baterije, ki so vedno postavljene v dno. Karoserija mora biti nižja, da bi dosegli čim manjši zračni upor, manjšo porabo in večji doseg.

Občutek enoprostorca prevladuje tudi za volanom BMW iX. Sedi se nižje kot na primer v X5. Vstopanje pa je preprosto, ker so pragovi nizki. Le nove kljuke, kjer se vrata odpirajo s pritiskom na stikalo v odprtini, mi niso tako ljube kot običajne, ki jih imajo serije 3, 5 in 7.

Kot v hotelu za petičneže

Med volanom in sprednjim steklom je veliko prostora. Kabina po obliki in počutju spominja na dnevno sobo ali preddverje kakšnega petzvezdičnega hotela. Vsake oči imajo svojega malarja, druga soseda je ob pogledu v kabino dejala: »Jezus, pa to je kot v kuhinji.« Za izstopanje je treba pritisniti na stikalo. Oče ni znal izstopiti, a je po minuti odkril mehanično kljuko, ki so jo skrili nižje. Pri materialih in izdelavi nima smisla izgubljati besed. So izvrstni, počutje v kabini odlično. Sedeži so mehki in udobni, vendar ne zagotavljajo dobre bočne opore.

V kabini se ni za kaj prijeti. Na vratih ni klasičnih ročajev, tudi nad okni ni držal, ki jih pri vsej tej moči potrebuješ. Zatesnjenost je kljub oknom brez okvirjev izjemna. Ko sem zaprl vrata, se je zdelo, da sem vklopil stikalo »mute«. Volan s svojo obliko ne moti, je prav prijeten. Površine so povsod mehke, zadnji potniki pa sedijo na sedežni – zaradi višjih tal bolj pokrčeno. Prostora je na vseh sedežih veliko. Prtljažnik pa je s 500 litri povprečne velikosti manjši kot v iX3.

Na vrhu naslonjala med voznikom in sovoznikom je lesena plošča, posuta s kristali podjetja Swarovski, ki služijo kot stikala. Vse lepo in prav, vendar vrtljiv gumb dela manj intuitivno kot običajno stikalo v drugih beemvejih. Voznik med mnogimi nastavitvami izbira tudi med štirimi progami masaže. Sovoznik pa te sreče nima. Notranjost polepša še strešno okno, ki se s pritiskom na gumb zamegli.

Drvenje v dnevni sobi

Tehnično smo iX secirali že v prejšnjih člankih. Tudi tokrat smo vozili zmogljivejši xDrive50, kar pomeni skupno 385 kilovatov (523 konjev). Pospeški so impresivni. Pritisneš na stopalko za plin in vse okoli vozila se začne spreminjati. Sila, ki te potisne v fotelj, ne popušča niti nad 130 kilometri na uro. Ob pospeševanjih se dviguje tudi nos vozila. iX je v zavojih zelo sposoben, svojo maso skriva. Le malo se nagiba. Sile pa so me potiskale iz naslonjača, po kabini pa so začele leteti stvari.

Po mokri cesti je zgodba drugačna. V ostrem zavoju, ko sem preizkusil, kako se obnaša v spolzkem, se spremeni v drugačno žival. V slona na ledu. Ko orjaku spodrsne, ga je zelo težko ujeti in obvladovati. V mestu pa vožnjo olajša močna rekuperacija, to pomeni vožnja s stopalko za plin. Doživetje je kot v vesoljskem plovilu. Od kakršnegakoli dogajanja so voznik in potniki oddaljeni.

Poraba in doseg

V promocijskih materialih obljubljajo od 590 do 630 kilometrov dosega. V času testa smo s polno baterijo prevozili med 450 in 550 kilometri. iX je eden prvih električnih avtomobilov, kjer si z dosegom nisem belil glave. Številka je ob polni bateriji tako visoka in upada predvidljivo, da sem bil kar preveč samozavesten. Tako sem se nenadno na hrvaško obalo odpravil z 80-odstotno polno baterijo, nato pa sem spet malce grizel nohte. Na enodnevnem izletu seveda nisem želel polniti. Potovalni računalnik me je na poti domov prestrašil z izračunom, da ni dovolj dosega za pot do cilja. Na koncu ga je ostalo še za 40 kilometrov.

BMW iX je ob upoštevanju njegove velikosti, oblike, mase ter moči varčen stvor. Najmanjšo porabo smo izmerili na odprti cesti, kjer je znašala 18,6 kilovatne ure. V mestu se je gibala med 20 in 21 kilovatnimi urami, na avtocesti pa dobrih 26 kilovatnih ur na sto prevoženih kilometrih.

Skupna poraba na testu je bila 20,8 kilovatne ure na sto prevoženih kilometrov. Ta številka seveda ne vključuje energije, ki se izgubi med polnjenjem, in ne doseže baterije. Po raziskavi nemškega ADAC so te izgube med 10 in 25 odstotki. Če upoštevamo 16-odstotno izgubo, je poraba okoli 24 kilovatnih ur. Za avtomobil, ki ima z voznikom vred krepko več kot 2,6 tone, dobra številka. To je manj od Audijevih e-tronov, Jaguarjevega i-pacea in Mercedesovega EQC.

Težko je v nekaj stavkih strniti misli o bavarskem futuristu. Škoda, da ne ponujajo vstopne različice z večjo baterijo. Ne potrebujejo vsi 523 konjev, večje baterije pa se ne bi branil nihče. Precej pozornosti je prejel od voznikov BMW X5. Ampak, če sem povsem iskren, bi vseeno raje imel X5 z bencinskim osemvaljnikom. iX je mešanica izjemnega in nenavadnega. Izredno udoben in tih ter ob vsej masi ponuja dober doseg. Vozniško je sposoben, vendar odsoten. BMW je pozornost bolj namenil kakovosti bivanja, počutju v kabini, udobju, tišini in varnosti, to kar bi bolj pričakoval od stuttgartskih zvezd. BMW je izdelal električnega mercedesa.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

FINANCE
Avto
BMW, ki ponuja predvsem bivalne užitke
Avto
AvtoMiloš Milač BMW, ki ponuja predvsem bivalne užitke

Kandidat za managerski avto leta: BMW iX

FINANCE
PMM
Dolga pot na prvi pogled preprostega električnega poslovnega BMW
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Dolga pot na prvi pogled preprostega električnega poslovnega BMW

V tem tednu je na slovenske ceste zapeljal električni BMW i4. Poslovnež, ki veliko obeta, se na prvi pogled zdi zelo preprost. Njegova zgodba pa kaže, da je bil dolgo in skrbno načrtovan in je dejansko le čakal na pravi čas.

FINANCE
Avto
Največ BMW za zahtevano ceno
Avto
AvtoMiloš Milač Največ BMW za zahtevano ceno

Kandidat za službeni avto leta 2022: BMW serije 2 active tourer

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
PMM
BMW bo novo milijardo evrov namenil tovarni motorjev v Avstriji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW bo novo milijardo evrov namenil tovarni motorjev v Avstriji

BMW bo v tovarno južno od avstrijskega Linza do leta 2030 vložil milijardo evrov za razvoj in razširitev proizvodnje

FINANCE
PMM
BMW je povečal in elektrificiral najmanjši SUV X1
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW je povečal in elektrificiral najmanjši SUV X1

Novi BMW X1 bo bencinski, dizelski, priključnohibridni in tudi popolnoma električni.

FINANCE
Avto
Kako stlačiti 510 konjev v karavan
Avto
AvtoAndraž Zupančič Kako stlačiti 510 konjev v karavan

BMW M in 50 let. Nekaj črk, ki pomenijo veliko več kot le malce bolj športen avtomobil, ter okrogla obletnica. Toliko je namreč stara znamka BMW M, z novim M3 touring pa so odlično zaznamovali pet desetletij tradicije.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.