PMM

AMZS dela, tudi ko zataji električni avto ali polnilnica

Korona ni uspavala ekipe AMZS, med epidemijo so poskrbeli za pomoč na cesti prek klicnega centra in na terenu, hkrati pa poteka še usposabljanje tehnikov in mehanikov.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

25.03.2021 20:30
Čas branja: 2 min
AMZS dela, tudi ko zataji električni avto ali polnilnica
"Voznikom, ki ostanejo na cesti ali pred nedelujočo polnilnico lahko pomagajo s cestnimi patruljami, ki skušajo odpraviti težave s polnilnimi kabli, fit stikali ali preprosto pri izpraznjeni bateriji z mobilnim polnilcem, ki baterijo napolni do te mere, da se voznik lahko odpelje do javne polnilnice," pravi Jure Kočar, vodja servisa AMZS. Foto: AMZS

Prodaja električnih avtomobilov je lani dosegla skoraj 1.700 vozil, v slovenskem voznem parku jih je že med tri in štiri tisoč. To je manj kot odstotek celotnega slovenskega voznega parka avtomobilov. A zaradi posebnosti, povezanih z novo tehniko, ki jo uporabniki šele spoznavajo, in pogosto nedelujočih polnilnic, je uporaba električnega avtomobila zahtevnejša kot uporaba bencinskega in dizelskega.

Ko gre na cesti narobe, seveda potrebujete pomoč, in to hitro. Marsikdo najprej pomisli na svojega serviserja, a ta ne dela 24 ur na dan, poleg tega nima navade hoditi po terenu. Torej tam, kjer potrebujete pomoč. Naslednji klic bo najbrž usmerjen na AMZS, ki ponuja takšno in drugačno pomoč na cesti. Pa je AMZS pripravljen na elektromobilnost, ki se je razplamtela ravno v času kriznih razmer, torej med koronavirusom? Je pripravljen na morebitne težave voznikov, ki lahko obstanejo na cesti ali pred nedelujočo polnilnico?

»Med korono nikakor nismo spali, daleč od tega. Delali smo veliko in na veliko področjih, predvsem elektromobilnosti,« nam odgovori vodja servisa AMZS Jure Kočar. Projektov je veliko, nekateri so še v teku in bodo kmalu končani, nekatere ravno vzpostavljajo. Po Kočarjevih besedah je eden takšnih projektov sodelovanje z Avantcarom, ponudnikom souporabe vozil in različnih oblik mobilnosti. Bolj pa se je razgovoril o tematikah, ki so ta hip bolj oprijemljive, to sta dve ravni pomoči, ki jo AMZS ponuja svojim članom in poslovnim uporabnikom.

»Polnilna infrastruktura je vsekakor novost v naši infrastrukturi, zato smo s pomočjo naših partnerskih klubov postavili načrt, kako uporabnikom zagotavljati podporo, ko ta ne deluje,« pojasnjuje Kočar. To je mogoče prek klicnega centra, ko uporabnikom pomagajo pri zagonu ali zaključku polnjenja ter denimo izvedbi plačila polnjenja.

Druga možnost pa je na terenu, kot pomoč na cesti, ki je seveda drugačne vrste kot pri avtomobilih z običajnimi motorji. Kočar pojasnjuje, da lahko voznikom, ki ostanejo na cesti ali pred nedelujočo polnilnico, pomagajo s cestnimi patruljami, ki poskušajo odpraviti težave s polnilnimi kabli, FIT-stikali ali preprosto pri izpraznjeni bateriji z mobilnim polnilnikom, ki baterijo napolni toliko, da se voznik lahko odpelje do javne polnilnice.

Tehniki in mehaniki AMZS so znanje za reševanje omenjenih težav pridobili na internem izobraževanju. »Najprej smo pripravili interne standarde, se pri tem naslonili na mednarodne, in vzpostavili tri stopnje usposobljenosti, ki so v grobem razdeljene na kompetence. To so ozaveščena oseba, usposobljena oseba in odgovorna oseba,« pojasni Jure Kočar. Lani so za ravnanje z električnimi avtomobili in polnilno infrastrukturo usposobili več kot polovico svojih tehnikov in mehanikov, največji poudarek pa je na električni varnosti.

Kočar še doda, da so standarde, zasnovane skupaj s podjetjem Metrel, predstavili tudi odboru za električno varnost na ministrstvu za infrastrukturo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
PMM
AMZS: pozdravljamo elektromobilnost, a voznikom je treba pomagati pri vstopu vanjo
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMZS: pozdravljamo elektromobilnost, a voznikom je treba pomagati pri vstopu vanjo 4

Mobilnost ni le elektromobilnost, je pa njen pomembni del. Delati pa je treba na obeh področjih, ljudem pomagati ob vstopu v novo dobo, obenem pa izboljšati učinkovitost trenutnih oblik prevoza, sta prepričana Jurij Kočar in Jure Gregorčič iz AMZS.

FINANCE
Avto
Kaj ponujata najcenejša električna avta na trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj ponujata najcenejša električna avta na trgu

Najcenejši, dražji in tisti vmes – vsi pa električni. Poleg novosti na tem področju smo v tem tednu pogledali še v ozadje elektrifikacije, kdo in kako vam bo pomagal, če ostanete na cesti in pred polnilnico. Kakšne rešitve prihajajo pri polnjenju v hišah, kakšne v strnjenih naseljih ... Nič elektrike, le naelektreno ozračje pa so ustvarile odmevne dražbe platforme Autopoint.

FINANCE
PMM
Slovenija za boljše okoljske rezultate potrebuje aktivno prometno politiko
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Slovenija za boljše okoljske rezultate potrebuje aktivno prometno politiko 3

Tretji vozni pas, ki bo nastal na cesti iz Domžal in Vrhnike v Ljubljano, bi bil lahko namenjen električnim vozilom, klasično gnanim avtomobilom z več kot enim potnikom v avtu in pa avtobusom, meni generalni sekretar AMZS.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Avto
Koliko Slovencev bi sukanje volana prepustilo avtomobilu
Avto
AvtoUroš Božin Koliko Slovencev bi sukanje volana prepustilo avtomobilu 7

Pri AMZS so raziskali, kako slovenski vozniki v primerjavi z vozniki v drugih državah sprejemajo uvajanje avtonomnih vozil in avtonomne vožnje.

FINANCE
PMM
Evropa do leta 2024 potrebuje milijon polnilnic za električne avtomobile
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Evropa do leta 2024 potrebuje milijon polnilnic za električne avtomobile 25

Evropska komisija mora hitro sprejeti cilje in zaveze pri gradnji polnilnic, subvencijah in plačilih polnjenja

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti