PMM

Dolgoprogaš prihodnosti: brez izpustov, štiriminutna polnjenja in 500 kilometrov dosega ​​​​​​​

Se sliši predobro? Baterijska vozila tega ne zmorejo, razvoj vodikovih tehnologij pa bo v prihodnosti to omogočal. BMW razkriva podrobnosti o pogonu na vodik, težavah in izzivih tehnologije.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

Avtor
19.05.2020 20:05
Čas branja: 5 min

V zadnjih letih se je avtomobilska industrija usmerila predvsem v elektrifikacijo oziroma električne avtomobile. Medtem ko del industrije in transporta lahko poganja električna energija iz omrežja in baterij, pa je nekatera področja občutno težje elektrificirati. Med te sodijo težka industrija z visoko toplotno intenzivnostjo, avtobusi, lahki in težki tovornjaki, pomorski in letalski promet ter potovanje z osebnim vozili na dolge razdalje.

BMW računa na vodik

Pri avtomobilih za dolge poti pa bi po prepričanju Bavarcev v prihodnosti pomembno vlogo odigrala tehnologija gorivnih celic. »Dolgoročno bi lahko pogon na vodikove gorivne celice postal četrti steber naše ponudbe,« meni vodja razvoja pri BMW Klaus Fröhlich. Od začetka razvoja pogonov z gorivnimi celicami pri BMW je minilo že 40 let, za hitrejši napredek in deljenje stroškov ter znanja pa so se Bavarci povezali s Toyoto, ki na (nekaterih redkih) trgih že ponuja vozilo na vodikove celice. BMW načrtuje, da bo srednjeročno s pogonom na gorivne celice opremil predvsem večje modele družine X.

BMW s Toyoto pobliže sodeluje od leta 2013. Za pridobivanje izkušenj so od takrat izdelali prototip BMW serije 5 GT hydrogen. »Gorivne vodike celice so odlična tehnologija za premijska vozila, saj zagotavljajo fleksibilnost hitrega polnjenja,« je v spletnem pogovoru poudaril Jürgen Guldner, podpredsednik projekta vozil na vodikove gorivne celice pri BMW. Leta 2022 bodo na ceste poslali testno floto orjakov BMW X5 i hydrogen next, ki jo bodo poganjale vodikove gorivne celice. Futurističnega X5 so razkrili že na lanskem salonu v Frankfurtu, tokrat pa razkrivajo dodatne podrobnosti.

Ni še pravi trenutek

»Trenutno še ni pravih pogojev, da bi kupcem ponudili avtomobil na gorivne celice. Tu mislim na infrastrukturo vodikovih črpalk in celoten energetski sistem, ki mora zagotoviti do okolja prijazno proizvodnjo vodika v ustreznih količinah in po dostopni ceni za osebno mobilnost,« dodaja Fröhlich. »Kratkoročno lahko z baterijskimi vozili zeleno energijo na cestah ponudimo hitreje.«

Gorivne celice ali baterijska vozila?

Guldner dodaja, da ne gre za boj med baterijskimi vozili in vozili na gorivne celice: »Obe tehnologiji sta uresničljivi, vendar za stranke z različnimi potrebami. V prihodnosti vidimo sobivanje med baterijskimi in avtomobili na gorivne celice. Pogona se bosta dopolnjevala.« Priznava pa, da je tehnologija gorivnih celic trenutno še vedno predraga. »Zato sodelujemo s Toyoto, da znižamo ceno in jo ponudimo po konkurenčni ceni.«

Po letu 2030 bi lahko ponudili več modelov na gorivne celice, vse pa bo odvisno od poteka gradnje zelo potrebne infrastrukture, ki je trenutno skoncentrirana le na redke regije. »Nekatere države imajo dober načrt za širjenje, nekatere pa zaostajajo,« priznava Guldner. »Pričakujemo, da bo v prihodnjih desetih letih oziroma že v tem desetletju infrastruktura dovolj razširjena, da bo omogočala polnjenje. Do konca leta bo v Nemčiji sto polnilnic.« Pomembno bosta na ponudbo takšnega vozila vplivala še cena vodika in povpraševanje na trgu. »Pričakujemo, da bo cena vodika v prihodnosti nižja, saj se bo uporabljal tudi na drugih področjih pri razogljičenju – tovornjakih in avtobusih.«

Izbira (v Nemčiji) omejena, v Sloveniji je ni

Ponudba vozil s pogonom na gorivne celice je trenutno zelo omejena. V Nemčiji, kjer trenutno deluje 83 vodikovih polnilnic, je za 78.600 evrov na voljo toyota mirai, za 69 tisoč evrov hyundai nexo, Daimler pa ponuja dolgoročni najem mercedesa GLC F-cell za 799 evrov na mesec. Cena polnjenja je v Nemčiji skoraj primerljiva s ceno bencina. Kilogram sicer močno subvencioniranega vodika stane 9,5 evra, to pomeni, da bi za polnjenje BMW X5 i hydrogen next odšteli 57 evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
PMM
Po ulicah Münchna z najmočnejšim avtom na vodik
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Po ulicah Münchna z najmočnejšim avtom na vodik 7

Sedli smo v BMW X5 na vodik in se z njim zapeljali po ulicah Münchna. X5 na čisto energijo se pelje kot električni, neslišno in po želji zelo odločno. Prihodnost je obetavna, a je še kar oddaljena.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
BMW v prvem trimesečju s prodajnim rekordom
FINANCE
Avto
BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna
Avto
AvtoUroš Božin BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna

Superšportna limuzina za privržence znamki prihaja spomladi s ceno 196.850 evrov, do stotice se izstreli v natanko treh sekundah.

FINANCE
Okolje & energija
Tako razvijajo vodikovo gorivno celico za uravnavanje elektro omrežja. Slovenci so zraven
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Tako razvijajo vodikovo gorivno celico za uravnavanje elektro omrežja. Slovenci so zraven 1

Uporaba vodikove gorivne celice za uravnavanje omrežja je inovacija, razvita v okviru mednarodnega projekta Grasshopper, pri katerem je sodelovala tudi slovenska družba za industrijsko avtomatizacijo in energetiko INEA.