Avto

Škoda na električni vlak skočila z enyaq

Po 125 letih je češka znamka naredila odločen korak v smeri električne mobilnosti. Kakšen doseg bo ponujala škoda enyaq in koliko bo zanjo treba odšteti?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
01.09.2020 20:30
Čas branja: 4 min

Od leta 1994, ko je Volkswagen prevzel Škodo, so v koncernu delovali po ustaljeni poti. Najprej so predstavili model Volkswagna ter pozneje še soroden Škodin model. Tokrat je avto prva uradno predstavila Škoda. Najnovejša škoda z imenom enyaq češko znamko preusmerja v svet električne mobilnosti. Enyaq je zasnovan na Volkswagnovi platformi MEB, namenjeni zgolj električnim avtomobilom, po velikosti pa bo primerljiv z Volkswagnovim ID.4, ki bo uradno razkrit konec meseca.

Kristalni svetleči obraz

Povzema oblikovne poteze, ki so jih lani predstavili na konceptu Vision iV. Zaradi električnega pogona so želeli ustvariti prepoznavno obliko. To posebej velja za kristalni obraz z matričnimi žarometi ter razsvetljenimi zračnimi režami, ki jih osvetljuje 130 LED-luči. Enyaq je 4,65 metra dolg in 1,87 metra širok. Medosna razdalja meri 2,76 metra, kar ga po gabaritih uvršča ob bok kodiaqu. Kabina je dolga, previsi kratki, celotna karoserija pa kar se da aerodinamična. Na zadek so s tem namenom dodali difuzor in spojler. Osnovna različica bo obuta v 18-palčna platišča, vse preostale pa v platišča velikosti vse do 21 palcev. LED-luči so serijska oprema, za matrična žaromete pa bo potrebno doplačilo.

Enyaq prinaša nove oblikovne rešitve v notranjosti. Središče armaturne plošče je prostostoječi 13-palčni osrednji zaslon na dotik, po želji pa bo voznik podatke spremljal tudi na vetrobranskem steklu s pomočjo projicirnega zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti. Vozilo bo ves čas povezano z internetom. Prvič so v kabini uporabili trajnostne in reciklirane materiale. Kabina sprejme pet potnikov, prtljažni prostor pa za 585 litrov prtljage.

Tri baterije in pet jakostnih stopenj

Škoda se z enyaqom vrača k koreninam, saj ga v osnovni različici poganja zadnji kolesni par. Vstopno različico enyaq iV 50 bo poganjal elektromotor s 109 kilovati, ki bo moč črpal z akumulatorskega sklopa velikosti 55 kilovatnih ur. Uporabna (neto) zmogljivost baterije bo 52 kilovatnih ur, doseg pa 340 kilometrov. Močnejši enyaq iV 60 bo poganjal 132-kilovatni motor, baterija 60 kilovatnih ur (58 neto) pa bo omogočala doseg 390 kilometrov med polnjenji. Model z največjo baterijo in najdaljšim dosegom bo nosil oznako iV 80. Za pogon bos skrbel 150-kilovatni motor, katerega smo že preizkusili v Volkswagnu ID.3. Baterija z 82 kilovatnimi urami bo omogočala doseg do 510 kilometrov po merilnem ciklu WLTP.

Največjo baterijo bo mogoče izbrati tudi s štirikolesnim pogonom in dvema elektromotorjema. V različici 80X bo imela motor s 195 kilovatov, vrh ponudbe pa bo vRS z 225 kilovati moči. Ta bo do stotice pospešila v 6,2 sekunde in dosegla hitrost 180 kilometrov na uro. Obe bosta med polnjenji prevozili okoli 460 kilometrov.

Možnosti polnjenja

Električna škoda se bo najdlje polnila na domači vtičnici. Čez noč pa jo bo mogoče napolniti na domači polnilnici (wallbox) z močjo do 11 kilovatov. Ob upoštevanju velikosti baterije bo napolnjena v šestih do osmih urah. Kot tretja možnost bo mogoče polnjenje na hitri polnilnici z enosmernim tokom z močjo do 125 kilovatov. To pomeni, da bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnjena v 40 minutah.

Od 35 tisoč evrov

Na predstavitvi so omenili začetno ceno 35 tisoč evrov, ki pa je odvisna od davkov ter subvencij države. Enyaqa bodo izdelovali v tovarni v Mladi Boleslav in bo prvo vozilo s platforme MEB, ki bo nastajalo izven Nemčije. Škoda že zbira prednaročila za električnega novinca, kupci pa se bodo prvih avtomobilov razveselili pozneje v letu 2021.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Prva, a prav nič zadržana električna škoda
Avto
AvtoMiloš Milač Prva, a prav nič zadržana električna škoda 4

Kandidat za električni avto leta 2021: škoda enyaq

FINANCE
PMM
Prva električna škoda je ujela že 60 Slovencev, preden so jo videli v živo
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Prva električna škoda je ujela že 60 Slovencev, preden so jo videli v živo 3

Škoda je na našem trgu predstavila prvi električni avto – SUV srednjega razreda enyaq. Osnovni model pomeni srednji paket iV60, cene za tri tisočake višje kot lansko jesen.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Razkrili najzmogljivejšo in najdražjo škodo doslej
Avto
AvtoUroš Božin Razkrili najzmogljivejšo in najdražjo škodo doslej 3

V Škodi so razkrili športno različico enyaqa kupeja, ki je hkrati tudi najbolj zmogljiva škoda, kar so jih kdaj proizvedli; ponaša se z večjim dosegom od običajnega enyaqa

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 7. del): Koliko elektrike sem proizvedel in koliko porabil v letu 2020
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 7. del): Koliko elektrike sem proizvedel in koliko porabil v letu 2020 12

Sončna elektrarna je v dobri polovici leta proizvedla skoraj sedem megavatnih ur elektrike, poraba je za 437 kilovatnih ur presegla proizvodnjo.

FINANCE
Avto
Primerjava električnih avtov: najdlje s teslo, najbolj varčno pa s hyundaijem
Avto
AvtoUroš Božin Primerjava električnih avtov: najdlje s teslo, najbolj varčno pa s hyundaijem 4

V primerjavi več kot 20 električnih avtomobilov na ADAC ugotavljajo, da velikost baterije ni vse. Vendar tudi poraba energije ne pove celotne zgodbe.