Od leta 1994, ko je Volkswagen prevzel Škodo, so v koncernu delovali po ustaljeni poti. Najprej so predstavili model Volkswagna ter pozneje še soroden Škodin model. Tokrat je avto prva uradno predstavila Škoda. Najnovejša škoda z imenom enyaq češko znamko preusmerja v svet električne mobilnosti. Enyaq je zasnovan na Volkswagnovi platformi MEB, namenjeni zgolj električnim avtomobilom, po velikosti pa bo primerljiv z Volkswagnovim ID.4, ki bo uradno razkrit konec meseca.
Kristalni svetleči obraz
Povzema oblikovne poteze, ki so jih lani predstavili na konceptu Vision iV. Zaradi električnega pogona so želeli ustvariti prepoznavno obliko. To posebej velja za kristalni obraz z matričnimi žarometi ter razsvetljenimi zračnimi režami, ki jih osvetljuje 130 LED-luči. Enyaq je 4,65 metra dolg in 1,87 metra širok. Medosna razdalja meri 2,76 metra, kar ga po gabaritih uvršča ob bok kodiaqu. Kabina je dolga, previsi kratki, celotna karoserija pa kar se da aerodinamična. Na zadek so s tem namenom dodali difuzor in spojler. Osnovna različica bo obuta v 18-palčna platišča, vse preostale pa v platišča velikosti vse do 21 palcev. LED-luči so serijska oprema, za matrična žaromete pa bo potrebno doplačilo.
Enyaq prinaša nove oblikovne rešitve v notranjosti. Središče armaturne plošče je prostostoječi 13-palčni osrednji zaslon na dotik, po želji pa bo voznik podatke spremljal tudi na vetrobranskem steklu s pomočjo projicirnega zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti. Vozilo bo ves čas povezano z internetom. Prvič so v kabini uporabili trajnostne in reciklirane materiale. Kabina sprejme pet potnikov, prtljažni prostor pa za 585 litrov prtljage.
Tri baterije in pet jakostnih stopenj
Škoda se z enyaqom vrača k koreninam, saj ga v osnovni različici poganja zadnji kolesni par. Vstopno različico enyaq iV 50 bo poganjal elektromotor s 109 kilovati, ki bo moč črpal z akumulatorskega sklopa velikosti 55 kilovatnih ur. Uporabna (neto) zmogljivost baterije bo 52 kilovatnih ur, doseg pa 340 kilometrov. Močnejši enyaq iV 60 bo poganjal 132-kilovatni motor, baterija 60 kilovatnih ur (58 neto) pa bo omogočala doseg 390 kilometrov med polnjenji. Model z največjo baterijo in najdaljšim dosegom bo nosil oznako iV 80. Za pogon bos skrbel 150-kilovatni motor, katerega smo že preizkusili v Volkswagnu ID.3. Baterija z 82 kilovatnimi urami bo omogočala doseg do 510 kilometrov po merilnem ciklu WLTP.
Največjo baterijo bo mogoče izbrati tudi s štirikolesnim pogonom in dvema elektromotorjema. V različici 80X bo imela motor s 195 kilovatov, vrh ponudbe pa bo vRS z 225 kilovati moči. Ta bo do stotice pospešila v 6,2 sekunde in dosegla hitrost 180 kilometrov na uro. Obe bosta med polnjenji prevozili okoli 460 kilometrov.
Možnosti polnjenja
Električna škoda se bo najdlje polnila na domači vtičnici. Čez noč pa jo bo mogoče napolniti na domači polnilnici (wallbox) z močjo do 11 kilovatov. Ob upoštevanju velikosti baterije bo napolnjena v šestih do osmih urah. Kot tretja možnost bo mogoče polnjenje na hitri polnilnici z enosmernim tokom z močjo do 125 kilovatov. To pomeni, da bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnjena v 40 minutah.
Od 35 tisoč evrov
Na predstavitvi so omenili začetno ceno 35 tisoč evrov, ki pa je odvisna od davkov ter subvencij države. Enyaqa bodo izdelovali v tovarni v Mladi Boleslav in bo prvo vozilo s platforme MEB, ki bo nastajalo izven Nemčije. Škoda že zbira prednaročila za električnega novinca, kupci pa se bodo prvih avtomobilov razveselili pozneje v letu 2021.