Toyota po svetu ponuja morje limuzin, terencev, SUV, poltovornjakov, hibridov in športnih modelov. Za marsikaterega v Evropi nismo niti slišali. Prihodnje leto bodo Japonci v Evropi ponudili toyoto highlander, ki se je do zdaj na evropskih cestah pojavljala le izjemoma. Do danes ste jo najverjetneje že videli na ameriških ali ruskih cestah. Gre za velik sedemsedežni SUV, ki bo v Evropi razširil Toyotino ponudbo hibridnih SUV. Prihodnje leto bo na voljo ob C-HR, RAV4 in yarisu cross.
Highlander je zgrajen na Toyotini globalni arhitekturi (TNGA-K), na kateri se vozita tudi toyota camry in lexus ES. V dolžino meri 495 centimetrov oziroma dobra dva centimetra več kot Mercedesov razred GLE in BMW X5. Highlander se je pred leti uvrstil na lestvico avtomobilov, ki jih Američani vozijo najdlje. Kar 18,5 odstotka prvih lastnikov ga ima v lasti 15 let ali dlje.
Za Evropo hibridno srce
Medtem ko so predhodne generacije sedemsedežne velikanke poganjali večji šestvaljni motorji, pa so za četrto generacijo pripravili še hibridno različico. S takšnim pogonom pa je ustrezna oziroma pripravljena tudi za evropski, z izpusti obsedeni trg. Bencinski 2,5-litrski motor, ki deluje po Atkinsonovem ciklu, ter dva elektromotorja skupno proizvedejo 241 konjskih moči in 146 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Kombinirana poraba po WLTP bi morala znašati 6,6 litra, precej natančnejši ameriški merilni cikel pa napoveduje porabo, manjšo od sedmih litrov.
Opremljen je s pametnim štirikolesnim pogonom AWD-i, ki lahko vleče priklopnik, ki tehta do dve toni. Ob voznih načinih eco, normal in sport, ki jih najdemo tudi v drugih modelih, bo v highlanderju na voljo še trail. Vsi štirje načini so uporabni, tudi ko vozilo deluje na električni pogon.
Zapolnili vrzel
V Toyoti menijo, da so s tem zapolnili vrzel v svoji ponudbi. Povpraševanje v Evropi se iz enoprostorcev premika v smeri sedemsedežnih SUV. Večina konkurentov s sedmimi sedeži je od premijskih proizvajalcev. Prostornost zadnjih sedežev je mogoče prilagajati s premikanjem (do 18 centimetrov) druge sedežne vrste. Z zloženo tretjo sedežno vrsto ima prtljažnik 658 litrov prostornine, s podrtjem druge vrste pa se poveča na 1.909 litrov. Ob tem bo na voljo tudi dodatni skriti prostor v dnu prtljažnika.
V Sloveniji čez slabo leto
V notranjosti boste lahko izbirali med črno in grafitno različico. Namenili so ji najnovejšo generacijo varnostnega sistema Toyota Safety Sense. Najbogatejša stopnja opreme bo ponujala 12,3-palčni zaslon, prezračevane sedeže, projicirni prikazovalnik in površino za brezžično polnjenje mobitela. Prodaja novega hibridnega Toyotinega modela se bo na evropskih trgih začela na začetku leta 2021, v Sloveniji v prvem četrtletju novega leta. Cene bodo znane proti uradnemu začetku prodaje. V ZDA je za hibridni model potrebnih vsaj 37 tisoč evrov, v Evropi pa bo cena višja – bližje 50 tisoč evrom.