Porschejeva zgodba se je zares začela odvijati leta 1963 s predstavitvijo modela 911. Danes ikoničen športnik, ki se komajda kaj oblikovno spreminja, pa je kmalu dobil tudi druge različice. Poleg kupeja še kabriolet in targo, ki je res nekaj posebnega. Nastala pa je pravzaprav naključno, iz povsem tehničnih razlogov.
Porsche je kmalu po predstavitvi kupejevskega 911 na ameriški trg želel zapeljati še kabrioleta. A ta nikakor ni ustrezal zelo strogim zahtevam Američanov za čvrstost karoserije. Ker so bile ZDA že takrat najpomembnejši trg za Porsche, so inženirji staknili glave in začeli iskati rešitev. Svojo ponudbo so na vsak način želeli razširiti z brezstrešno različico, saj bi tako osvojili dodaten del trga.
Lok za večjo čvrstost karoserije
Tako je nastal 911 targa – delno brezstrešen 911, ki je ime dobil po sloviti dirki Targa Florio, kjer se je Porsche ovenčal s številnimi zmagami. Za prednjima sedežema je targa dobila lok, ki je povezoval karoserijo in poskrbel za njeno večjo čvrstost ter posledično za manj zvijanja. Nad glavama potnikov je bilo odprto nebo, zato je targa nekakšen polovičen kabriolet oziroma kabriolet z nekaj manj prepiha, a več čvrstosti. V zadnjem delu so inženirji namestili odstranljivo pokrivalo. Pozneje pa so ga zaradi pritožb lastnikov zamenjali s pravim in fiksnim steklom.
Revolucija sredi devetdesetih let, klasika od leta 2014
Tako je nastala prva targa, a takrat si najbrž nihče ni mislil, da bo poseben model postal del redne ponudbe porscheja 911. Sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja je Porsche targin koncept razvil do nove točke. Nad glavami potnikov je izdelal streho iz stekla in tako ustvaril panoramsko streho, ki jo je voznik lahko spustil v zadnji del avtomobila. Leta 2014 se je v 911 z interno oznako 991 vrnilo nekaj klasike. Nad glavami potnikov je steklo zamenjalo platno, tega pa je bilo mogoče s pomočjo elektrike zložiti pod zadnji pokrov. Vrnil se je varnostni lok v srebrni barvi.
Zdaj je tu nova targa
Zdaj pa je napočil čas za novo targo, izdelano na zadnji generaciji porscheja 911. Po zasnovi je zelo podobna prejšnji, a prinaša tehnični napredek na drugih področjih. Tako kot legendarna prvotna targa iz leta 1965 ima značilno širok lok, pomičen strešni segment nad sprednjima sedežema in neprekinjeno zadnje steklo. Strešni segment lahko udobno odprete ali zaprete v 19 sekundah.
Za pogon nove targe skrbi trilitrski šestvaljni bokser z dvema turbopolnilnikoma. V različici targa 4 ponuja 283 kilovatov oziroma 385 konjskih moči, v različici targa 4S pa 331 kilovatov oziroma 450 konjskih moči. Šibkejša targa do stotice pospeši v 4,2 sekunde, močnejša pa zgolj v 3,6 sekunde oziroma desetinko hitreje kot predhodnik. Največja hitrost je 289 oziroma 304 kilometre na uro pri močnejši targi.
Menjalnik, pogon in inovacije
Obe različici imata serijski osemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama ali sedemstopenjski ročni menjalnik pri targi 4S. Serijski je še štirikolesni pogon, novi sistem Porsche InnoDrive s tempostatom za uravnavanje razdalje. S funkcijo Smartlift lahko za vsakodnevno uporabo povečate odmik od tal.
Izjemni sistem za mokro cesto
Tako kot drugi Porschejevi modeli 911 osme generacije so tudi modeli targa serijsko opremljeni s funkcijo Porsche Wet Mode. Omenjen sistem smo maja lani preizkusili v kupejevsem 911 in deluje res odlično. Program, ki se v teoriji ni zdel kot dodatek z visoko dodano vrednostjo, nas je prepričal na poligonu v Atenah. Po dveh zavojih na mokrem asfaltu pa je postalo jasno, da novi 911 lahko vozi tudi neizkušen voznik.
Izkušnja v živo
Prvi krog v načinu Normal, oster zavoj in na zahtevo inštruktorja poln plin. Dokler ni elektronika prekinila pogona, je 911 že pometel polovico proge, hiter zasuk volana pa ga je spet spravil v pravo smer. Odziv avtomobila, ki bi manj izkušenega voznika lahko šokiral, čeprav bi ga moral pričakovati. V drugem krogu pa na razmočenem delu steze vključimo Wet Mode. Vstop v zavoj in poln plin. Zgodilo pa se je – nič! Res nič! Elektronika je v tem načinu popolnoma ustavila pogon in v nekaj stotinkah stabilizirala avto. Manever, ki ga izkušen voznik niti v sanjah ne naredi tako hitro in učinkovito, deluje res dobro in zbuja izjemno zaupanje v tehniko.