Toyota z yarisom cross vstopa v obljubljeno deželo malih SUV. Resda pozno, še zlasti zaradi pionirske vloge pri rav4, a zelo odločno. Novi yaris cross pravzaprav nima nobene tradicije, nobenega pravega, vsaj uspešnega predhodnika (to je urban cruiser), pa že sega po rekordnih številkah. Letno jih bodo v francoski tovarni izdelali 150 tisoč, približno toliko kot yarisov. Novi yaris cross pa naj bi kar takoj postal ena najbolje prodajanih toyot v Evropi.
Povedati je sicer treba, da cilji v luči koronakrize morda niso povsem realni. Verjamemo, da izhajajo še iz časov pred letošnjim marcem. Ko si bodo trgi opomogli, pa je teren za yarisa cross dobro pripravljen.
Yaris cross na trge sicer prihaja šele v prihodnjem letu. Morda bodo razmere na trgu takrat že bolj stabilne kot danes.
B-SUV – danes tretji največji razred v Evropi
Če gledamo le lansko prodajo malih oziroma B-SUV, nikakor ne preseneča, zakaj se je Toyota odpravila v ta razred. Preseneča pa, zakaj ni tega storila že prej. Avtomobili B-SUV, med katere sodi tudi yaris cross, so si lani odrezali 15,4 odstotka evropskega trga. To pomeni kar 2,4 milijona vozil oziroma 16 odstotkov več kot predlanskim. Bolj uspešna sta bila le kompaktni razred (sem sodi corolla) in razred majhnih avtov – A-razred, kamor se uvršča, denimo, yaris.
Prvaki so bili vsaj trije, prva dva iz skupine Renault – renault captur in dacia duster, tretji je bil volkswagen T-roc. Vsak od njih je našel več kot 200 tisoč kupcev. Zato se Toyotini načrti, da v normalnih časih izdela 150 tisoč yarisov cross, nikakor ne zdijo pretirani, prej skromni.
In kaj ponuja novi yaris cross?
Simpatično zaobljene in tudi delno odsekane poteze. Hišno prepoznavnost in podobnost z yarisom, a vseeno lasten, nekoliko robusten oblikovalski jezik. Oglate izreze koles, ki so vseeno bolj skladno oblikovani in domišljeni kot kvadrati pri rav4 ali lexusu UX, privzdignjen prednji del s ponosno masko in dvigajočo se bočno linijo ter mere, ki cross precej dvigajo nad yaris. Mali SUV je namreč dolg 4,18 metra, širok 1,76 metra in visok natanko toliko kot renault zoe – 1,56 metra. Le medosna razdalja je ostala enaka, 2,56 metra.
Ker je toyota, je yaris cross seveda hibrid
Ker je toyota, je seveda tehnično nekoliko poseben. Ima, denimo, hibridni pogonski sklop, sestavljen iz 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika, ki teče po varčnem Atkinsonovem ciklu in zmore 40-odstotno termično učinkovitost. Povezan je s samodejnim menjalnikom brez stopenj.
Pri pogonu in varčevanju mu pomaga elektromotor, skupna moč sistema pa je 85 kilovatov oziroma 116 konjskih moči. Izpusti po ciklu WLTP so manjši od 120 gramov. Če ima yaris cross štirikolesni pogon AWD-i (dodaten elektromotor poganja zadnji kolesi), pa so manjši od 135 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Sistem AWD-i pri speljevanju in pospeševanju navor usmerja na zadnjo os. Pri normalni vožnji pa avtomobil poganja sprednji pogon. V trenutku, ko sistem zazna slabši oprijem, se samodejno vklopi štirikolesni pogon. Ta scenarij se, na primer, zgodi na mehkem makadamu, v močnem dežju, na zasneženi cesti ali na peščeni podlagi.
Večji, višji, preglednejši
Yaris cross je zasnovan na novi osnovi GA-B, ki zagotavlja tudi ergonomsko zasnovo potniške kabine in pravšnji trikotnik med volanom, pedali in sedežem. Ker je SUV, je položaj za volanom višji, sedanje in izstopanje lažja, pregled iz vozila pa boljši. Poleg tega je za tri centimetre dlje oddaljen od tal kot yaris in zato tudi uporabniško bolj robusten.
Armaturna plošča je povzeta po yarisu, le nameščena je nekaj višje. Zadnja klop pa je deljiva v uporabnem razmerju 40 proti 20 proti 40. To je sicer značilno za avtomobile razreda ali dva višje.
In cena? V tem trenutku o njej še ni nobene informacije. Verjamemo, da bo yaris cross stal okoli 20 tisočakov, torej okoli štiri tisočake manj kot C-HR z večjim, 1,8-litrskim hibridom.