Volkswagen ga je napovedoval nekaj let, letos se je še bojeval s programsko opremo in zato zamudil na trg. Dobil je vlogo prelomnega avtomobila, podobno kot pred daljnimi leti hrošč in golf, zato je zadnjega golfa osme generacije ob prihodu na trg povsem zasenčil.
Veliko smo od njega pričakovali tudi sami. Upravičeno, saj je ID.3 v razmeroma enolično Volkswagnovo družino prinesel sveže karoserijske oblike, ki bi zlahka dobile pečat večnosti. Že v teoriji je prepričal z izjemno zasnovo karoserije, ki na le 4,26 metra ponuja prostornost razred večjega passata in zračnost ter uporabnost enoprostorca. Tudi tehnika ni od muh, na novo razvita osnova MEB prinaša tri zmogljivosti baterij (45, 58 in 77 kilovatnih ur), motor ima 110 ali 150 kilovatov, pogon je zadaj.
Ne nazadnje je tu cena. Najcenejšega ID.3 za 24 tisočakov (upoštevajoč subvencijo) še ni na trgu, je pa zato ID.3 1st s kar bogato opremo, 150 kilovati moči, baterijo zmogljivosti 58 kilovatnih ur in preizkušeno velikim dosegom, v praksi prek 350 kilometrov, po podatkih celo 420 kilometrov, ter še vedno ugodno ceno dobrih 33 tisočakov.
V vožnji nas je z marsičim navdušil, s kakšno lastnostjo pa vseeno pustil hladne. Denimo z materiali in ozračjem v zelo preprosti kabini, počasnim 11-kilovatnim polnilnikom pri polnjenju z izmeničnim tokom (osnovni bo polnil le s 7,5 kilovata), šibko rekuperacijo in morda premalo nemškimi voznimi lastnostmi. Vseeno, ID.3 je eden izmed najboljših električnih avtov ta hip.