V drugem delu bloga Miloš živi trajnostno načrtujem postavitev sončne elektrarne in polnilnice za električne avtomobile. Izračuni so zdaj zgolj teoretični, a zelo obetavni. Natančno razkrivam stroškovno bilanco od nakupa oziroma najema elektrarne, načrtovanih prihrankov, proizvodnje in porabe elektrike.
Spremljal sem spletno dražbo rabljenih avtomobilov, ki sta jo organizirala stara mačka avtoposla – nekdanji direktor prodaje v Toyoti Gašper Picelj in nekdanji dirkač in zdajšnji avtomobilski trgovec Andrej Jereb. V tem zapisu le podrobnosti o dražbi, v ponedeljek pa reportaža in poročilu o »izplenu«.
Objavi četrtletnih poslovnih rezultatov nemških avtomobilskih družb so sledile še japonske. Toyota, ena najdobičkonosnejših avtomobilskih družb, pričakuje, da bo zaradi izpada, ki ga je povzročila epidemija koronavirusa, dobiček iz poslovanja letos manjši kar za 79,5 odstotka, kar bo najmanj v zadnjih devetih letih. Pričakovanja o hitrem gospodarskem oživljanju bledijo. Po napovedih bi lahko minilo še leto dni, preden bi se svetovna prodaja avtomobilov vrnila na raven pred izbruhom koronavirusa.
Še ena novica iz Toyote, ki bo razveselila predvsem ljubitelje velikih SUV. Na evropska tla še letos prihaja toyota highlander, ki je najbolj znana na ameriškem trgu. Poganjal jo bo seveda hibriden pogonski sklop, sestavljen iz 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika.
To pa je škoda enyaq. Še nekoliko zamaskiran srednjerazredni SUV z elektropogonom. V dolžino meri 4,65, v širino 1,87 in v medosje 2,76 metra, kar pomeni, da je skoraj enakih mer kot škoda kodiaq. Enyaq bo raznolik, imel bo zadnji ali štirikolesni pogon, tri velikosti baterije in kar štiri stopnje moči od 109 do 220 kilovatov.
Kaj je tokrat ušpičil kontroverzni šef Tesle Elon Musk? V Freemontu je kljub prepovedi zagnal proizvodnjo. Nato pa zagrozil, da bo prestavil sedež podjetja v Teksas ali Nevado.
Želim vam prijeten vikend!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.