Novi iX3 je dolgo napovedani električni BMW, ki je tehnično delno soroden modelu i4. Osnova za iX3 je srednjerazredni SUV X3, ki so ga v Münchnu pošteno prilagodili za vgradnjo električnega motorja in baterije ter ga v prvi vrsti namenili kitajskemu trgu, kjer bo tudi nastajal. Novega iX3 bo BMW izdeloval v tovarni v kitajskem Šenjangu. Kitajci ga bodo lahko kupili kot prvi konec leta 2020. V Evropi pa bo na voljo prihodnje leto.
Moč 210 kilovatov, pospešek v 6,8 sekunde
Bistvo iX3 sta seveda motor in baterijski sklop. Motor je povsem nov in bo prvič vgrajen v iX3. Zmore 210 kilovatov oziroma 286 konjskih moči ter 400 newtonmetrov navora, kar bo krepko prek dve toni težkemu SUV gnanemu le prek zadnjih koles omogočilo pospešek do stotice v 6,8 sekunde in elektronsko omejeno največjo hitrost 180 kilometrov na uro.
Baterija: 518 kilogramov za 560 kilometrov dosega
Baterija zmore 80 kilovatnih ur bruto oziroma 74 kilovatnih ur uporabne zmogljivosti, hvali pa se s 30 odstotkov večjo energijsko gostoto od zdajšnjih baterij v električnih BMW. Sklop sicer tehta kar 518 kilogramov, masa iX3 pa je 2.185 kilogramov. To je veliko, a še vedno manj od mercedesa EQC, ki tehta 2.495 kilogramov. Dizelski BMW X3 30d xDrive je lažji od obeh, tehta 1.930 kilogramov, priključni hibrid X3 30e pa 1.990 kilogramov.
iX3 bo po ciklu WLTP s polno baterijo prevozil 460 kilometrov, obljublja BMW. Inženirji so za baterijo razvili poseben sistem gretja s toplotno črpalko, ki je od 40 do 80 odstotkov učinkovitejši od navadnega gretja in deluje tudi pri temperaturah do minus 30 stopinj Celzija.
Baterija v iX3 nekoliko zmanjša prtljažnik. V osnovi ta ponuja 510, ob podrti zadnji klopi pa 1.560 litrov. Klasični X3 ima 550 oziroma 1.600 litrov prtljažnika, priključni hibrid 30e pa 450/1.500 litrov.
V desetih minutah do sto kilometrov dosega
BMW iX3 bo ponujal moč polnjenja do 150 kilovatov na hitrih DC-polnilnicah, kar pomeni, da jo boste v celoti napolnili v le 34 minutah. V desetih minutah na 150-kilovatni DC-polnilnici pa bo iX3 pridobil za sto kilometrov dosega. Na AC-polnilnicah bo šlo počasneje, saj polnilnik na bateriji omogoča moč polnjenja le 11 kilovatov, kar pomeni približno osem ur za polno baterijo.
BMW presega evropski delež prodaje e-modelov
BMW bo leta 2023 ponujal kar 25 elektrificiranih modelov, od tega jih bo polovica povsem električnih. Že letos pa se lahko pohvali z velikim deležem priključnih hibridov in električnih avtov v evropski prodaji, ta s 13,4 odstotka v Evropi presega 7,7-odstotno povprečje trga.