Mercedes-Benzu pripisujejo izumitev prvega sodobnega avtomobila. Od trikolesnika Karla Benza izpred 140 let se osnovne zakonitosti delovanja niso spreminjale. Avtomobilska industrija pa je sredi največjega preoblikovanja, kjer Mercedes ni v ospredju. Pojavili so se novi izzivalci, tudi najbolj uveljavljena imena industrije pa začenjajo na novo.
Ko je govor o električnih avtomobilih, ljudje najprej pomislijo na Teslo. Z električnim EQS želijo to spremeniti. Zasnovali so ga od temeljev in pri razvoju prvič uporabili platformo, namenjeno samo električnemu pogonu.
Nov začetek
Vsi dozdajšnji električni modeli (EQC, EQV in EQA) so postavljeni na zdajšnjih osnovah, na katerih vozijo že bencinske in dizelske izvedbe. Zato v Stuttgartu vse upe polagajo v povsem novo luksuzno električno limuzino. EQS izstopa po gladkosti karoserije. Tudi tu je namesto zračnih rež črna plošča. Količnik upora zraka znaša rekordno nizkih 0,201.
S 522 centimetri je malce krajši od S-razreda s podaljšano medosno razdaljo. Zaradi svoje električne zasnove pa je prostornejši. Medosna razdalja 3,2 metra in podaljšana strešna linija bosta najvidnejši v kabini.
Dve obliki armaturne plošče
Okna na vratih nimajo okvirjev, kljuke pa se zlijejo s karoserijo. Ko se voznik približa vozilu, se prikažejo, nato pa se samodejno odprejo tudi vrata. Kabina združuje tradicionalen dizajn in visokotehnološke rešitve. Med temi ni mogoče mimo 141 centimetrov širokega zaslona, ki združuje digitalne merilnike, osrednji zaslon in še enega pred sovoznikom. Mogoče bo izbrati tudi klasično postavitev s sredinskim zaslonom iz razreda S. Podobno kot v tesli bo za čistočo zraka v kabini skrbel poseben HEPA-filter s slojem oglja.
Štiristovoltno živčevje omogoča moč polnjenja do 200 kilovatov. Na takšni (hitri) polnilnici bo baterija 80-odstotno napolnjena v 31 minutah. Energijo za 300 kilometrov pa bo mogoče napolniti v 15 minutah.
Na polnilnicah z izmeničnim tokom se bo serijsko polnil z 11 kilovati, za doplačilo pa z 22 kilovati. Elektromotorji lahko pri zaviranju rekuperirajo energijo z močjo do 290 kilovatov. Z izbiro močne rekuperacije bo mogoče voziti brez stopalke za zaviranje. Za lažje manevriranje bo serijsko opremljen še s krmiljenjem zadnjih koles.
Do 350 senzorjev in sposobnost učenja
EQS ima lahko do 350 senzorjev, ki merijo razdaljo, hitrost, pospeške, vremenske in svetlobne razmere, zasedenost sedežev in tudi spremljajo voznikov pogled ali celo pogovor potnikov. Vse te podatke obdelajo možgani – kontrolna enota, ki sprejema odločitve. Svoje zmogljivosti nadgrajuje glede na izkušnje, zaradi umetne inteligence pa je sposoben učenja.
EQS bo opremljen z najsodobnejšimi Mercedes-Benzovimi varnostnimi sistemi in pomagali. S sistemom Drive Pilot bo lahko vozil v pogojno avtomatiziranem načinu s hitrostjo do 60 kilometrov na uro, kjer je gostota prometa velika ali na ustreznih avtocestnih odsekih v Nemčiji. Najnovejše funkcije bo mogoče dodati prek brezžičnih posodobitev.
Do 770 kilometrov dosega
Trenutno omenjajo dve izvedbi. EQS 450+ bo poganjal motor na zadnji osi z 245 kilovati (333 konji) in 568 newtonmetri navora. EQS 580 4Matic pa bosta poganjala dva elektromotorja. Na zadnji osi 255-kilovatni in na sprednji 135-kilovatni. Skupna moč bo 385 kilovatov (524 konjev) in 855 newtonmetrov navora.
Do stotice bosta 2,5-tonska orjaka potrebovala 6,2 oziroma 4,3 sekunde. Največja hitrost bo elektronsko omejena na 210 kilometrov na uro. Energijo bosta črpala iz baterije z zmogljivostjo 107,8 kilovatne ure, maksimalni doseg med polnjenji pa bo 770 kilometrov po merilnem ciklu WLTP.
V ponudbi bosta pozneje tudi športna različica AMG z močjo do 560 kilovatov in še bolj razkošen maybach. Na trg bo EQS zapeljal v drugi polovici leta.
Ker je Mercedes električnega EQC na nekaterih trgih ponudil veliko pozneje, je vprašanje, kdaj bo EQS zapeljal tudi na slovenski trg. V Nemčiji bo na voljo avgusta, cene pa naj bi se začele tik pod sto tisoč evri.