Avto

Yaris cross: še zelen, pa že z megalomanskimi načrti

Toyota je malega yarisa raztegnila v skoraj razred daljši, višji in širši avto. Nastal je simpatični SUV yaris cross, ki je seveda hibriden in ima po želji tudi električni štirikolesni pogon. Pri nas bo prihodnje leto, cena bo po naših predvidevanjih okoli 20 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.04.2020 17:54
Dopolnjeno: 23.04.2020 17:54
Čas branja: 4 min

Toyota z yarisom cross vstopa v obljubljeno deželo malih SUV. Resda pozno, še zlasti zaradi pionirske vloge pri rav4, a zelo odločno. Novi yaris cross pravzaprav nima nobene tradicije, nobenega pravega, vsaj uspešnega predhodnika (to je urban cruiser), pa že sega po rekordnih številkah. Letno jih bodo v francoski tovarni izdelali 150 tisoč, približno toliko kot yarisov. Novi yaris cross pa naj bi kar takoj postal ena najbolje prodajanih toyot v Evropi.

Povedati je sicer treba, da cilji v luči koronakrize morda niso povsem realni. Verjamemo, da izhajajo še iz časov pred letošnjim marcem. Ko si bodo trgi opomogli, pa je teren za yarisa cross dobro pripravljen.

Yaris cross na trge sicer prihaja šele v prihodnjem letu. Morda bodo razmere na trgu takrat že bolj stabilne kot danes.

B-SUV – danes tretji največji razred v Evropi

Če gledamo le lansko prodajo malih oziroma B-SUV, nikakor ne preseneča, zakaj se je Toyota odpravila v ta razred. Preseneča pa, zakaj ni tega storila že prej. Avtomobili B-SUV, med katere sodi tudi yaris cross, so si lani odrezali 15,4 odstotka evropskega trga. To pomeni kar 2,4 milijona vozil oziroma 16 odstotkov več kot predlanskim. Bolj uspešna sta bila le kompaktni razred (sem sodi corolla) in razred majhnih avtov – A-razred, kamor se uvršča, denimo, yaris.

Prvaki so bili vsaj trije, prva dva iz skupine Renault – renault captur in dacia duster, tretji je bil volkswagen T-roc. Vsak od njih je našel več kot 200 tisoč kupcev. Zato se Toyotini načrti, da v normalnih časih izdela 150 tisoč yarisov cross, nikakor ne zdijo pretirani, prej skromni.

In kaj ponuja novi yaris cross?

Simpatično zaobljene in tudi delno odsekane poteze. Hišno prepoznavnost in podobnost z yarisom, a vseeno lasten, nekoliko robusten oblikovalski jezik. Oglate izreze koles, ki so vseeno bolj skladno oblikovani in domišljeni kot kvadrati pri rav4 ali lexusu UX, privzdignjen prednji del s ponosno masko in dvigajočo se bočno linijo ter mere, ki cross precej dvigajo nad yaris. Mali SUV je namreč dolg 4,18 metra, širok 1,76 metra in visok natanko toliko kot renault zoe – 1,56 metra. Le medosna razdalja je ostala enaka, 2,56 metra.

Ker je toyota, je yaris cross seveda hibrid

Ker je toyota, je seveda tehnično nekoliko poseben. Ima, denimo, hibridni pogonski sklop, sestavljen iz 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika, ki teče po varčnem Atkinsonovem ciklu in zmore 40-odstotno termično učinkovitost. Povezan je s samodejnim menjalnikom brez stopenj.

Pri pogonu in varčevanju mu pomaga elektromotor, skupna moč sistema pa je 85 kilovatov oziroma 116 konjskih moči. Izpusti po ciklu WLTP so manjši od 120 gramov. Če ima yaris cross štirikolesni pogon AWD-i (dodaten elektromotor poganja zadnji kolesi), pa so manjši od 135 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Sistem AWD-i pri speljevanju in pospeševanju navor usmerja na zadnjo os. Pri normalni vožnji pa avtomobil poganja sprednji pogon. V trenutku, ko sistem zazna slabši oprijem, se samodejno vklopi štirikolesni pogon. Ta scenarij se, na primer, zgodi na mehkem makadamu, v močnem dežju, na zasneženi cesti ali na peščeni podlagi.

Večji, višji, preglednejši

Yaris cross je zasnovan na novi osnovi GA-B, ki zagotavlja tudi ergonomsko zasnovo potniške kabine in pravšnji trikotnik med volanom, pedali in sedežem. Ker je SUV, je položaj za volanom višji, sedanje in izstopanje lažja, pregled iz vozila pa boljši. Poleg tega je za tri centimetre dlje oddaljen od tal kot yaris in zato tudi uporabniško bolj robusten.

Armaturna plošča je povzeta po yarisu, le nameščena je nekaj višje. Zadnja klop pa je deljiva v uporabnem razmerju 40 proti 20 proti 40. To je sicer značilno za avtomobile razreda ali dva višje.

In cena? V tem trenutku o njej še ni nobene informacije. Verjamemo, da bo yaris cross stal okoli 20 tisočakov, torej okoli štiri tisočake manj kot C-HR z večjim, 1,8-litrskim hibridom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Yaris cross je dobil slovensko ceno: skoraj 27 tisoč evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Yaris cross je dobil slovensko ceno: skoraj 27 tisoč evrov 12

Toyotina tovarna v Franciji je zagnala tekoči trak za proizvodnjo novega yarisa cross, ta pa je hkrati dobil tudi slovenske cene.

FINANCE
Avto
Toyota GR yaris: eno samo veselje
Avto
AvtoMatej Kačič Toyota GR yaris: eno samo veselje 1

Ste za prazno cesto z veliko ovinki, ljubite adrenalin in bi radi za zmerno ceno doživeli vsaj delček otroških sanj?

FINANCE
Avto
Bleščeč, mladosten in robusten
Avto
AvtoUroš Božin Bleščeč, mladosten in robusten

Kandidat za službeni avto leta 2022: toyota yaris cross

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mladosten in samozavesten japonček
Avto
AvtoMatej Kačič Mladosten in samozavesten japonček 1

Toyota yaris v četrti generaciji s svojo radoživo podobo (do)končno upraviči ime, z novim 1,5-litrskim hibridnim sklopom pa pričakovano potrdi tradicionalne vrline.

FINANCE
Avto
Toyota yaris spet do naslova evropski avto leta
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota yaris spet do naslova evropski avto leta 4

Nova toyota yaris je v tekmi za naslov evropski avto leta 2021 krepko ugnala tekmece. To ji je uspelo že drugič v zgodovini.

FINANCE
Avto
Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?

Toyota je leto 2020 zaključila s prvim mestom v svetovni prodaji. Na stari celini je Toyota lani prodala skoraj milijon vozil in si odrezala rekorden šestodstotni tržni delež, v Sloveniji pa ji je šlo dobro predvsem pri prodaji fizičnim osebam.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)