Največji Oplov športni terenec grandland je bil znan po tem, da je bil z razmerjem vsebine in cene en boljših v razredu družinskih športnih terencev, pri nas pa je do zdaj pritegnil skoraj 900 kupcev. Po štirih letih je k nam zapeljal v prenovljeni različici, poleg svežega in modernega videza pa prinaša tudi precej bogatejšo vsebino.
Če se ob prenovi vozil oblikovalci zgolj rahlo dotaknejo videza, je pri Oplu drugače. Prenovljenega grandlanda se opazi na daleč, saj je dobil Oplov novodobni moderen videz, ki se s prednjo masko oblikovno naslanja na novo mokko, crosslanda in prihajajočo astro.
Polno masko tako le v spodnjem delu sestavljajo zračne reže za hlajenje motorja, novi so tudi prednji žarometi, ki so že serijsko polni LED, za doplačilo pa tudi matrični s 168 LED-sijalkami na par.
Razlika med prejšnjim in prenovljenim grandlandom na zunaj je tako očitna, manj novega pa je na zadku, kjer poleg rahlo spremenjenih luči in odbijača opaziš še sredinski napis grandland.
Čeprav s 4,48 metra dolžine sodi v kompaktni oziroma razred C SUV pa največji Oplov športni terenec ponuja dovolj prostora za družinske potrebe. Prtljažnik sprejme od 514 do 1.652 litrov, klop je deljiva v razmerju 60:40, na sredini je odprtina za smuči.
Precej novega je tudi v kabini, kjer ne moreš mimo 12-palčne digitalne instrumentne plošče. Ta je ukrojena v slogu mokke, delno je prilagodljiva po meri, podatki pa so zlahka berljivi. Nov je tudi do 10-palčni sredinski zaslon, ki je obrnjen proti vozniku, pri Oplu so pohvalno ohranili fizične gumbe za klimatsko napravo, prezračevanje sedežev…, udobje pa povečujejo prednji sedeži s certifikatom AGR ter možnostjo ogrevanja in prezračevanja.
Bogat je nabor varnostno-asistenčnih sistemov. Grandland ima zdaj v ponudbi nočni vid, infrardeča kamera tako na razdalji do sto metrov na podlagi temperaturnih razlik zaznava ljudi in živali ter voznika nanje opozori pred morebitnim trkom. Asistent za avtocestno vožnjo združuje radarski tempomat in sistem za sledenje znotraj voznega pasu. Novi so še 360-stopinjska kamera, opozorilnik za mrtvi kot ter pomočnik za samodejno parkiranje, navigacija pa ponuja podatke v realnem času.
Pri motorjih sta za povprečni slovenski žep oziroma za okrog 270-300 kupcev v 2022 na voljo 1,2-litrski turbobencinec in 1,5-litrski turbodizel, ki ponujata enako moč - 96 kilovatov oziroma 130 KM. Pri prvem sta na voljo 6-stopenjski ročni in 8-stopenjski samodejni menjalnik, dizel pa ima le sicer odlično avtomatiko. V duhu modernih časov je grandland na voljo tudi kot priključni hibrid (PHEV), in sicer v različici s 165 oziroma 220 (ta ima tudi štirikolesni pogon) kilovati sistemske moči ter od 57 do 65 kilometrov dosega na elektriko.
Po besedah direktorja Opla pri nas Boruta Gazvode se bo za hibridno različico odločilo (le) okrog pet kupcev letno, saj cena ni ravno skromna. Vstopni PHEV model stane 40.940 evrov, pogon pa sestavljata 200-konjski 1,6-litrski turbobencinec in elektromotor z močjo 81 kilovatov (110 KM), ki skupaj s 13,2 kWh baterijo zagotavlja sistemsko moč 165 kW (224 KM) in 360 Nm navora. Hybrid4 pomeni še korak višje, saj ima na zadnji osi dodaten elektromotor z močjo 83 kW (113 KM), sistemska moč pa znaša 221 kW (300 KM) ter ponuja 520 Nm navora. PHEV različica ima štiri vozne programe, poleg povsem električnega še hibridnega, športnega in “off-road” z vklopljenim štirikolesnim pogonom.
Osnovni grandland je veliko bolj dostopen, saj se cene začnejo pri 27.645 evrov, avtomatika pa bencinca podraži na 29.195 evrov. Kupec dobi še dva tisočaka popusta, na voljo so štirje paketi opreme - business edition, GS line z bolj športno noto, business elegance in ultimate -, pod pragom 30 tisoč evrov z vključenim popustom pa je bencinsko gnani grandland s tretjo stopnjo opreme business elegance. Prav nanj pri uvozniku najbolj računajo, kot takšen pa prenovelji grandland še bolj suvereno nastopa v družbi svojih tekmecev.