Nemški BMW je danes predstavil novo generacijo športnikov serije M – limuzinski M3 in kupejevski M4. Športnika imata skorajda enoten videz prednjega dela s pokončnimi ledvičkami, pod pokrovom pa se vrti trilitrski twin scroll turbo motor s 353 oziroma 375 kilovati (competition).
BMW že kar 35 let goji tradicijo športnih različic serije 3 in v novi dobi tudi 4. Dobro leto dni po predstavitvi nove serije 3 pa je napočil čas tudi za modela M, ki sta tokrat dva – običajen in competition.
Pri limuzini in kupeju je seveda najbolj zanimiv pogon. Ta ni revolucionaren niti ne elektrificiran. Vrstni šestvaljnik M twin power turbo z dvema turbopolnilnikoma je znan iz športnih terencev X3M in X4M. S tem seveda ni nič narobe, saj motor kar razganja od moči in navora. Zaradi štirikolesnega pogona M xDrive z aktivnim diferencialom je odličen tudi prenos moči na cesto. Štirikolesni pogon je podoben kot v M5, omogoča tri programe, med njimi tudi 2WD, ki moč prenaša le na zadnja kolesa.
Motor je povezan z ročnim šeststopenjskim menjalnikom ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Izvedenki moči sta dve. Klasična ponuja 353 kilovatov (480 konjskih moči) in 375 competition pa kilovatov (510 konjskih moči), navor seže do 550 oziroma 650 newtonmetrov. Predhodnika presegata za 44 kilovatov oziroma 100 newtonmetrov navora.
Običajna M3 in M4 do stotice pospešujeta v 4,2 sekunde, competition pa v le 3,9 sekunde. Poraba goriva po ciklu NEDC 2.0, preračunanem iz cikla WLTP, je v obeh primerih 10,2 litra.
Izpusti so z 248 grami ogljikovega dioksida tik pod najvišjo mejo obdavčitve po trenutni lestvici davka na motorna vozila. To pomeni, da boste za M3 in M4 plačali »le« 23-, in ne 28-odstotni davek na izpuste, poleg tega pa še osemodstotnega na prostornino motorja in seveda 22-odstotni DDV.
Nova M modela imata tudi prilagodljivo M-podvozje z elektronsko krmiljenimi blažilniki in M-servotronic s spremenljivim prestavnim razmerjem krmiljenja. Dinamični nadzor stabilnosti vključno z dynamic mode ima novo funkcijo, ki omejuje zdrsavanje koles ter nadzor oprijema, nastavljiv v desetih stopnjah.