Avtomobilski svet se je v vseh segmentih zapodil v športne terence. Karavani v C-segmentu so zato v zadnjih letih nenehno izgubljali tržni delež. Zadnje leto pa se je upad umiril in delež stabiliziral. V tej noriji, kot kaže, še ostaja skupina racionalnih kupcev, ki še vedno želi klasične avtomobile. Morda bodo vsi tisti, za katere so limuzine premalo praktične in kombilimuzine premalo prostorne, pravo vozilo našli v karavanu. Pri Peugeotu so za takšne pripravili karavansko različico 308 SW, ki je pred dnevi zapeljala na slovenski trg.
Najnovejša zadnjica Peugeota
Naloga oblikovalcev je bila, da ohranijo zanimive linije in zmanjšajo zračni upor. Vetrobransko steklo je zato bolj nagnjeno in pomaknjeno nazaj. Francozi niso le podaljšali zadnjega previsa, daljša je tudi medosna razdalja. 308 SW je v medosju daljši slabih šest centimetrov, zadnji previs pa še za dodatnih 21 centimetrov. Prtljažnik je zato 196 litrov večji kot v kombilimuzini in meri 608 litrov. Naslonjala zadnjih sedežev so deljiva v razmerju 40 : 20 : 40. Ročice za njihovo zlaganje so namestili v kabino in prtljažnik. Pri preklopljenih zadnjih naslonjalih se prostornina poveča na 1.634 litrov.
V tem primeru je vanj mogoče položiti predmete dolžine 1,85 metra. V prtljažnem prostoru so 12-voltna vtičnica in dve odlagalni mreži. V bencinskih in dizelskih različicah je prtljažni rolo mogoče spraviti v predal pod prtljažnikom.
Kabina se s karavanskim zadkom ni spremenila. To pomeni visoko armaturno ploščo in i-cockpit postavitev armaturne plošče, kjer voznik merilnike spremlja nad volanskim obročem. V boljših paketih opreme digitalni merilniki podatke prikazujejo tridimenzionalno. Na sredini je serijski 10-palčni zaslon na dotik. Od opreme Allure so pod zaslonom še stikala i-toggles, na katerih voznik nastavi poljubno bližnjico. V vseh paketih opreme je serijska brezžična povezava z mobilnikom mirror screen. Kot še pravijo pri distributerju, se pri karavanski različici kupci radi odločajo za panoramsko strešno okno.
Električni leta 2023
Sprva bodo novega karavana poganjali bencinski in dizelski motorji ter priključna hibrida. Bencin je na voljo v jakostnih stopnjah 81 in 96 kilovatov (110 in 130 konjskih moči), dizel pa izključno s 96 kilovati. Znana priključna hibrida sistemske moči 132 (180) in 162 kilovatov (225 konjskih moči) lahko na elektriko prevozita do 60 kilometrov. V električnem načinu lahko avto doseže hitrost do 135 kilometrov na uro. Baterija s 12,4 kilovatne ure zmogljivosti je nameščena v dnu prtljažnika. Njegova prostornina je zato manjša za 60 litrov. Za 7,4-kilovatni polnilnik v vozilu je potrebno doplačilo 500 evrov. Prihodnje leto bo na trg prišla še električna različica.
Posebnosti pri dobavah ni
Karavanski 308 je od klasičnega dražji za približno 800 evrov. Z vstopnim bencinskim motorjem se v opremi active pack cene začnejo pri 22.280 evrih. Za najcenejšega dizla boste odšteli 24.320 evrov, za priključnega hibrida pa vsaj 35.620 evrov. V primeru financiranja 130-konjski bencinski SW stane 20.733 evrov, dizelski pa 21.854 evrov. Z bencinskim motorjem in bogatejšim paketom opreme allure pack ima ceno 23.203 evre, priključni hibrid z vstopno opremo active pack pa 33.303 evre. Letos jih nameravajo prodati 200, prihodnje leto pa 400. Lep delež jih bo z dizelskim motorjem. Pri dobavnih rokih posebnih težav ni, sporočajo. To pomeni med tremi in štirimi meseci čakalne dobe.