Romunska znamka je pred letom upokojila sedemsedežnega enoprostorca lodgya. Praznino bo marca zapolnil jogger, ki smo si ga premierno ogledali v Parizu. Dacia je v preteklosti že ponujala karavanski model logan MCV, ki je prav tako zagotavljal postavitev s sedmimi sedeži. Dostop do zadnjih sedežev je bil težaven, zato je jogger občutno večji in drugačen za B-stebričkom.
Po obrazu ne skriva, da stoji na sanderovi oziroma cliovi osnovi, ki so jo podaljšali za kar 20 centimetrov. Med oknoma se karoserija zviša za 40 milimetrov. S tem je bolj prostorna druga sedežna vrsta in tudi vstop do zadnjih sedežev je lažji. Jogger v eni karoseriji združuje nekdanja modela lodgy in logan MCV.
Kabina z merami enoprostorca
S skupno dolžino 4,55 metra je dacia jogger najdaljši avtomobil znamke. Kolesa so potisnjena na vogale, medosna razdalja je tako kar 2,9 metra. Na karavanskem zadku prevladujejo pokončni žarometi, ki svetijo v obliki črke Y ter spominjajo na volvo XC90. Prtljažna vrata so široka, nakladalni rob pa nizek. Prtljažnik v petsedežni izvedbi meri 565 litrov, z zloženimi sedeži pa 1.819 litrov. Sedemsedežna postavitev ima 160 litrov, z odstranjenimi zadnjimi sedeži pa 708 litrov. Zadnja sedeža je mogoče z lahkoto odstraniti, saj tehtata le deset kilogramov. Po kabini je razporejeno skupno še za 24 litrov predalov in odlaganih mest ter šest držal za pijačo.
Uporabna zadnja sedeža
Prostornost voznikovega in sovoznikovega sedeža poznamo že iz sandera, druga vrsta pa je zaradi višje strehe primerljivo prostorna kot prva. Od sedalne površine do stropa je 910 milimetrov. V prvi vrsti je 923 milimetrov. Tudi široka je dovolj ali za tri odrasle ali dva otroška sedeža in odraslega potnika na sredini. V tretji sedežni vrsti pa je višina 855 milimetrov. Prosta je tako dovolj tudi za odraslo osebo. Sam sem se kar udobno namestil, čeprav se na teh sedežih najpogosteje prevažajo otroci. Kot pravijo pri Dacii, lahko zadaj sedijo do 1,85 metra visoki potniki. Tudi v zadnji vrsti je mogoče odpreti okno, kot včasih na yugu koral.
Jogger je tako kot sandero stepway 200 milimetrov oddaljen od tal, obut v večja kolesa in pripravljen na aktiven življenjski slog. Na strehi sta nosilca, ki ju je mogoče odstraniti in postaviti prečno. S tem se boste izognili nakupu dodatnih nosilcev. Ključ za spremembo postavitve se skriva v predalu pred sovoznikom. Štirikolesni pogon ne bo na voljo.
Na voljo bodo trije pogoni
Za začetek bosta joggerja poganjala dva motorja. Pogon ECO-G pomeni znani bencinski litrski trivaljnik s 74 kilovati (sto konji), ki ga lahko poganja tudi utekočinjeni naftni plin. S 50-litrskim bencinskim in 40-litrskim plinskim rezervoarjem bo skupni doseg več kot tisoč kilometrov. Naslednji v ponudbi bo bencinski motor Tce 110. Kot pravijo, gre za nov motor. Pravzaprav pa gre za novo nadgradnjo motorja, ki je pred leti v cliu imel 0,9 litra prostornine in 90 konjev. Do danes so ga že večkrat nadgradili. Tokrat so ga opremili z direktnim vbrizgom goriva.
»Vgradili smo manjši in lažji turbopolnilnik. Spremenili smo hlajenje motorja. S posebnimi premazi izgorevalnih komor smo zmanjšali trenja. Odstranili smo serpentinasti pas in dodatno zmanjšali maso. Celoten pogon je lažji za sedem odstotkov,« nam je pojasnil inženir Yannick Gurllouzic. Na vprašanje, ali je 110 konjskih moči dovolj za vozilo s sedmimi potniki, odgovarja pritrdilno. »Motor je zelo zabaven v vožnji. Že pri 1.700 vrtljajih ponuja 90 odstotkov navora. Vožnja pri nižjih vrtljajih pomeni manjše izpuste. Po moči in navoru je motor zelo primerljiv z dizelskim.«
Prihaja hibridni pogon iz clia
Leta 2023 bo ponudbo razširil še samopolnilni hibrid, kakršnega je mogoče že danes kupiti v cliu in capturju e-tech. Pogon bo razvil 103 kilovate sistemske moči (140 konjskih moči). Baterija 1,5 kilovatne ure bo nameščena na mestu, kjer je v bencinskem rezervno kolo. Pravijo, da bo najcenejši hibrid na trgu.
Jogger bo na izbiro v paketih opreme essential in comfort. Na začetku bo v ponudbi še omejena izvedba X-treme (na slikah) s črno pobarvanimi deli karoserije ter črnimi 16-palčnimi aluminijastimi platišči. Zanimive so stopnje multimedijskega sistema. Osnovni media control ima dva zvočnika, digitalni radio, bluetooth povezavo, namesto zaslona pa je na vrhu armaturne plošče nosilec za pametni telefon. Paket media display bo imel štiri zvočnike, osempalčni zaslon na dotik, ki je združljiv z AndroidAutom in Apple CarPlayem. Najvišja stopnja media nav ima šest zvočnikov, brezžično povezavo s telefonom, ob zaslonu pa bo ponujala še navigacijski sitem.
Od 15 tisoč evrov
Naročila bodo začeli zbirati februarja, prva vozila pa bi morala v salone prispeti marca prihodnje leto. Obljubljajo, da bodo tudi pri joggerju ohranili razmerje med ceno, prostorom in opremljenostjo. To pomeni začetno ceno pri 15 tisoč evrih. Glede na to, da so cene Dacijinih modelov v Sloveniji v primerjavi z zahodnimi trgi nižje za kakšen odstotek, bo začetna cena v Sloveniji najbrž pod 15 tisočaki.