Avto

Električni volkswagen, ki želi nadaljevati dinastijo ljudskega avtomobila

Sedli smo za volan enega najbolj pričakovanih avtomobilov leta, okoli katerega se je v Wolfsburgu zadnja leta vrtelo vse. Izjemno pomemben ID.3 je Volkswagnov najodločnejši in neizogibni korak v električno mobilnost. Kako dober in kako ljudski pravzaprav sploh je?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
06.08.2020 20:05
Čas branja: 8 min

Volkswagen je v srcih Evropejcev pustil pečat vsaj dvakrat. Prvič z legendarnim hroščem, ki ga je oblikoval Ferdinand Porsche, skupaj pa so prodali več kot 21 milijonov primerkov. Drugič se je v avtomobilsko zgodovino zapisal z golfom – do zdaj so jih prodali več kot 35 milijonov –, ki na prodajnih lestvicah kraljuje še danes. Avtomobila sta v Evropi začela pravo avtoreligijo in koncern popeljala na položaj največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu. A časi v industriji se korenito spreminjajo, dnevi vladavine nafte pa se, kot kaže, počasi iztekajo.

Mešanica golfa, sportsvana, passata

Na premike se pripravljajo tudi v Volkswagnu, ki nas je povabil na krstno vožnjo prelomnega volkswagna ID.3. Je prvi v vrsti modelov, ki stoji na novi modularni platformi MEB. Na njej bodo v prihodnjih letih zrasli številni avtomobili znamk koncerna Ford, na voljo pa bo tudi drugim. Ob prvem pogledu na nov ponos Wolfsburga padejo v oči človeška žarometa, ki pozdravita voznika, ter preprosta in čista oblika. Previsi so izredno kratki, kabina zelo dolga, zadek pa golfovsko odsekan.

Zunanjosti niso komplicirali s posebnimi kljukami ali kamerami na mestu vzvratnih ogledal. O teh so, priznavajo, razmišljali, vendar se iz stroškovnih razlogov zanje niso odločili. Medosna razdalja je raztegnjena na 276 centimetrov – le dva centimetra manj od passata. Od golfa je avto krajši za dva centimetra, v višino pa primerljiv z golfom sportsvanom. Pravijo, da je po prostornosti kabine primerljiv kar s passatom. Prtljažnik je s 385 litri večji od golfovega.

Polarizirajoča kabina

V kabini najbolj preseneti prostornost. Vetrobransko steklo je potisnjeno naprej kot v enoprostorcu. Preglednost je izvrstna, kabina pa, zahvaljujoč veliko steklenim površinam, tudi panoramski strehi, svetla. Armaturna plošča je preprosta, osrednji 10-palčni zaslon je zasukan proti vozniku in enak kot v golfu. Z izjemo gumba P na menjalniku in stikal za odpiranje oken so se klasični gumbi poslovili. Upravljalnik menjalnika je podobno kot pri BMW i3 nameščen na volanskem drogu ob zaslonu z merilniki. Upravlja se le z zasukom zapestja. Zasuk naprej za vožnjo (D), dodaten zasuk za vožnjo z rekuperacijo (B) in zasuk nazaj za vzvratno vožnjo (R).

Prvič za volanom

ID.3 ima nov volan, kakršnega bosta dobila tudi prenovljena tiguan in arteon. Gumbe so zamenjale bleščeče površine. Klasični gumbi in stikala, kot kaže, (žal) niso več v modi. Tudi zaklepanje vrat in oken deluje prek površine na dotik. Treba se je navaditi na multimedijski sistem in način upravljanja. Še najbolj moti upravljanje klime z drsnikom. Tudi vrtljivega gumba za nastavljanje glasnosti se ne bi branil.

Po prostoru za noge so nas navdušila zadnja sedežna vrsta, zaradi ravnega dna bodo zadaj lahko sedeli tudi trije. Več pa smo pričakovali od materialov, ki so predvsem na vratih in pod armaturno ploščo (preveč) ceneni. Na testnem avtomobilu je bila obloga vrat že popraskana. V kabini je vidno, da so pri materialih rezali stroške. Izdelava pa je v skladu s pričakovanji – zelo dobra.

Neslišen, živahen in okreten

Vožnja je neslišna, in ko vključite potovalnega pomočnika (travel assist), sproščajoča. V tem primeru ID.3 zavira in pospešuje oziroma rekuperira energijo sam, upošteva omejitve, upočasnjuje pred zavoji in celo pred križišči, če deluje navigacija. Volkswagen je razvil elektromotor, ki bo glede na programsko opremo razvil različno moč. Testni ID.3 je poganjal močnejši s 150 kilovati (204 konjskimi močmi). Zelo živahen elektromotor, morda celo preživahen. Izjemne odzivnosti motorja se ne naveličaš nikoli. Tudi pri 70 kilometrih na uro te ob močnejšem pritisku na stopalko za plin vrže v sedež. Pozneje bo na voljo tudi s 107 kilovati (147 konjskimi močmi). Po Spodnji Saški smo po 300 kilometrih dosegli povprečno porabo 15 kilovatnih ur na sto kilometrov.

Novi frajer Wolfsburga

Zatesnjenost je odlična, šele pri sto kilometrih na uro se sliši piš vetra. V zavojih je ID.3 zelo stabilen. Najtežji del – baterije – leži v dnu pod sedeži, teža pa je tako enakomerno porazdeljena. Krmiljenje je natančno, avto pa zelo dobro vodljiv in gibčen. Obračanje v mestu je prava zabava, saj za to potrebuje le 10,2 metra – kot v manjšem modelu up!. Prednji kolesi je mogoče močno zasukati, ker je pogon zadaj. V središču Wolfsburga je ID.3 privabljal poglede. Za marsikoga od mimoidočih je ID.3 utelešenje dela prejšnjih let.

Baterije, polnjenje in …

ID.3 bo na voljo s tremi velikostmi baterij. Trenutno z neto zmogljivostjo 58 in 77 kilovatnih ur ter dosegom 420 in 550 kilometrov po ciklu WLTP. Testni avto s polno baterijo srednje velikosti je ob začetku vožnje kazal 330-kilometrski doseg. Po mestu bo doseg brez dvoma večji. Pozneje bo na trg prišla še baterija z neto zmogljivostjo 45 kilovatnih ur (dosegom 330 kilometrov) in šibkejšim motorjem. Baterije bo na hitrih polnilnicah mogoče polniti s 50, za doplačilo tudi s sto kilovati. ID.3 z največjo baterijo bo mogoče polniti tudi s 125 kilovati. Na izmeničnem toku pa bo ID.3 mogoče polniti s 7,5 kilovata, različici z večjima baterijama pa z 11 kilovati.

… paketi opreme

V nasprotju s tradicijo nemških avtomobilov bo ID.3 (kot azijska vozila) na voljo v sedmih paketih opreme. Serijsko imajo vsi navigacijski sistem, adaptivni tempomat, telefonski vmesnik comfort in indukcijski polnilnik. Kupci bodo ob paketu opreme lahko izbirali še med barvami, platišči, LED- ali matričnimi žarometi ter o toplotni črpalki in nosilcu kolesa. »Vemo, kaj kupci želijo, in jim to ponudimo tudi v paketih. Izbira vsakega dodatka posebej je malo nemška. Postopek izbire smo želeli poenostaviti in zmanjšati kompleksnost proizvodnje tovarne v Zwickau,« je odločitev pojasnil Tim Fronzek.

Kako ljudski je

Cene lansirnih različic 1ST z baterijo srednje velikosti so se pred odštetjem subvencije gibale od 39.750 do 50.858 evrov. Ob 37 tisoč ID.3, ki so jih prodali v predprodaji, ugotavljajo, da so stranke v povprečju deset let mlajše. »Naši kupci so v povprečju v poznih petdesetih, pri ID.3 pa so v poznih štiridesetih,« je priznal Jochen Tekotte. Na zares ljudskega ID.3 pa bo treba še počakati. Začetek prodaje ID.3 z najmanjšo baterijo (45 kilovatnih ur) in s šibkejšim motorjem bo 28. septembra. Začetna cena bo 30.890 evrov (24.890 evrov ob odštetju subvencije), dobava pa v letu 2021.

ID.3 je tehnično in vozniško odličen. Tih, uporaben, hiter in gibčen. Celotno doživetje zapletejo površine volana, vrat in armaturne plošče, ki so upokojile stara dobra stikala. Tudi »mehek« programski del še ni na ravni Googla ali Appla. Obljubljajo pa, da ga bodo izboljševali z nadgradnjami prek spleta. Volkswagen je pri prehodu na elektriko, podobno kot Tesla, v dobrem položaju. Oba sta okoli svoje znamke zgradila religijo, ki je močnejša od same elektromobilnosti. In to je olajševalna okoliščina v svetu, ki je večinoma še vedno odvisen, celo zaljubljen v nafto. Prehod zato ne bo nenaden. Predaja štafetne palice med hroščem in golfom je trajala dolgo, podobno pa bo verjetno tudi med golfom in ID.3.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
PMM
Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni 2

Nemški Vokswagen je lani izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 20 odstotkov, na le 99,8 grama; s pomočjo legalnih trikov je cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer zgrešil le za pol grama

FINANCE
Avto
Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem
Avto
AvtoAlbina Kenda Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem

Pri Volkswagnu pričakujejo, da bo letos tranzicijsko leto. Trenutno pa jim velik izziv pomeni pomanjkanje polprevodnikov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
(video) VW razvija robota, ki bo sam polnil e-avte
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar (video) VW razvija robota, ki bo sam polnil e-avte 5

Koncept povsem avtonomnega robota za polnjenje električnih vozil je namenjen polnjenju v garažnih hišah in drugih parkiriščih z omejenim dostopom.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
PMM
Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji 32

Volkswagnov slovenski distributer je začel predprodajo drugega električnega avtomobila iz družine ID – ID.4. Prvi avtomobili bodo pri nas aprila, od jutri na ogled v ljubljanski Aleji, cene od dobrih 33 tisočakov.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.