Lamborghini je znova obudil svoje najbolj prepoznavno ime. Pol stoletja po razkritju koncepta so te dni prestavili novo izdajo ikoničnega countacha – italijanske ikone, ki je v sedemdesetih in osemdesetih krasila stene avtomobilskih navdušencev. »Ponavadi ne delamo retroizvedb, a tokrat smo naredili izjemo. To je interpretacija countacha 21. stoletja,« je ob predstavitvi v Kaliforniji dejal Stephan Winkelmann, predsednik Lamborghinija. Tokrat je ob motorju še hibridni sistem s superkondenzatorjem, baterijo, ki ima trikrat večjo zmogljivost od klasične litij-ionske.
Prelomni original
Letos mineva 50 let od predstavitve koncepta. Od vseh lamborghinijev so v Sant Agati countacha izdelovali najdlje, kar 16 let. Za znamko je vpeljal kar nekaj prelomnih novosti, ki do danes krasijo 12-valjne lamborghinije. Svetu je prvi predstavil oblikovno odbito idejo superšportnega avtomobila. Prvič so bila zasnovana škarjasta dvigajoča vrata.
Countach je bil prav tako prvi izmed lamborghinijev, v katerega so 12-valjnik postavili vzdolžno. Od tod vsi sodobni lamborghiniji v imenu nosijo kratico LP, ki v italijanščini pomeni Longitudinale Posteriore. Če je bil prvi countach prelomen za znamko, novi le nakazuje smer razvoja. Ne izraža novih hibridnih in električnih tehnologij, ki jih italijanski proizvajalec avtomobilov trenutno razvija in jih bo na ceste poslal v tem desetletju.
Znana tehnika …
Pod elegantno predelano karoserijo sodobnega countacha LPI 800-4 je dobro znano drobovje aventadorja. Bobnel bo identični 12-valjnik s 574 kilovati oziroma 780 konjskimi močmi. Novi countach nosi še črko I, ki sporoča, da ob 12-valjniku skriva še hibridni sistem. Dodatno moč priskrbi 48-voltni elektromotor, ki je nameščen na menjalniku. Tega so uporabili že v modelu sian, zagotovi pa dodatnih 34 konjskih moči.
Skupno torej 814 konjskih moči, kar so Italijani v imenu zaokrožili na 800. Preostali tehnični podatki ne presenetijo. Štirikolesni pogon, sedemstopenjski robotizirani ISR menjalnik. Do stotice se požene v 2,8 sekunde, do dvestotice pa v 8,6 sekunde. Največja hitrost je 355 kilometrov na uro.
… oblečena v retrokaroserijo
Novi countach oblikovno vzbuja občutke sanjskega stroja iz osemdesetih let. Na karoseriji so upodobili prepoznavne oblikovne elemente. Izredno nizek sprednji del, zaradi katerega so morali prestaviti radiatorje. Zračna odprtina na vratih je večja, zadek je odrezan in minimalističen, stekleni detajli na strehi pa se zgledujejo po prvem cestnem primerku LP400 Periscopio.
Na razstavljenem modelu so uporabili posebno belo barvo z biserno modrimi kristali, kakršna je krasila tudi originalnega countacha ustanovitelja Feruccia Lamborghinija. Tudi kabina je oblečena v Feruccijevi rdeče-črni barvni kombinaciji. Vgradili so še drugačne 3D-natisnjene zračne reže ter strešno okno iz posebnega stekla, ki se s pritiskom na gumb zamegli.
Moderna imitacija mnogokrat dražja od originala
Oblikovno brušenje zdajšnjih modelov pri Lamborghiniju obvladajo. V obdobju murcielaga so to naredili z zelo redkim reventonom, v poglavju aventadorja pa so to počeli s centenariem in venenom. Originalni countach je pred pol stoletja nosil interno razvojno ime LP 112, zato bodo tudi novih countachev proizvedli le 112. Začetna cena pred davki je dva milijona evrov, skoraj petkratnik poslednje različice aventadorja ultimae. Za precej manj denarja si je mogoče omisliti kar originalnega. Za isti denar bi si lahko kupili kar šest originalov. Tudi če bi si novega lahko privoščili in močno želeli, so vsi že prodani.