Avto

Porsche 911 targa: nastal je zaradi zahtevnih Američanov, danes je svetovna ikona

Porsche je želel v ZDA prodajati 911 kabrioleta, a ta zaradi strogih varnostnih zahtev ni bil primeren; zato je leta 1965 nastal 911 targa, polkabriolet, in živi še danes

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.05.2020 21:00
Dopolnjeno: 29.05.2020 08:15
Čas branja: 4 min

Porschejeva zgodba se je zares začela odvijati leta 1963 s predstavitvijo modela 911. Danes ikoničen športnik, ki se komajda kaj oblikovno spreminja, pa je kmalu dobil tudi druge različice. Poleg kupeja še kabriolet in targo, ki je res nekaj posebnega. Nastala pa je pravzaprav naključno, iz povsem tehničnih razlogov.

Porsche je kmalu po predstavitvi kupejevskega 911 na ameriški trg želel zapeljati še kabrioleta. A ta nikakor ni ustrezal zelo strogim zahtevam Američanov za čvrstost karoserije. Ker so bile ZDA že takrat najpomembnejši trg za Porsche, so inženirji staknili glave in začeli iskati rešitev. Svojo ponudbo so na vsak način želeli razširiti z brezstrešno različico, saj bi tako osvojili dodaten del trga.

Lok za večjo čvrstost karoserije

Tako je nastal 911 targa – delno brezstrešen 911, ki je ime dobil po sloviti dirki Targa Florio, kjer se je Porsche ovenčal s številnimi zmagami. Za prednjima sedežema je targa dobila lok, ki je povezoval karoserijo in poskrbel za njeno večjo čvrstost ter posledično za manj zvijanja. Nad glavama potnikov je bilo odprto nebo, zato je targa nekakšen polovičen kabriolet oziroma kabriolet z nekaj manj prepiha, a več čvrstosti. V zadnjem delu so inženirji namestili odstranljivo pokrivalo. Pozneje pa so ga zaradi pritožb lastnikov zamenjali s pravim in fiksnim steklom.

Revolucija sredi devetdesetih let, klasika od leta 2014

Tako je nastala prva targa, a takrat si najbrž nihče ni mislil, da bo poseben model postal del redne ponudbe porscheja 911. Sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja je Porsche targin koncept razvil do nove točke. Nad glavami potnikov je izdelal streho iz stekla in tako ustvaril panoramsko streho, ki jo je voznik lahko spustil v zadnji del avtomobila. Leta 2014 se je v 911 z interno oznako 991 vrnilo nekaj klasike. Nad glavami potnikov je steklo zamenjalo platno, tega pa je bilo mogoče s pomočjo elektrike zložiti pod zadnji pokrov. Vrnil se je varnostni lok v srebrni barvi.

Zdaj je tu nova targa

Zdaj pa je napočil čas za novo targo, izdelano na zadnji generaciji porscheja 911. Po zasnovi je zelo podobna prejšnji, a prinaša tehnični napredek na drugih področjih. Tako kot legendarna prvotna targa iz leta 1965 ima značilno širok lok, pomičen strešni segment nad sprednjima sedežema in neprekinjeno zadnje steklo. Strešni segment lahko udobno odprete ali zaprete v 19 sekundah.

Za pogon nove targe skrbi trilitrski šestvaljni bokser z dvema turbopolnilnikoma. V različici targa 4 ponuja 283 kilovatov oziroma 385 konjskih moči, v različici targa 4S pa 331 kilovatov oziroma 450 konjskih moči. Šibkejša targa do stotice pospeši v 4,2 sekunde, močnejša pa zgolj v 3,6 sekunde oziroma desetinko hitreje kot predhodnik. Največja hitrost je 289 oziroma 304 kilometre na uro pri močnejši targi.

Menjalnik, pogon in inovacije

Obe različici imata serijski osemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama ali sedemstopenjski ročni menjalnik pri targi 4S. Serijski je še štirikolesni pogon, novi sistem Porsche InnoDrive s tempostatom za uravnavanje razdalje. S funkcijo Smartlift lahko za vsakodnevno uporabo povečate odmik od tal.

Izjemni sistem za mokro cesto

Tako kot drugi Porschejevi modeli 911 osme generacije so tudi modeli targa serijsko opremljeni s funkcijo Porsche Wet Mode. Omenjen sistem smo maja lani preizkusili v kupejevsem 911 in deluje res odlično. Program, ki se v teoriji ni zdel kot dodatek z visoko dodano vrednostjo, nas je prepričal na poligonu v Atenah. Po dveh zavojih na mokrem asfaltu pa je postalo jasno, da novi 911 lahko vozi tudi neizkušen voznik.

Izkušnja v živo

Prvi krog v načinu Normal, oster zavoj in na zahtevo inštruktorja poln plin. Dokler ni elektronika prekinila pogona, je 911 že pometel polovico proge, hiter zasuk volana pa ga je spet spravil v pravo smer. Odziv avtomobila, ki bi manj izkušenega voznika lahko šokiral, čeprav bi ga moral pričakovati. V drugem krogu pa na razmočenem delu steze vključimo Wet Mode. Vstop v zavoj in poln plin. Zgodilo pa se je – nič! Res nič! Elektronika je v tem načinu popolnoma ustavila pogon in v nekaj stotinkah stabilizirala avto. Manever, ki ga izkušen voznik niti v sanjah ne naredi tako hitro in učinkovito, deluje res dobro in zbuja izjemno zaupanje v tehniko.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
(Video in audio) Porsche 911 GT3: eden od poslednjih opernih pevcev
Avto
AvtoUroš Božin (Video in audio) Porsche 911 GT3: eden od poslednjih opernih pevcev

Porsche 911 GT3 zamegli mejo med cestnim in dirkalnim avtomobilom. Zvest ostaja atmosferskemu motorju, ki se zavrti do devettisočkrat v minuti, zadnjemu pogonu in vozniškim užitkom.

FINANCE
Avto
Porsche je kljub zahtevnemu letu zaposlene nagradil z visokim bonusom
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche je kljub zahtevnemu letu zaposlene nagradil z visokim bonusom 1

Porsche je zaposlene nagradil za odlično leto glede na razmere. Znamka je dosegla rekordne prihodke, število prodanih vozil in dobiček pa sta se malenkost zmanjšala.

FINANCE
PMM
(Intervju) Slovenci smo se letos krepko nagradili s porscheji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Intervju) Slovenci smo se letos krepko nagradili s porscheji

Z Vasjo Potočnikom, vodjo blagovne znamke Porsche v Sloveniji, o letošnji prodaji porschejev, spreminjanju in aktivnostih nemške avtomobilske znamke, ki doživlja pravi preporod.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Porsche v Rimac vlaga novih 70 milijonov evrov in povečuje lastniški delež
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Porsche v Rimac vlaga novih 70 milijonov evrov in povečuje lastniški delež 2

Porsche je postal največji zunanji solastnik hrvaškega Rimca. Svoj delež je povečal s 15 na 24 odstotkov.

FINANCE
Avto
Porschejeva manufaktura: nobeni želji ne rečejo »ne«
Avto
AvtoAndraž Zupančič Porschejeva manufaktura: nobeni želji ne rečejo »ne«

Porsche je znamka z dolgo tradicijo in uživa svojevrsten sloves prestiža in dobrega okusa. A vse se je začelo skromno in tega pri Porscheju ne skrivajo. Še več, s ponosom pokažejo prehojeno pot, ki je tlakovana z nekaterimi legendarnimi modeli. In oplemenitena tudi z idejami in željami kupcev. Še danes je tako.

FINANCE
Avto
Klasični porsche 911, pa se do stotice izstreli le v 3,4 sekunde
Avto
AvtoMiloš Milač Klasični porsche 911, pa se do stotice izstreli le v 3,4 sekunde

Ali avtomobilu, ki do stotice skoči v le 3,4 sekunde in drvi s hitrostjo do 311 kilometrov na uro, lahko rečeš klasičen? Pri Porscheju lahko, saj ponujajo še zmogljivejše stroje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)