Prodaja električnih avtomobilov je lani dosegla skoraj 1.700 vozil, v slovenskem voznem parku jih je že med tri in štiri tisoč. To je manj kot odstotek celotnega slovenskega voznega parka avtomobilov. A zaradi posebnosti, povezanih z novo tehniko, ki jo uporabniki šele spoznavajo, in pogosto nedelujočih polnilnic, je uporaba električnega avtomobila zahtevnejša kot uporaba bencinskega in dizelskega.
Ko gre na cesti narobe, seveda potrebujete pomoč, in to hitro. Marsikdo najprej pomisli na svojega serviserja, a ta ne dela 24 ur na dan, poleg tega nima navade hoditi po terenu. Torej tam, kjer potrebujete pomoč. Naslednji klic bo najbrž usmerjen na AMZS, ki ponuja takšno in drugačno pomoč na cesti. Pa je AMZS pripravljen na elektromobilnost, ki se je razplamtela ravno v času kriznih razmer, torej med koronavirusom? Je pripravljen na morebitne težave voznikov, ki lahko obstanejo na cesti ali pred nedelujočo polnilnico?
»Med korono nikakor nismo spali, daleč od tega. Delali smo veliko in na veliko področjih, predvsem elektromobilnosti,« nam odgovori vodja servisa AMZS Jure Kočar. Projektov je veliko, nekateri so še v teku in bodo kmalu končani, nekatere ravno vzpostavljajo. Po Kočarjevih besedah je eden takšnih projektov sodelovanje z Avantcarom, ponudnikom souporabe vozil in različnih oblik mobilnosti. Bolj pa se je razgovoril o tematikah, ki so ta hip bolj oprijemljive, to sta dve ravni pomoči, ki jo AMZS ponuja svojim članom in poslovnim uporabnikom.
»Polnilna infrastruktura je vsekakor novost v naši infrastrukturi, zato smo s pomočjo naših partnerskih klubov postavili načrt, kako uporabnikom zagotavljati podporo, ko ta ne deluje,« pojasnjuje Kočar. To je mogoče prek klicnega centra, ko uporabnikom pomagajo pri zagonu ali zaključku polnjenja ter denimo izvedbi plačila polnjenja.
Druga možnost pa je na terenu, kot pomoč na cesti, ki je seveda drugačne vrste kot pri avtomobilih z običajnimi motorji. Kočar pojasnjuje, da lahko voznikom, ki ostanejo na cesti ali pred nedelujočo polnilnico, pomagajo s cestnimi patruljami, ki poskušajo odpraviti težave s polnilnimi kabli, FIT-stikali ali preprosto pri izpraznjeni bateriji z mobilnim polnilnikom, ki baterijo napolni toliko, da se voznik lahko odpelje do javne polnilnice.
Tehniki in mehaniki AMZS so znanje za reševanje omenjenih težav pridobili na internem izobraževanju. »Najprej smo pripravili interne standarde, se pri tem naslonili na mednarodne, in vzpostavili tri stopnje usposobljenosti, ki so v grobem razdeljene na kompetence. To so ozaveščena oseba, usposobljena oseba in odgovorna oseba,« pojasni Jure Kočar. Lani so za ravnanje z električnimi avtomobili in polnilno infrastrukturo usposobili več kot polovico svojih tehnikov in mehanikov, največji poudarek pa je na električni varnosti.
Kočar še doda, da so standarde, zasnovane skupaj s podjetjem Metrel, predstavili tudi odboru za električno varnost na ministrstvu za infrastrukturo.