Spominjam se mojega prvega električnega avta – citroëna C-zero pred desetimi leti v Köbenhavnu. Mestno, vozniško precej skromna lupinica z majhno baterijo in realnim dosegom dobrih sto kilometrov. Cena pa … okoli 36 tisočakov oziroma petkratnik primerljivega bencinarja, denimo takratne fiat pande.
Do danes se je spremenilo veliko. Prva oziroma že druga generacija električnih avtov je dozorela v prave avtomobile, kjer glavne vloge ne igrajo le kilovatne ure baterije, doseg med polnjenji in hitrost polnjenja, ampak tudi druge, povsem običajne lastnosti. Od udobja, prostora, varnosti do voznih lastnosti, tudi užitkov za volanom in še česa.
Električni avtomobili v Sloveniji: cene, dosegi in prihranki
Električni avtomobili so preprosto postali pravi avtomobili z vsem, kar pričakujete od njih. Pomembno se je zmanjšal tudi cenovni pribitek, s petkratnika na dvokratnik ali še manj. Energija je ostala poceni, prihranek pri vožnji je kljub poceni bencinu in nafti pet- ali večkraten, število javnih polnilnic je preseglo 600, hišne so se pocenile, polnilniki na baterijah avtov so zmogljivejši, svet pa se je končno in zelo jasno usmeril v elektriko.
Zato je prišel čas za izbor električnega avta leta. Izbira je namreč izjemna, nikakor ne več nišna. Izjemno pa sem zadovoljen, da nam je uspelo preizkusiti, oceniti in ovrednotiti vse nove modele. Pred 14 dnevi kar tri – opla corso-e, volkswagna ID.3 1st in najbolj razvpito teslo model 3.