Avto

Mercedes EQS: strela udarila v srce Stuttgarta

V Stuttgartu črko S namenijo le redkim mercedesom. Tokrat so jo prvič postavili na električno limuzino

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
16.04.2021 01:00
Dopolnjeno: 16.04.2021 07:53
Čas branja: 4 min

Mercedes-Benzu pripisujejo izumitev prvega sodobnega avtomobila. Od trikolesnika Karla Benza izpred 140 let se osnovne zakonitosti delovanja niso spreminjale. Avtomobilska industrija pa je sredi največjega preoblikovanja, kjer Mercedes ni v ospredju. Pojavili so se novi izzivalci, tudi najbolj uveljavljena imena industrije pa začenjajo na novo.

Ko je govor o električnih avtomobilih, ljudje najprej pomislijo na Teslo. Z električnim EQS želijo to spremeniti. Zasnovali so ga od temeljev in pri razvoju prvič uporabili platformo, namenjeno samo električnemu pogonu.

Nov začetek

Vsi dozdajšnji električni modeli (EQC, EQV in EQA) so postavljeni na zdajšnjih osnovah, na katerih vozijo že bencinske in dizelske izvedbe. Zato v Stuttgartu vse upe polagajo v povsem novo luksuzno električno limuzino. EQS izstopa po gladkosti karoserije. Tudi tu je namesto zračnih rež črna plošča. Količnik upora zraka znaša rekordno nizkih 0,201.

S 522 centimetri je malce krajši od S-razreda s podaljšano medosno razdaljo. Zaradi svoje električne zasnove pa je prostornejši. Medosna razdalja 3,2 metra in podaljšana strešna linija bosta najvidnejši v kabini.

Dve obliki armaturne plošče

Okna na vratih nimajo okvirjev, kljuke pa se zlijejo s karoserijo. Ko se voznik približa vozilu, se prikažejo, nato pa se samodejno odprejo tudi vrata. Kabina združuje tradicionalen dizajn in visokotehnološke rešitve. Med temi ni mogoče mimo 141 centimetrov širokega zaslona, ki združuje digitalne merilnike, osrednji zaslon in še enega pred sovoznikom. Mogoče bo izbrati tudi klasično postavitev s sredinskim zaslonom iz razreda S. Podobno kot v tesli bo za čistočo zraka v kabini skrbel poseben HEPA-filter s slojem oglja.

Štiristovoltno živčevje omogoča moč polnjenja do 200 kilovatov. Na takšni (hitri) polnilnici bo baterija 80-odstotno napolnjena v 31 minutah. Energijo za 300 kilometrov pa bo mogoče napolniti v 15 minutah.

Na polnilnicah z izmeničnim tokom se bo serijsko polnil z 11 kilovati, za doplačilo pa z 22 kilovati. Elektromotorji lahko pri zaviranju rekuperirajo energijo z močjo do 290 kilovatov. Z izbiro močne rekuperacije bo mogoče voziti brez stopalke za zaviranje. Za lažje manevriranje bo serijsko opremljen še s krmiljenjem zadnjih koles.

Do 350 senzorjev in sposobnost učenja

EQS ima lahko do 350 senzorjev, ki merijo razdaljo, hitrost, pospeške, vremenske in svetlobne razmere, zasedenost sedežev in tudi spremljajo voznikov pogled ali celo pogovor potnikov. Vse te podatke obdelajo možgani – kontrolna enota, ki sprejema odločitve. Svoje zmogljivosti nadgrajuje glede na izkušnje, zaradi umetne inteligence pa je sposoben učenja.

EQS bo opremljen z najsodobnejšimi Mercedes-Benzovimi varnostnimi sistemi in pomagali. S sistemom Drive Pilot bo lahko vozil v pogojno avtomatiziranem načinu s hitrostjo do 60 kilometrov na uro, kjer je gostota prometa velika ali na ustreznih avtocestnih odsekih v Nemčiji. Najnovejše funkcije bo mogoče dodati prek brezžičnih posodobitev.

Do 770 kilometrov dosega

Trenutno omenjajo dve izvedbi. EQS 450+ bo poganjal motor na zadnji osi z 245 kilovati (333 konji) in 568 newtonmetri navora. EQS 580 4Matic pa bosta poganjala dva elektromotorja. Na zadnji osi 255-kilovatni in na sprednji 135-kilovatni. Skupna moč bo 385 kilovatov (524 konjev) in 855 newtonmetrov navora.

Do stotice bosta 2,5-tonska orjaka potrebovala 6,2 oziroma 4,3 sekunde. Največja hitrost bo elektronsko omejena na 210 kilometrov na uro. Energijo bosta črpala iz baterije z zmogljivostjo 107,8 kilovatne ure, maksimalni doseg med polnjenji pa bo 770 kilometrov po merilnem ciklu WLTP.

V ponudbi bosta pozneje tudi športna različica AMG z močjo do 560 kilovatov in še bolj razkošen maybach. Na trg bo EQS zapeljal v drugi polovici leta.

Ker je Mercedes električnega EQC na nekaterih trgih ponudil veliko pozneje, je vprašanje, kdaj bo EQS zapeljal tudi na slovenski trg. V Nemčiji bo na voljo avgusta, cene pa naj bi se začele tik pod sto tisoč evri.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
PMM
Zelena luč za prvi električni mercedes
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zelena luč za prvi električni mercedes 8

Ne popolnoma svež, a vseeno temeljit je prvi električni mercedes-benz EQC zapeljal na naš trg. Za dobrih 73 tisočakov ponuja prek 400 konjev, več kot 400 kilometrov dosega in silovito vozniško izkušnjo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Eksplodiral uvoz rabljenih vozil najvišjega cenovnega razreda
Avto
AvtoUroš Božin Eksplodiral uvoz rabljenih vozil najvišjega cenovnega razreda 6

Ljudje so dolgo čakali na nižji davek in po novem letu planili po športnih in luksuznih rabljenih avtomobilih. Zelo so iskali porscheje. V prvem četrtletju, ko se prodaja novih avtomobilov še pobira, je bilo uvoženih 90 rabljenih porschejev.

FINANCE
Avto
Marca novi odboj prodaje avtomobilov. Se trg pobira?
Avto
AvtoUroš Božin Marca novi odboj prodaje avtomobilov. Se trg pobira?

Številke kažejo največje število novih registriranih avtomobilov po maju 2019. Česa ne razkrivajo?

FINANCE
Avto
Furs še na lovu za avti, registriranimi v tujini, ter utajami DMV in DDV pri nas
Avto
AvtoTanja Smrekar Furs še na lovu za avti, registriranimi v tujini, ter utajami DMV in DDV pri nas 4

Finančna uprava je v dobrem letu dni ugotovila za dobrih pol milijona evrov dodatnih davkov pri avtomobilih, registriranih v tujini, ki jih vozijo Slovenci; nadzorniki s Fursa vas preverjajo tudi na postajališčih, črpalkah ...

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S: luksuzna limuzina novega desetletja, ki pravila skoraj postavlja na glavo
Avto
AvtoMiloš Milač Mercedes-Benz S: luksuzna limuzina novega desetletja, ki pravila skoraj postavlja na glavo 18

V prvem testu novega mercedes-benza razreda S v Sloveniji smo preverili, kakšno je sodobno pojmovanje luksuzne limuzine. Se je spremenilo? Pa še kako, v temelju pa niti ne!