Novo leto, nove cene in novi izračuni. Po zadnjih podatkih smo primerjali dva družinska ali poslovna avtomobila – popolnoma električni nissan leaf in osveženi renault megane z bencinskim motorjem in samodejnim menjalnikom. Megane je v osnovi cenejši za 3.600 evrov. Kaj pa pri 15 tisoč ali celo 40 tisoč kilometrih na leto?
Električni avtomobili niso več nišni. Da bi se kupcem približali in jih prepričali, morajo ponuditi tudi stroškovno učinkovitost, kar pomeni, da stroški z njimi ne smejo presegati stroškov dizelskih ali bencinskih avtov. Nakupne cene električnih avtov so še vedno višje kot klasičnih. Zniževati jih pomaga subvencija Eko sklada, ta se je decembra znižala s šest tisoč na 4.500 evrov. Ko pa popuste primaknejo še trgovci, primerjava postane bolj nazorna in zanimiva.
Tokrat smo primerjali dva avtomobila, ki lahko zadostita zahtevam družine ali podjetja v primeru službenega avtomobila. To sta nissan leaf z baterijo 40 kilovatnih ur, dosegom 270 kilometrov in motorjem s 110 kilovati moči in podobno velik in zmogljiv bencinski megane, denimo z nekaj bogatejšo opremo edition one, šibkejšim bencinskim motorjem s 103 kilovati in samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.
Avtomobila primerjavo začneta na različnih ravneh: leaf z drobnoprodajno ceno 36.500 evrov, megane pa kar 13 tisočakov nižje. A subvencije in popust leafa pocenita za več kot deset tisočakov, na 25.770 evrov, megana pa le popust na 22.190 evrov.
Razlika skopni na zgolj 3.580 evrov, a megane je še vedno cenejši, dokler se ne lotimo podrobnejšega izračuna stroškov. Pri zavarovanju megane poveča cenovno prednost, saj je zaradi nižje nakupne cene (po ceniku) precej cenejše zavarovanje kaska. Pri 15 tisoč prevoženih kilometrih na leto v obdobju petih let zaradi dražjih servisov izgubi skoraj ves prihranek. Pri večji kilometrini, 40 tisoč kilometrih na leto, pa je strošek zavarovanja in servisov nissana leafa že nižji kot renaulta megana.
Največje prihranke pa električni leaf pokaže pri strošku energije. Poraba 17,1 kilovatne ure pomeni strošek le 1,5 evra na 100 kilometrov, megane ob tem na enaki razdalji spije 6,2 evra. Ta podatek pa bilanco prevesi v korist nissana leafa že pri 15.234 kilometrih na leto oziroma 76.170 kilometrih v petih letih.