PMM

Naložba v električni nissan leaf se izplača pri 15.200 kilometrih na leto

Višja nakupna cena, a še vedno visoka subvencija Eko sklada in precej nižji stroški energije električni avto tudi po cenovni plati lahko postavijo pred bencinskega.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

20.01.2021 20:30
Dopolnjeno: 20.01.2021 23:18
Čas branja: 1 min
Naložba v električni nissan leaf se izplača pri 15.200 kilometrih na leto
Cene električnih avtov so še vedno krepko višje kot bencinskih. A subvencija Eko sklada, tudi popusti trgovcev in predvsem nižji stroški energije jih na področju stroškov lastništva postavljajo na enako raven z bencinskimi. To sporoča tudi naša primerjava.

Novo leto, nove cene in novi izračuni. Po zadnjih podatkih smo primerjali dva družinska ali poslovna avtomobila – popolnoma električni nissan leaf in osveženi renault megane z bencinskim motorjem in samodejnim menjalnikom. Megane je v osnovi cenejši za 3.600 evrov. Kaj pa pri 15 tisoč ali celo 40 tisoč kilometrih na leto?

Električni avtomobili niso več nišni. Da bi se kupcem približali in jih prepričali, morajo ponuditi tudi stroškovno učinkovitost, kar pomeni, da stroški z njimi ne smejo presegati stroškov dizelskih ali bencinskih avtov. Nakupne cene električnih avtov so še vedno višje kot klasičnih. Zniževati jih pomaga subvencija Eko sklada, ta se je decembra znižala s šest tisoč na 4.500 evrov. Ko pa popuste primaknejo še trgovci, primerjava postane bolj nazorna in zanimiva.

Tokrat smo primerjali dva avtomobila, ki lahko zadostita zahtevam družine ali podjetja v primeru službenega avtomobila. To sta nissan leaf z baterijo 40 kilovatnih ur, dosegom 270 kilometrov in motorjem s 110 kilovati moči in podobno velik in zmogljiv bencinski megane, denimo z nekaj bogatejšo opremo edition one, šibkejšim bencinskim motorjem s 103 kilovati in samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.

Avtomobila primerjavo začneta na različnih ravneh: leaf z drobnoprodajno ceno 36.500 evrov, megane pa kar 13 tisočakov nižje. A subvencije in popust leafa pocenita za več kot deset tisočakov, na 25.770 evrov, megana pa le popust na 22.190 evrov.

Razlika skopni na zgolj 3.580 evrov, a megane je še vedno cenejši, dokler se ne lotimo podrobnejšega izračuna stroškov. Pri zavarovanju megane poveča cenovno prednost, saj je zaradi nižje nakupne cene (po ceniku) precej cenejše zavarovanje kaska. Pri 15 tisoč prevoženih kilometrih na leto v obdobju petih let zaradi dražjih servisov izgubi skoraj ves prihranek. Pri večji kilometrini, 40 tisoč kilometrih na leto, pa je strošek zavarovanja in servisov nissana leafa že nižji kot renaulta megana.

Največje prihranke pa električni leaf pokaže pri strošku energije. Poraba 17,1 kilovatne ure pomeni strošek le 1,5 evra na 100 kilometrov, megane ob tem na enaki razdalji spije 6,2 evra. Ta podatek pa bilanco prevesi v korist nissana leafa že pri 15.234 kilometrih na leto oziroma 76.170 kilometrih v petih letih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu

Preverili smo prodajo avtomobilov v Evropi in podrobneje secirali prodajo dveh največjih - Volkswagna in Toyote v svetu, Evropi in Sloveniji. Katere so avtomobilske novosti na trgu, katere na slovenskem trgu. V Trajnostni mobilnosti o realni porabi električnih avtov, o točki preloma električnega nissana leafa in novih navadah Evropejcev na področju mobilnosti. Za konec pa še o novih cenikih Lexusa in Jaguar Land Roverja, ti so seveda ugodnejši kot lani.

FINANCE
PMM
Na trg so zapeljali dostopnejši volkswagni ID.3 za dobrih 30 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Na trg so zapeljali dostopnejši volkswagni ID.3 za dobrih 30 tisočakov 6

Volkswagnov slovenski distributer je v tem tednu dopolnil ponudbo električnega modela ID.3 s cenejšimi različicami; najcenejši ID.3 pure bo pri nas konec leta

FINANCE
Avto
Pravila in pasti uvoza rabljenih avtov, novi nissan qashqai in romantični 911 GT3
Avto
AvtoMiloš Milač Pravila in pasti uvoza rabljenih avtov, novi nissan qashqai in romantični 911 GT3 4

V nasprotju s prejšnjimi tedni je ta teden bolj bencinski. Porsche je namreč razkril sodobno klasiko – dirkaški 911 GT3 z bencinskim motorjem brez turbopolnilnika. Uroš je razkritje in okroglo mizo spremljal v živo. Bencinski oziroma mehkohibridni je tudi popolnoma novi nissan qashqai, spoznali smo ga včeraj. Po razkritju smo se pogovorili še s podpredsednikom Nissana v Evropi. V tem tednu nadaljujemo serijo člankov o uvozu rabljenega avta iz tujine. Tokratna tema so cene, pojasnjujemo, kaj pomeni bruto, kaj neto cena. Na strani elektrike sta dokaj presunljiva novica iz Jaguarja in prvi test BMW iX3, na videz zelo preprostega, kar skromnega bavarca.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Avto
Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček
Avto
AvtoUroš Božin Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček 7

Dobre novice iz japonske avtomobilske industrije: Nissan je presenetil in ustvaril dobiček iz poslovanja, Honda pa je dobiček povečala za 67 odstotkov.

FINANCE
Avto
Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe
Avto
AvtoMiloš Milač Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe 9

December je bil za trgovce novih avtomobilov tretji najslabši mesec prejšnjega leta, če štejemo le upad glede na isti mesec predlanskim. Zmanjšanje prodaje je bilo kar 47,6-odstotno, registriranih je bilo le 2.348 avtomobilov.

FINANCE
PMM
Slovenija za boljše okoljske rezultate potrebuje aktivno prometno politiko
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Slovenija za boljše okoljske rezultate potrebuje aktivno prometno politiko 3

Tretji vozni pas, ki bo nastal na cesti iz Domžal in Vrhnike v Ljubljano, bi bil lahko namenjen električnim vozilom, klasično gnanim avtomobilom z več kot enim potnikom v avtu in pa avtobusom, meni generalni sekretar AMZS.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti