Danes je na slovenske ceste, sicer po krepki zamudi, zapeljal električni volkswagen ID.3. Ta ne bo le obrobni igralec, sporočajo načrti in cene znamke, ki ima pri e-avtih celo večji delež kot pri klasičnih – letos kar 41 odstotnega.
O novem ID.3 smo pisali že veliko, zato le na kratko o ključnih lastnostih. Gre za popolnoma nov električni avto, zasnovan na novi osnovi MEB. Petvratnik z zadnjim pogonom je dolg 4,26 metra, a v kabini zaradi zasnove (baterije v dnu vozila) ponuja prostorske razmere passata. Na voljo je z različnimi električnimi motorji moči 93, 107, 110 in 150 kilovatov, zmogljivost baterij pa seže od 45, 58 in 77 kilovatnih ur neto vrednosti. Zadnji dve imata devet oziroma 12 modulov, njuna masa pa je 363 oziroma 503 kilograme. Če dodamo še 90 kilogramov težak motor, je mogoče izračunati, da pogon pomeni več kot tretjino mase tega avtomobila.
Volkswagen si je letos odrezal 41 odstotkov trga e-avtov!
ID.3 je po besedah Volkswagna enako pomemben, torej prelomen kot golf in hrošč. Zato ima tudi slovenski distributer z njim velike načrte, letos 200 vozil, prihodnje leto pa 400. Zadnja številka je sicer manjša od letošnjega izkupička Volkswagna v Sloveniji, saj se je VW poslovil od e-golfa. Po besedah direktorja Volkswagna Marka Škribe letošnja prodaja električnih Volkswagnov vključuje 350 golfov in 115 e-upov ter še 200 novih ID.3. V prvem devetmesečju si je Volkswagen namreč odrezal kar 41-odstotni delež na trgu električnih avtov, ki je zrasel za 121 odstotkov, na 1.130 vozil.
Široka ponudba motorjev, baterij ...
In kaj vse ima ID.3, da si lahko obeta takšne načrte? Veliko vsega, predvsem pa vse tisto, kar je pomembno, da se bodo kupci v njem znebili strahu pred električnimi avtomobili. Denimo že omenjeno prostornost, lahkotno upravljanje, pregledno in bogato digitalno armaturno ploščo in merilnike ter zmogljive baterije. Že osnovni ID.3 s ceno 30.839 evrov ima 45-kilovatno baterijo, doseg 330 kilometrov in na hitrih polnilnicah zmore moč polnjenja s 50 kilovati (ID.3 45 kW) oziroma s 125 kilovati pri ID.3 77 kW. Na počasnih AC-polnilnicah se polni precej počasi, s 7,2 kilovata po treh fazah. Vse druge različice pa z 11 kilovati, kar pomeni napolnjenost v šestih (58 kilovatov) oziroma osmih urah pri različici 77 kW.
Najcenejši prihaja šele v 2021...
Zelo pomembne so tudi cene novinca. Te pa se glede na ponujajo in tekmece ugodne. Pri osnovnem ID.3 45 kW pure se začnejo pri 30.839 evrov, kar pri odbitku subvencije pomeni manj kot 25 tisočakov. A glede na dobavo osnovnega modela, ki bo aprila prihodnje leto, je takšna višina subvencije vprašljiva. Model ID.3 1st 58 kW z bogato opremo (ima tudi matrične žaromete) in moč motorja 150 kilovatov stane 39.162 evrov oziroma 33.162, ko upoštevamo subvencijo Eko sklada. Volkswagen je obenem pripravil še zelo zanimivo ponudbo, ki spominja na Renaultovo.
Danes pa je na voljo zelo ugoden najem
Preoblikoval je finančni lizing v smeri operativnega in ceno, ki je osnova za obračun lizinga, znižal za pet tisoč evrov, iz 39.786 na 34.786 evrov (s kovinsko barvo). Kupec za ID.3 1st plača 10.436 evrov pologa. Ko pridobi sredstva Eko sklada, se strošek zniža na 4.436 evrov. V naslednjih treh letih plačuje 159,4 evra mesečnega obroka (EOM je 2,71 odstotka) in še 61,6 evra na mesec za obvezno in kasko zavarovanje, kar pomeni, da avto na mesec (z zavarovanjem vred) stane 344 evrov. Po preteku treh let lahko avto vrne ali pa plača, z gotovino ali lizingom, preostalih 51 odstotkov oziroma 20.290 evrov vrednosti.
V čem se razlikuje Renaultova ponudba?
Renault je spomladi v podobni akciji za sicer osnovni in razred manjši zoe R110 life zaračunal 169 evrov mesečnega najema in tisoč evrov pologa, kar skupaj pomeni 181 evrov na mesec. Od poletja pa je polog za zoeja 4.750 evrov (mesečni obrok ostaja 169 evrov), kar preračunano pomeni približno enak mesečni strošek kot pri ID.3. Razlika je v tem, da je Renaultov lizing operativni in Renault znesek subvencije že odbije od pologa in sam ureja pridobitev subvencije Eko sklada.